Tack på förhand.
det går att borra med en 4mm/5mms borr rätt i 0:et på mOric boxen undersadeln, sedan tar du silicon och täpper igen hålet, så är den ostrypt.Spritelovah skrev:Tja, köpte en ny Yamaha DT50R förra året (2009) testade dra ur pluggen förra helgen men om jag har förstått det rätt så har den en varvspärr i cdiboxen som drygar sig. Det vore schysst om någon kunde hjälpa mig att avaktivera den eller säga någon annan makapär som kan göra att moppen hackar i nedförsbackar när man gasar, eller bara gasar när den varvar lite högt.
Tack på förhand.
tror INTE den passar. det gamla tändsystemet till dt är från ducati och då borde den passa, men sedan 07 när dom hära dryyyga cdi strypningarna kom så har dellorto gjort tändsystemet har jag gör mej?TK_DRAC skrev:köp en ny cdi ist mkt smartare. Man riskerar bara att förstöra den när man borrar.
tror den passar...
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9315
finns inga ostrypta att köpa ute på marknaden det ändå man kan göra är att köpa en ny orginal box som sägs kosta mellan 2-4k eller köpa en begagnad eller helt enkelt borra i orginal boxenkarlssonlysekil skrev:Jag tycker inte att du skall ge dig på att borra själv. Köp en ny ostrypt cdi istället om du har pengar till det.
det är vad jag hört också.. tyvärrfax110 skrev:finns inga ostrypta att köpa ute på marknaden det ändå man kan göra är att köpa en ny orginal box som sägs kosta mellan 2-4k eller köpa en begagnad eller helt enkelt borra i orginal boxenkarlssonlysekil skrev:Jag tycker inte att du skall ge dig på att borra själv. Köp en ny ostrypt cdi istället om du har pengar till det.
är det nån som vet vad man borrar sönder där inne igentligen!???Zuperior skrev:Ta en 4 eller 5 mm borr, och borra RAKT genom O:et på moric boxen, och minnas att ta och täta med något efteråt så det inte slipper in fukt i boxen. Jag borrade själv med en 4,5 mm borr, men minns inte dock exakt hur långt jag borrade.. men om du är försiktig och borrar rakt så kan jag garantera att det går bra, det finns många som jag känner som har borrat och det har gått bra för alla, inte en enda har borrat sönder boxen.
Det är faktiskt synd att det inte finns några trim-cdiboxar till de nyare DT:orna.. Vet nån varför det inte har tillverkats några såna?
tror att det är ett motstånd i kretskortet som man borrar sönder, men är inte riktit säker..2stroke4ever skrev:är det nån som vet vad man borrar sönder där inne igentligen!???Zuperior skrev:Ta en 4 eller 5 mm borr, och borra RAKT genom O:et på moric boxen, och minnas att ta och täta med något efteråt så det inte slipper in fukt i boxen. Jag borrade själv med en 4,5 mm borr, men minns inte dock exakt hur långt jag borrade.. men om du är försiktig och borrar rakt så kan jag garantera att det går bra, det finns många som jag känner som har borrat och det har gått bra för alla, inte en enda har borrat sönder boxen.
Det är faktiskt synd att det inte finns några trim-cdiboxar till de nyare DT:orna.. Vet nån varför det inte har tillverkats några såna?
skapligt motstånd isåfall som är så stortZuperior skrev:tror att det är ett motstånd i kretskortet som man borrar sönder, men är inte riktit säker..2stroke4ever skrev:är det nån som vet vad man borrar sönder där inne igentligen!???Zuperior skrev:Ta en 4 eller 5 mm borr, och borra RAKT genom O:et på moric boxen, och minnas att ta och täta med något efteråt så det inte slipper in fukt i boxen. Jag borrade själv med en 4,5 mm borr, men minns inte dock exakt hur långt jag borrade.. men om du är försiktig och borrar rakt så kan jag garantera att det går bra, det finns många som jag känner som har borrat och det har gått bra för alla, inte en enda har borrat sönder boxen.
haha, sant2stroke4ever skrev:skapligt motstånd isåfall som är så stortZuperior skrev:tror att det är ett motstånd i kretskortet som man borrar sönder, men är inte riktit säker..2stroke4ever skrev: är det nån som vet vad man borrar sönder där inne igentligen!???
Spritelovah skrev:Ok, då har jag några nya frågor.
1. Hur långt ska man borra och om man använder en 4mm
2. Finns det en chans att man måste borra igen med en 5mm?
3. Vad kostar en ny CDI box till DT50R 09-an?
4. Om någon här har en box till salu som passar min moppe och isf kan borra ett hål och täta det åt mig för en extra summa?
5. Det stog något i instruktionsboken om att man var tvungen att programmera om CDIn? stämmer det eller är det bara att plugga in den och köra?
6. Kan någon länka en cdi som dom VET passar? jag är lite Efterbliven på den tekniska sidan.
Tack.
Jag har också en Dt årsmodell 09. Jag var väldigt osäker och visste inte vad det skulle bli för resultat. Men jag testade och var väldigt försiktig när jag borrade, rakt igenom. Sedan lindade jag runt boxen med eltejp så det täckte hålet. Jag har inte haft minsta problem sedan jag gjorde det men tänk på att du kan inte göra så den blir strypt igen. Det ända sättet är att köpa en ny CDI-box som kostar 2200 hos Yamaha-Center.Spritelovah skrev:Tja, köpte en ny Yamaha DT50R förra året (2009) testade dra ur pluggen förra helgen men om jag har förstått det rätt så har den en varvspärr i cdiboxen som drygar sig. Det vore schysst om någon kunde hjälpa mig att avaktivera den eller säga någon annan makapär som kan göra att moppen hackar i nedförsbackar när man gasar, eller bara gasar när den varvar lite högt.
Tack på förhand.