Beta RR äter NGK 8 & 9 stift! :s helt olika symptom på s

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
rrMotardisMe
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 7 april 2009, 19:54
Ort: Lindome

Beta RR äter NGK 8 & 9 stift! :s helt olika symptom på s

Inlägg av rrMotardisMe »

Tjenare, jo min Beta rr 07:an am6motorn står fortfarande
i skjulet och samlar damm efter det som hände för 2 dagar sedan.

Var ute och körde och helt plötsligt dog den
Det lät ungefär som när två bilar kör förbi varandra
på motorvägen med öppna rutor (svischande ljud)
Eller som att någon blåste till riktigt högt!

Detta har som sagt hänt med NGK BR 7,8,9 ES stift!

Kör ett Metrakit SP series rör!


Läs mer i posten av mig längst ner på sidan

Posten är
Postat: tor jul 01, 2010 2:57
Senast redigerad av rrMotardisMe den 1 juli 2010, 15:31, redigerad totalt 2 gång.
roxon123
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 17 maj 2010, 21:13

Inlägg av roxon123 »

släng på det andra röret igen då :)

har du testat med annan cdi??? =)
Roxon med dekaltrim och fälgtjep toppar runt 120^^
Användarens profilbild
rrMotardisMe
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 7 april 2009, 19:54
Ort: Lindome

Inlägg av rrMotardisMe »

Men gianelli 2t fungerar ju? och orginal urpluggat
Men jag upptäckte samma problem med orginalröret när jag körde lite
hårt med den :O


Har inte lust slänga 600:- på en ny cdi för att se om det är de :/
Användarens profilbild
Zlacker73
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 3 juli 2007, 10:20
Kontakt:

Inlägg av Zlacker73 »

Har du bytt munstycke efter att du bytt rör?
Satsa på Castrol´s 2tacks olja.
Användarens profilbild
rrMotardisMe
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 7 april 2009, 19:54
Ort: Lindome

Inlägg av rrMotardisMe »

Hm jajjemensan :shock:
115 munstycke urpluggat,
120 munstycke nu med Metrakit SP series
:cry:


Det liksom Svischar till eller som att någon blåser till riktigt högt
i motorn sen dör den (när detta händer)

Hänt 5 gånger nu

1 7 stift elektrod nersmält, svart stift!
2 8 stift elektrod nersmält längst fram, svart stift!
2 9 stift
Orörd elektrod, grå sotigt helt torrt




Läst som bara fan och kommit fram till att 9 stiften

Helvitt stift orsakas av överhettning. Detta måsta fixas snabbt om man inte vill ha motorhaveri.

Kolla:
Stifttyp: Rätt värmetal.
Soppa: Detta fel kan orsakas av för lågoktanig bensin.
Tändningen: Gnistan kommer vid fel tid.
Kylsystem: Fel på vattenpump, för lite kylvatten osv.
Förgaqsare: För lite bränsle i blangningen

Vitlöken utgör 80% av reklamerade motorhaverier hos NGK




Medan 7 & 8 stiften

När värmetalet för högt, tändstiftstemperaturen förblir för låg och förorsakar att beläggningar byggs upp på tändstiftet, beläggningar ger i sin väg en elektrisk ”läckväg” som leder till misständningar


Så ska se över kylvatten, ändra blandningen, och köra lite och
se om det hjälper .. om inte , gå upp till ett NGK 10 stift


Men vad tror ni andra? :shock: :idea: :?:
Användarens profilbild
Zlacker73
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 3 juli 2007, 10:20
Kontakt:

Inlägg av Zlacker73 »

Hm oki skumt att den beter sig så fast du bytt munstycke mm.
Blandar du oljan själv i tanken?
Går den som den ska på andra varv osv innan stiftet skiter sej?
Användarens profilbild
rrMotardisMe
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 7 april 2009, 19:54
Ort: Lindome

Inlägg av rrMotardisMe »

Löste sig :shock: :P

Pappa tog loss och rengjorde förgasaren helt och hållet
Sedan blåste rent alla slangar typ och
hade loss oljetillförseln osv och sen

så funka allt, så den fick vell ytterst lite olja så det måste vart någon skit
nånstans :/
Låst