Sida 1 av 1
Cylinderbyte Rieju rrx
Postat: 29 juni 2010, 18:59
av Grilladlax
Tjena , En kompis till mig ska byta cylinder på en Rieju rrx 06.
Är det någon som gjort det förut på rrx??
Tänkte på ifall man måste ta bort tanken , eller om det går ändå.
Re: Cylinderbyte Rieju rrx
Postat: 29 juni 2010, 19:00
av MartenRRX
Grilladlax skrev:Tjena , En kompis till mig ska byta cylinder på en Rieju rrx 06.
Är det någon som gjort det förut på rrx??
Tänkte på ifall man måste ta bort tanken , eller om det går ändå.
självklart så måste du ta bort tanken:P
Postat: 29 juni 2010, 19:02
av Grilladlax
damn

Postat: 29 juni 2010, 19:07
av MartenRRX
Grilladlax skrev:damn

va dårå? det är ju inte specielt svårt om du tror det?
Postat: 29 juni 2010, 19:39
av TobbaN
Ja, tanken måste av.
Men det är bara 2 skruvar, så det är inte svårt alls.
Postat: 29 juni 2010, 21:56
av Grilladlax
Jaha trodde det skulle bli svårare. Jag och min kompis ville bli klara så fort som möjligt

Postat: 29 juni 2010, 22:05
av Larson921
Grilladlax skrev:Jaha trodde det skulle bli svårare. Jag och min kompis ville bli klara så fort som möjligt

tror inte det är ngn bra ide att ge sig in på att byta cylinder för er två.
Postat: 29 juni 2010, 22:11
av Jonteeee
Du skruvar bort sitsen.under sitsen är den skruv till tanken och sen sitter en framför tanklocket..sen är de bara att vrida av bränslekranen och ta bort slangen och lyfta bort tanken.sen tömma på kylarvätska och sen ta bort cylindern. sen är de bara att lägga dit de nya
kylar fäste
Postat: 30 juni 2010, 00:07
av JukkA*
på yamaha dt 04 måste man ta ut motorfästet och lyfta på motorn för att få av cylindern

Postat: 30 juni 2010, 00:47
av TK_DRAC
tanken elr så tar du av motorn

Re: kylar fäste
Postat: 30 juni 2010, 09:06
av Jonteeee
JukkA* skrev:på yamaha dt 04 måste man ta ut motorfästet och lyfta på motorn för att få av cylindern

de måste man inte på rrx

Postat: 30 juni 2010, 14:00
av bensinskalle
Larson921 skrev:Grilladlax skrev:Jaha trodde det skulle bli svårare. Jag och min kompis ville bli klara så fort som möjligt

tror inte det är ngn bra ide att ge sig in på att byta cylinder för er två.
Ja känner samma sak, cylindern är mer avancerad än tanken så att säga...
Postat: 30 juni 2010, 15:14
av Grilladlax
Har bötit cylinder ett antal gånger så. Men Passar alla AM6 cylindrar på en Rieju rrx?
Postat: 30 juni 2010, 15:15
av TobbaN
Grilladlax skrev:Har bötit cylinder ett antal gånger så. Men Passar alla AM6 cylindrar på en Rieju rrx?
Sålänge det är en AM6 motor du har, ja.
Postat: 30 juni 2010, 15:17
av Grilladlax
70cc med ?
Postat: 30 juni 2010, 15:18
av TobbaN
Grilladlax skrev:70cc med ?
Ja, sålänge 70cc'n är anpassad för just AM6 motorer.
Postat: 30 juni 2010, 15:22
av Grilladlax
Konstigt för vår airsal 70cc Passar inte. cylinder lopet är för stort eller vad man ska säga. Det som är längst ner på cylinder. Diametern är för stor. och den är anpassad till AM6. den går inte ner till själva vevhuset.
Postat: 30 juni 2010, 15:23
av TobbaN
Grilladlax skrev:Konstigt för vår airsal 70cc Passar inte. cylinder lopet är för stort eller vad man ska säga. Det som är längst ner på cylinder. Diametern är för stor. och den är anpassad till AM6. den går inte ner till själva vevhuset.
Låter väldigt konstigt.
Säker på att den är för AM6?
Postat: 30 juni 2010, 15:25
av Grilladlax
Japp den har suttit på en drac förut. så den ska väl passa .
Postat: 30 juni 2010, 15:38
av jimmie93
ta bild och lägg upp?
Postat: 30 juni 2010, 15:52
av Grilladlax
Postat: 30 juni 2010, 16:00
av TobbaN
Den passar väl?
Den går ju ner, så det är väl bara att trycka ner resten?

Postat: 30 juni 2010, 17:36
av Grilladlax
Det är det som inte går :S
Postat: 30 juni 2010, 17:56
av jimmie93
säker på att du har AM6 då?
om du vet någon som har en AM6 så kan ni ju jämföra och se vad som är fel
Postat: 30 juni 2010, 18:01
av kallepalle
det är inte en 80cc cylinder då? isf kan man måsta porta blocket för att få ner den.
Postat: 30 juni 2010, 18:11
av Rrxdude
Det är jag som äger rrx:en. Nej kolven är 47.6 mm i diameter. Det är ingen idé och porta blocket med motorn sittandes på ramen med vev på.
Postat: 30 juni 2010, 19:01
av Jonteeee
När jag köpte min metrakit 50cc cyllinder hade jag samma fel.den gick inte ner..och den var till AM6.då förde jag den till företaget där jag köpte den så svarva dom av nån mm så gick den ner den..jag tog med orginal cylindern så dom visste hur mycket dom skulle ta bort
Postat: 30 juni 2010, 19:04
av TK_DRAC
kallepalle skrev:det är inte en 80cc cylinder då? isf kan man måsta porta blocket för att få ner den.
brukar väl inte behövas? en polare satte på polini guss 80cc på ett orginal block

Postat: 1 juli 2010, 18:21
av Rrxdude
okej , min polares far kan svarva ner den nåra mm .