Tjena . jag har lite problem med min Ciao . skaffade den i onsdag och den fungerade skit bra . men sen så dog den bara. trodde de va sopatorsk men de fans 1.5 liter kvar i tanken , Så kollade jag på tändstiftet så fick den ingen gnista så jag böt tändstift och då kom de ingen gnista heller , så jag köpte tändhatt och tändspole . och den får fortfarande ingen gnista . de e ganska skumt för den Bakljuset fungerar.... och när jag tar kabeln till bakljuset på cylindern så kommer det en gnista.... vad är felet? HJÄLP!!!!!
Att få tag på tändspole kan ju alltid va bra o en fördel för moppen, för de suger ju åt sig fukt o blir svaga efter ett par år. Men det kan va många irriterande småfel. Ett ganska vanligt problem kan vara att tändkabeln är gammal o sliten, (kabelbrott såklart). Mitt tips till dig är att byta ut hela den, o då gäller det att få på den ordentligt på tändspole o tändhatt. Svänghjul spökar o jävlas ibland också, det har hänt för mig att jag inte skruvat åt det tillräckligt hårt och missat att rikta in skåran på krysskilen. Så kilen kan vara söndersliten, eller så är det bara svänhjulsmuttern som sitter löst/ ej åtdragen, och då ger det usel gnista till stiftet eller ingen alls.
Om jag inte missuppfattat det där med ditt bakljus så är det möjligtvis bara elen som är felkopplad, och det går att ta reda på hur det Ska vara.