Hejsan, jag hade tänk filma lite när jag kör och vill ha tips på hur jag ska fästa kameran/kamerorna under färden. Hemma har jag 2st videokameror och en digitalkamera som är väldigt bra i mörker. Nu vill jag som sagt har tips på hur jag ska fästa dom/den. Kmr gå rätt fort så dom måste verkligen sitta.
du kan ju köpa ( eller om du redan har ) ett stativ som du kan sätta fast den på
sen får du hitta på ngt jävla ihoppakok för att fästa den men med ett stavi så blir det mer yta och enklare att sätta fast
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
hmm du kan ju göra samma där ?
om du bara tar plattan om man så säger :/
så kan du göra så du får fast den på hjälmen MYCKET enklare
och sen ....SILVERTEJP!:D:D:D
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
hmm du kan ju göra samma där ?
om du bara tar plattan om man så säger :/
så kan du göra så du får fast den på hjälmen MYCKET enklare
och sen ....SILVERTEJP!
Haha frågan är bara om det håller i 80 knyck? Skulle vara snyggt om man också kunde se en del av själva moppen som på :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1lisBezXvQk[/youtube]
hmm jag vet att man kan köpa till en liten camera till hjälmen :/
tror det är samma som dem filmar med här
kollade priset på den....2k eller ngt sånt ?
Har ingen lust att lägga ut några pengar på någon kamera men ska tänka ut något så att kameran fäster. Får väl ta några rullar silvertejp snyggt som fan XD
hmm men om det ska vara rakt så kanske du måsta göra ngt sort av anårdning
hur som helst när du har kommit på ett svar så pm te mig hade inte suttit dåligt
hmm men om det ska vara rakt så kanske du måsta göra ngt sort av anårdning
hur som helst när du har kommit på ett svar så pm te mig hade inte suttit dåligt
Hehe det ska jag göra
tejpa vid framskärmen.. filma bakåt (tejpa i svingen)
Finns en negativ grej med att fästa kameran på moppen. Det skakar + att min framskärm sitter me en skruv
men silvertejp är ju typ de bästa helt seriöst de åker ju inte direkt av så mycket lättare bara för att man åker snabbt, de blir ju inte så mycket vinddrag
men silvertejp är ju typ de bästa helt seriöst de åker ju inte direkt av så mycket lättare bara för att man åker snabbt, de blir ju inte så mycket vinddrag
Jojo sitter gör det ju men frågan är hur man ska fästa det. Vill ju liksom inte filma himeln.
sätt den antingen på fågelpinnen med massa tejp, fungerade utmärkt för mig, eller så tejpar du den runt framkåpan, sätt den liksom på framstänkan lutad mot lampan.
sätt den antingen på fågelpinnen med massa tejp, fungerade utmärkt för mig, eller så tejpar du den runt framkåpan, sätt den liksom på framstänkan lutad mot lampan.
Skulle nog vara bäst och fästa på hjälmen eftersom moppen skakar så mö.
hmm jag vet att man kan köpa till en liten camera till hjälmen :/
tror det är samma som dem filmar med här
kollade priset på den....2k eller ngt sånt ?
Har ingen lust att lägga ut några pengar på någon kamera men ska tänka ut något så att kameran fäster. Får väl ta några rullar silvertejp snyggt som fan XD
sa ju det. silvertejp som gäller
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
under kameran finns det antagligen gängor..
satte min så, funkade skitbra, skakade inte mycket, däremot kröp bulten gärna ur lätt eftersom gängan är i typ gummi/plast, men skruva fast den nånstans och ha lite smältlim eller tejp på så sitter det perfekt utan att behöva se ut som ett bandage
lycka till med filmen