Sida 1 av 1

borrning av moric cdi-box i yamaha dt50r 08!

Postat: 16 juli 2010, 15:36
av apashan
tjatja! :wink:
jag vet att de finns ett par trådar om den här frågan angående dehär. men jag gör en ny iaf för de är om 08:AN! har läst runt ett tag nu men inte hittat något bra svar på just min fråga. en del säger att det funkar till 07:orna men inte 08?! :s är de sant? skulle vilja se någon som gjort det med sin 08:a isf... en till fråga... efter man borrat i den och fått bort varvspärren, skulle de då gå att strypa ner den sen igen så den är laglig? :O alltså sätta i fler strypningar eller något?
Tacksammm för svar! och de som svarar ska vara säkra på vad de snackar om! :D

Re: borrning av moric cd-box i yamaha dt50r 08!

Postat: 16 juli 2010, 15:56
av KarlssoN^
apashan skrev:tjatja! :wink:
jag vet att de finns ett par trådar om den här frågan angående dehär. men jag gör en ny iaf för de är om 08:AN! har läst runt ett tag nu men inte hittat något bra svar på just min fråga. en del säger att det funkar till 07:orna men inte 08?! :s är de sant? skulle vilja se någon som gjort det med sin 08:a isf... en till fråga... efter man borrat i den och fått bort varvspärren, skulle de då gå att strypa ner den sen igen så den är laglig? :O alltså sätta i fler strypningar eller något?
Tacksammm för svar! och de som svarar ska vara säkra på vad de snackar om! :D
jag vet inte om det är så på 08, men det går inte att strypa ner dom igen, borrar ju sönder chippet som skall varvspärren e i ;)

tänk igenom det noga, cdin kostar 2200:-

Postat: 16 juli 2010, 16:10
av apashan
aha...
nä men jag menar kan man inte typ bara strypa ner mopeden på någe annat ställe så den bara gör 45-50? :O
mm måste göra de...

Postat: 16 juli 2010, 17:18
av Mura
det går på 08orna asså jag var precis som du innan jag borrade tveka och skit men nu är de lixom de bästa jag gjort och fattar inte varför alla bölar :P

Postat: 16 juli 2010, 18:10
av apashan
är du 100% säker på att de funkar på 08:orna?! :O

Postat: 16 juli 2010, 18:14
av Mura
ja :)

Postat: 16 juli 2010, 18:15
av ErikssonM
Om det är Moric cdi , en sådan som sitter under sadeln (?) så skall det allt stämma :)

Postat: 16 juli 2010, 18:23
av apashan
alltså jag vet inte om jag vågar.... :O men jag vill kunna strypa ner den igen sen! kan man inte bara drev den och plugga igen röret igen så den gör 45-50? :P

Postat: 16 juli 2010, 18:57
av ErikssonM
Allt går om man bara vill men asså, om du funderar på o strypa ner den igen så ska du skita i det.

Postat: 16 juli 2010, 19:19
av apashan
varför?

Postat: 16 juli 2010, 19:23
av Mura
du kan inte strypa ner den igen men du kan ju göra mindre plugg i röret :D gogo borra på

Postat: 16 juli 2010, 19:26
av apashan
nä jag fårstår väl att jag inte kan återställa cdi:n :P men de borde gå o få den o gå sakta om man tar en stor plugg i avgassystemet och kanske dreva den så den inte orkar varva ur? eller har jag fel? :P

Postat: 16 juli 2010, 19:30
av puttrish
Du behöver ju inte strypa tillbaka cdin för att få moppen original igen, eftersom den stryper vid 10k varv och du kommer ju inte komma upp i högre om du har plugg i röret osv.

Postat: 16 juli 2010, 19:32
av apashan
är du säker på de? har du borrat din cdi, puttrish? :D

Postat: 16 juli 2010, 22:43
av 2stroke4ever
apashan skrev:är du säker på de? har du borrat din cdi, puttrish? :D
han har inte sån cdi grabben, ja det går att göra egen plugg så den inte orkar mer än 50!

Postat: 16 juli 2010, 23:01
av apashan
aha, tänkte inte på vilken årsmodell han har.. okej. men de blir nog så att jag inte borrar ändå :( än fast jag skulle vilja men... den blir minde värd och svårare att sälja så..

Postat: 16 juli 2010, 23:05
av 2stroke4ever
apashan skrev:aha, tänkte inte på vilken årsmodell han har.. okej. men de blir nog så att jag inte borrar ändå :( än fast jag skulle vilja men... den blir minde värd och svårare att sälja så..
om dom VET att du borrat :wink: inget man behöver berätta sålänge dom inte frågar :)

Postat: 16 juli 2010, 23:28
av apashan
hmm... kanske ska göra de ändå... :O

Postat: 17 juli 2010, 01:04
av Roserud
Jag sitter i exakt samma sits som dig, jag har en moppe som är trimmad med ett effektrör och den gör runt 80 km/h men när jag kör över 50 km/h så låter den som en 4-takt, är det samma för dig? Skulle vilja ha din MSN eller något så kan vi snacka mer om detta då det är exakt samma problem vi har! :) Skicka den gärna i ett meddelande såna fall, så slipper du skriva den öppet om du inte vill det.

Postat: 17 juli 2010, 11:47
av ErikssonM
Ostrypt cdi är ju inget trim.. Det var det original på min Yamaha DT50x -06 så. bara att du kan varva ur , de ville dom väl inte me dom nyare

Postat: 17 juli 2010, 11:51
av apashan
JAG KLARADE DET!!!!! WOHO!

Postat: 17 juli 2010, 16:30
av Roserud
Video på det, snälla! :D

Postat: 17 juli 2010, 16:36
av bluerider94
Grönafaran skrev:Ostrypt cdi är ju inget trim.. Det var det original på min Yamaha DT50x -06 så. bara att du kan varva ur , de ville dom väl inte me dom nyare
det är visst trim...
det skulle ju vara samma som att jag tog bort min blindtarm för att 01orna inte hade det..

Postat: 22 juli 2010, 13:08
av Roserud
Bilder eller video skulle som sagt uppskattats på det hela om du klarade det!