Aldrig hört att polisen kollat mätaren så, för då kan du ju köpa cykeldata.
Men Koso är ju otroligt seriösa och har gjort i massor av utformningar och olika finesser
jag vart stoppad 2 gånger på en kväll och ingen av poliserna fråga nått om varför jag inte hade mätare så dom bryr sig inte ens på eu moppar och vet att man är lite nojig i början att man inte kör utan mätare, men man efter ett tag så skiter man i om man har mätare eller inte det enda bra är att man lättare kan hålla koll på bensin och olje nivån mkt lättare men man blir van med att kolla i tanken efter ett tag
kevinspeedfight skrev:jag vart stoppad 2 gånger på en kväll och ingen av poliserna fråga nått om varför jag inte hade mätare så dom bryr sig inte ens på eu moppar och vet att man är lite nojig i början att man inte kör utan mätare, men man efter ett tag så skiter man i om man har mätare eller inte det enda bra är att man lättare kan hålla koll på bensin och olje nivån mkt lättare men man blir van med att kolla i tanken efter ett tag
word , eller så kör du med cykeldator(BILLIGA!!!) funkar helt okej dom visar alltid några % fel men spelar ingen roll
cuqpcake skrev:Okej tack men jag tittar på blocket och det är många som inte har mätare på... så man sänker inte värdet på mopeden om man tar bort dem då?
cuqpcake skrev:Okej tack men jag tittar på blocket och det är många som inte har mätare på... så man sänker inte värdet på mopeden om man tar bort dem då?
jo men ska du sälja den nu ?
nej om 2 år
Bäst är ju att du sätter på en Cykeldator med tripmätare å allt så har du ju exakta kilometrana då du säljer den
En cykeldator som funkar bra å tilome e gjord för motorcyklar är Sigma mc
billig kostar runt 200kr å funkar utmärkt:)
Annas så är alla sigmas mätare grymt bra:D
cuqpcake skrev:Så om jag monterar en cykelmätare så får jag ut exakt hur långt den har gått? är det svårt att montera den då?
Nej, den visar inte KM/Mil-antal
Köper du en KOSO får du med saker att montera med
En sak att tänka på är att du kommer ångra dig efter att du börjar göra om din moppe, hur ful du än tycker att den är original så är det den snyggaste moppen när den är original, jag vet iaf att jag ångrar att jag började göra om min, tappar ju värde som fan
Lånar tråden lite....!Har funderat på att skaffa mig en sigma mätare och jag undrar ifall den slås på automatiskt när moppen går igång eller hur fungerar den!?
cuqpcake skrev:Så om jag monterar en cykelmätare så får jag ut exakt hur långt den har gått? är det svårt att montera den då?
En sak att tänka på är att du kommer ångra dig efter att du börjar göra om din moppe, hur ful du än tycker att den är original så är det den snyggaste moppen när den är original, jag vet iaf att jag ångrar att jag började göra om min, tappar ju värde som fan
Du kanske bara gjorde ett dåligt jobb... Och jag behöver bara en mätare som visar hur långt den gått
Du kanske bara gjorde ett dåligt jobb... Och jag behöver bara en mätare som visar hur långt den gått
Verkligen inte, har fått hjälp av en bilmeck med allt samt min brorsa som har jobbat på verkstad i 2 år tidigare, inget skitjobb som är gjort
Du kommer ångra dig rätt snabbt, och du borde börja beställa lite grejer tycker jag, mycket snack och lite verkstad från ditt håll.
fuck_rooster skrev:Lånar tråden lite....!Har funderat på att skaffa mig en sigma mätare och jag undrar ifall den slås på automatiskt när moppen går igång eller hur fungerar den!?