vad har du för setup på den?Daaanne skrev:Haha , Bara för att man trimmar mycket behöver det inte rasa! Jag och min kompis har bland det värsta till Derbi Senda.
Jag har givetvis inte kört så himla mycket I år men förra året så körde man väl rätt så mycket och det gjorde även min kompis.
Fungerar ännu idag bara att bensin slukas som inihelvete!
Han har väll Urpluggatbackmannn skrev:vad har du för setup på den?Daaanne skrev:Haha , Bara för att man trimmar mycket behöver det inte rasa! Jag och min kompis har bland det värsta till Derbi Senda.
Jag har givetvis inte kört så himla mycket I år men förra året så körde man väl rätt så mycket och det gjorde även min kompis.
däck slits väl inte mer sålänge du inte håller på sladda runt med den ? tycker inte de gör någon stor skillnad med slitage, möjligtvis bromsbeläggen:)TK_DRAC skrev:om du köper en sport elr midrace setup så kommer den klara vardaglig körning hur bra som helst. Visst bromsbelägg, däck osv slits ju snabbare och byte av kolv någon gg men inget värre. Om du förstärker motorn med en värre vev samt vevlager så ska de inte va några problem om du inte går upp till hyper/high end klassen. Då får du en hel del utlägg plus att de inte blir billigt att köpa grejerna..
asså det är 14 mm original fögg, men finns en strypning, så om du tar bort den så pang så har du en 17,5eSpeed skrev:Ja0, då har man blitt lite klokare då![]()
Jag är andra ägaren av den och den har nu gått ca 230 mil. Ägaren innan satte på ett 13 kuggars drev som jag kör med nu. Blir antagligen ett giannelli rör härnäst och samtidigt nytt munstycke. Det är en 17,5 mm förgasare original på nu vad jag vet så den lär väl hålla antar jag.
blackmasai: Airsal 70cc?? hittar bara en i aluminium, äre den du tänker på? (twostroke.se) Varför inte 21mm? inge dyrare ju?!
Derbi_senda93: Vad då för strypning? Blire de mycket bättre/skillnad?
OLJETANKEN: Okej, tycker ni jag borde separera (ta bort) den separata oljetanken och bara blanda själv om jag har: rör,drev,munstycke? rör,drev,munstycke, förgasare? rör,drev,munstycke,förgasare,cylinder?
![]()
![]()
Som lindl0m sa så är det en bricka i förgasaren som sitter där luftslangen från luftburken går in. Tar du bort slangen så ser du den. Att ta bort den ger bättre axx och toppfart, vet dock inte hur mycket.eSpeed skrev:Ja0, då har man blitt lite klokare då![]()
Jag är andra ägaren av den och den har nu gått ca 230 mil. Ägaren innan satte på ett 13 kuggars drev som jag kör med nu. Blir antagligen ett giannelli rör härnäst och samtidigt nytt munstycke. Det är en 17,5 mm förgasare original på nu vad jag vet så den lär väl hålla antar jag.
blackmasai: Airsal 70cc?? hittar bara en i aluminium, äre den du tänker på? (twostroke.se) Varför inte 21mm? inge dyrare ju?!
Derbi_senda93: Vad då för strypning? Blire de mycket bättre/skillnad?
OLJETANKEN: Okej, tycker ni jag borde separera (ta bort) den separata oljetanken och bara blanda själv om jag har: rör,drev,munstycke? rör,drev,munstycke, förgasare? rör,drev,munstycke,förgasare,cylinder?
![]()
![]()
GötteSpeed skrev:Okey!, nu jävlar är jag taggad för trim.Låter oljepumpen sitta kvar än så länge....
Men tack ska ni ha för mycket hjälpsamma svar (Y)
Nu ska jag bara försöka lista ut vilket munstycke som passar sen.
jag har urpluggad som det nämndes innanbackmannn skrev:vad har du för setup på den?Daaanne skrev:Haha , Bara för att man trimmar mycket behöver det inte rasa! Jag och min kompis har bland det värsta till Derbi Senda.