Yamaha Neos Dör när man fäller upp centralstödet. FIXAT!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Maartinn
Elmoped
Kontakt:

Yamaha Neos Dör när man fäller upp centralstödet. FIXAT!!

Inlägg av Maartinn »

Allt började med att jag lackade om motorn, hade självklart maskerat överallt, och det sitter ju ingen punkt eller nå på motorn där det ska jorda?
Bara en på ramen?

Aja i alla fall, så startar den hur fint som helst när den står uppe på stödet, går skitbra på tomgång, bluddrar lite på 1/2 till full gas eftersom att jag inte ställt in något.

Men direkt jag fäller ner stödet, så dör den :cry:

Har rengjort hela gasaren och blåst ur munstyckena, rengjort filtret i luftburken, den tjuvar inte luft någonstans...
Kan det vara röret som har sotat?, för av någon anledning körde jag på soppan från crossen när jag körde in den 8)
Där är det 3,33% olja.

Har nu tömt tanken och satt 1% olja men den dör fortfarande när jag fäller ner stödet.

Och hur lång ska packningen som sitter bakom variatorn in?, hittar inte det någonstans :P

Tacksam för snabba svar! 8)

Nu har jag fått igång den, slog i packboxen en bit till, typ någon millimeter :P, sen bytte jag en bricka vid variatorn, så nu går den! (en av remskivorna glappade som fan)
Har bara lite inställningar att göra (:

Har ingen aning vad jag ska göra med tråden, hittar inte någonstans vart man kan ta bort den eller så, haha :D
Senast redigerad av Maartinn den 8 juni 2010, 20:57, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

Är det inte en säkerhets grej att om den är på och stödet fälls ner så stannar den. :?
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
kotti
Någon måste komma sist!

Inlägg av kotti »

vad händer om du startar utan stödet nere då?
Bild

bombmannen skrev:
Försvårt kanske ?

Troligen för dig, Ja.

Inlägg av runners »

Låter märkligt!

Många mopeder har som säkertstgärd att motorn slås av när man fäller ner sidostödet, detta för att man inte ska av misstag glöma fälla upp stödet när man kör vilket kan ställa till med olyckor. Men på din moped är det tvärtom, fast på centralstödet.
Jag tycker det låter som jordningsfel någonstanns, något som gör att ditt centralstöd fungerar som en strömbrytare. Det kan vara ett litet jordningsfel och detta kan medföra dålig gång i motorn också. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Maartinn
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Maartinn »

Jag har testat lyfta upp mopeden i luften, och fällt upp stödet, då går den, det är när bakhjulet tar i marken som den dör :cry:

Och på neos är det ingen såndär säkerhetsgrejj, tar jag bort stödet helt och kickar så startar den inte ens (Y), ganska skummt...
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Snurrar bakhjulet när du sänker ner moppen mot marken?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst