19 mm till effektrör?

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!
bomberman
Elmoped

19 mm till effektrör?

Inlägg av bomberman »

Tjena, har precis fixat en roxx som jag tänkt göra om till en stunt roxx (:

Jag hade tänkt köra på ett zx till o börja med.
Tycker ni de är rätt att satsa på det :?: ^^ eller skulle man kört på nåd annat, tex doppler S3R?

Till de skulle ja ha en lite större förgasare, jag hade en Dellorto PHBG 21mm stage 6 black edition innan på min Senda. Jag gilla den förgasaren starkt för den var grymt lättinställd och så var det snabbt och smidigt att byta munstycke (då den har en skruv i botten av flotörskålen så man slipper skruva av den..).

Därför funderade jag på att sätta på en lika dan men storleken mindre på denna, dvs 19 mm.
Eller är det för stort :?: blir det någon negativ effekt av att ha en lite för stor förgasare :?:

Senare blir det troligen en malossi fly clutch och beroende på så kanske de kommer hem någon 70cc också :roll:

Mvh Rasse
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Re: 19 mm till effektrör?

Inlägg av Muffä »

bomberman skrev:Tjena, har precis fixat en roxx som jag tänkt göra om till en stunt roxx (:

Jag hade tänkt köra på ett zx till o börja med.
Tycker ni de är rätt att satsa på det :?: ^^ eller skulle man kört på nåd annat, tex doppler S3R?

Till de skulle ja ha en lite större förgasare, jag hade en Dellorto PHBG 21mm stage 6 black edition innan på min Senda. Jag gilla den förgasaren starkt för den var grymt lättinställd och så var det snabbt och smidigt att byta munstycke (då den har en skruv i botten av flotörskålen så man slipper skruva av den..).

Därför funderade jag på att sätta på en lika dan men storleken mindre på denna, dvs 19 mm.
Eller är det för stort :?: blir det någon negativ effekt av att ha en lite för stor förgasare :?:

Senare blir det troligen en malossi fly clutch och beroende på så kanske de kommer hem någon 70cc också :roll:

Mvh Rasse
Har för mig du får mer bottendrag med mindre förgasare, och ajg kan säga att 19mm känns väldgt mycket för stort. jag har 16,5 till 70cc och leovince TT
bomberman
Elmoped

Re: 19 mm till effektrör?

Inlägg av bomberman »

Muffä skrev: Har för mig du får mer bottendrag med mindre förgasare, och ajg kan säga att 19mm känns väldgt mycket för stort. jag har 16,5 till 70cc och leovince TT
Okej, ja för de känns som de skulle bli lite väl stort, men tänkte att de e lia bra o höra vad folk tycker^^

Tkr ni btw att zx är rätt stuntrör eller är något annat bättre, t.ex. doppler S3R?
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Tobbe_gp1 »

jag tkr leovince zx är ett helt okej rör enligt mig iaf.17,5 eller 19 borde gå bra bara du bestyckar den rätt. :D
bomberman
Elmoped

Inlägg av bomberman »

Tobbe_gp1 skrev:jag tkr leovince zx är ett helt okej rör enligt mig iaf.17,5 eller 19 borde gå bra bara du bestyckar den rätt. :D
Men vad kmr den gå bäst med, vad är anledningen till att man inte ska ha större? ^^ e lixom sugen på phbg men vill ju samtidigt att den ska gå bra :lol:
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Tobbe_gp1 »

med större förgasare får man snabbare cylinderfylning och ökad intern kylning som förut körde jag med en delorto kopia 19mm o moppen brände stift på löpande band o nu med 21 går den klockrent .men glöm inte att byta vikter till zx röret.men jag skulle kört med 19mm
bomberman
Elmoped

Inlägg av bomberman »

Tobbe_gp1 skrev:med större förgasare får man snabbare cylinderfylning och ökad intern kylning som förut körde jag med en delorto kopia 19mm o moppen brände stift på löpande band o nu med 21 går den klockrent .men glöm inte att byta vikter till zx röret.men jag skulle kört med 19mm
Okej, jaja, ja ska byta vikter (: men de låter ju inte så bra om den skulle börja bränna stift? ^^ stämmer det med att de blir bättre bottendrag om du kör på en något mindre förgasare?
Skriv svar