Kan ju hålla med lite, men regler som regler, du kan ju inte gå och skjuta någon för att u tycker det e rätt typ ;p Sen å andra sidan så får du ihrl inte lika mycket svar, för man man postar det rätt, i en tråd som finns så får du nog svar lättare.
Och tror ihlr inte alla admins vill ha och göra med en jävla massa trådar som inte används !
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?
Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
GRieju skrev:Kan ju hålla med lite, men regler som regler, du kan ju inte gå och skjuta någon för att u tycker det e rätt typ ;p Sen å andra sidan så får du ihrl inte lika mycket svar, för man man postar det rätt, i en tråd som finns så får du nog svar lättare.
Och tror ihlr inte alla admins vill ha och göra med en jävla massa trådar som inte används !
hm men men tycker vi ska hjälpa varandra inte låsa tråden när nån gjort den fel
GRieju skrev:Kan ju hålla med lite, men regler som regler, du kan ju inte gå och skjuta någon för att u tycker det e rätt typ ;p Sen å andra sidan så får du ihrl inte lika mycket svar, för man man postar det rätt, i en tråd som finns så får du nog svar lättare.
Jag förstår, men endå! tänk dig att sitta med 300poster i veckan elr något, måste tänka på dom också, och om du postar dom rätt, får du hjälp!
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?
Jag förstår, men endå! tänk dig att sitta med 300poster i veckan elr något, måste tänka på dom också, och om du postar dom rätt, får du hjälp!
mm sant
men tycker dom kan hjälpa med att rätta till de
tror de e de att dom inte orkar de
utan då låser dom tråden
GRieju skrev:
Tror det e ett jävla klydd med att flytta en tråd, men visst hade det varit bra!
mm sant
men tycker dom kan hjälpa med att rätta till de
tror de e de att dom inte orkar de
utan då låser dom tråden
glömde du skriva eller ville du visa vad jag skrev
Grunden till problemet är att det är den som postar som gör fel från första början, och varför ska då moderatorer sitta och rätta till fel när det kan göras rätt från början ? Visst, det går att göra och det görs också för att vara så justa som möjligt, MEN det visas ju tamejfan ingen jävla respons på sånt, för det kommer ju nya felposter hela tiden ändå och vissa idioter kan bli tillsagda 20 ggr och ändå fortsätta felposta så det är inte värt det, acceptera reglerna eller åk ut helt enkelt. I en bättre framtid kan vi säkert gå ifrån det här med strängheten men i nuläget är det ett måste.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Din idiologi håller inte tyvärr.
Grunden till problemet är att det är den som postar som gör fel från första början, och varför ska då moderatorer sitta och rätta till fel när det kan göras rätt från början ? Visst, det går att göra och det görs också för att vara så justa som möjligt, MEN det visas ju tamejfan ingen jävla respons på sånt, för det kommer ju nya felposter hela tiden ändå och vissa idioter kan bli tillsagda 20 ggr och ändå fortsätta felposta så det är inte värt det, acceptera reglerna eller åk ut helt enkelt. I en bättre framtid kan vi säkert gå ifrån det här med strängheten men i nuläget är det ett måste.
precis, det går, men det e ett jävla klydd, det får man respektera!
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?
bensinskalle skrev:Din idiologi håller inte tyvärr.
precis, det går, men det e ett jävla klydd, det får man respektera!
ja men kan ni inte säga till den som gör felet att ändra de
eller låser vi tråden
ja förstår att ni blir sura på felposter
Jag flyttar trådar ibland (Oftast när det är nya medlemmar med få posts) men oftast åker bara låset på för det går snabbast helt enkelt och rättar man bara till saker åt folk så lär dom sig inte.
Låser aldrig en tråd utan att jag själv skriver anledning eller att anledningen är skriven av någon annan så om TS vill veta vad den gjort för fel så är det ju bara att kolla i tråden. Den tas inte bort, bara spärras.
chifen skrev:Jag flyttar trådar ibland (Oftast när det är nya medlemmar med få posts) men oftast åker bara låset på för det går snabbast helt enkelt och rättar man bara till saker åt folk så lär dom sig inte.
Låser aldrig en tråd utan att jag själv skriver anledning eller att anledningen är skriven av någon annan så om TS vill veta vad den gjort för fel så är det ju bara att kolla i tråden. Den tas inte bort, bara spärras.
mm de e sant ni rätar till problemen i början
mm okej
men de har ja märkt att ni skriver varför
i trådarna som låses finns alltid en anledning. antingen står det att det är felpost, eller dålig rubrik osv. jag har dock ibland börjat skriva:
"läs igenom reglerna så ser du vad du har gjort för fel. låser"
det skriver jag när jag tycker att det är ett grovt fel, som gör det uppenbart att ts inte har läst reglerna. det tvingar dom liksom att antingen läsa reglerna, eller posta fel igen, vilket resulterar i varning.
alltså enligt mig, en mycket bra metod.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:i trådarna som låses finns alltid en anledning. antingen står det att det är felpost, eller dålig rubrik osv. jag har dock ibland börjat skriva:
det skriver jag när jag tycker att det är ett grovt fel, som gör det uppenbart att ts inte har läst reglerna. det tvingar dom liksom att antingen läsa reglerna, eller posta fel igen, vilket resulterar i varning.
kallepalle skrev:i trådarna som låses finns alltid en anledning. antingen står det att det är felpost, eller dålig rubrik osv. jag har dock ibland börjat skriva:
okej men har en fråga vad hitar man reglerna igen
högst upp i varje avdelning.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Det är ett otroligt that om dessa felposter och liknande.
Har man läst reglerna ska inte det vara några problmen för er?
Vi i crew hänvisar till samlingstrådar, eller kommenterar med felpost!
Har ni några frågor skicka dessa till mods.