Byta packboxar aerox

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
ml65
Kinaraket

Byta packboxar aerox

Inlägg av ml65 »

Tja behöver byta packbox på variator sidan på en aerox , Hur fan får man loss den gamla och måste man klyva motorn för att byta den ?
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

Behöver ha hjälp innan imorgon så vore jävligt nice om någon skrev något , Vet jö att ett fler tal som byggt hypers och liknande borde kunna detta
florre
Elmoped

Inlägg av florre »

Ta en hylsa i passande storlek och slå/banka ut den
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

florre skrev:Ta en hylsa i passande storlek och slå/banka ut den
går ju inte om han inte klyvt motorn!

ont. kan vara ganska svårt att få ut den utan att klyva vet fakstikt inte hur det ska gå
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

sjukt att det tog så lång tid att få ett svar på en sån simper fråga som det var , Finns många som gjort jobbet som skulle kunna svara .

Förövrigt så vet jag hur jag ska göra nu .
Användarens profilbild
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av ^Nilsson^ »

ml65 skrev:sjukt att det tog så lång tid att få ett svar på en sån simper fråga som det var , Finns många som gjort jobbet som skulle kunna svara .

jag e inte säker men det skulle kunna gå att ta någon spetsig sak typ en krok eller ngt liknande o ta i kanten på packboxen o försöka bända upp den på ngt vis. annars kanske man bara kan skära sönder den och plocka upp delarna med en pinset :)
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

^Nilsson^ skrev:
ml65 skrev:sjukt att det tog så lång tid att få ett svar på en sån simper fråga som det var , Finns många som gjort jobbet som skulle kunna svara .

jag e inte säker men det skulle kunna gå att ta någon spetsig sak typ en krok eller ngt liknande o ta i kanten på packboxen o försöka bända upp den på ngt vis. annars kanske man bara kan skära sönder den och plocka upp delarna med en pinset :)
Det sitter jö som en ring elstartsdrevet sitter på ? stor jävel som packboxen sitter innan för .
cocagrugg
Elmoped

Inlägg av cocagrugg »

kanske går att ta en tång eller något.. beror ju på hur hårt den sitter.. den sitter bara dit tryckt.. så den ska ju gå att bara dra ut om man får grepp om den..
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

jag tog en tång o drog bara...
Låst