så nu till frågan, jag har kört bredvid dom alla med min trimmade crossmoped som går i 80 ärliga, och de hänger allihopa på. alltså att alla kommer upp i 80 utan problem. två har köpt mopederna begagnat meden en annan hel ny.... jag förstår inte hur de kan gå i 80..... är det sant som de säger att TMS scooterna helt enkelt bara går så snabbt?
så nu till frågan, jag har kört bredvid dom alla med min trimmade crossmoped som går i 80 ärliga, och de hänger allihopa på. alltså att alla kommer upp i 80 utan problem. två har köpt mopederna begagnat meden en annan hel ny.... jag förstår inte hur de kan gå i 80..... är det sant som de säger att TMS scooterna helt enkelt bara går så snabbt?
Är de mopderna inte Kina-moppar? (4-taktare)
Jag hade en boatian för ett tar år sedan och den gick i över 70km/h orginal, men accet var kasst upp till 40km men sedan sköt den på ganska bra.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Är de mopderna inte Kina-moppar? (4-taktare)
Jag hade en boatian för ett tar år sedan och den gick i över 70km/h orginal, men accet var kasst upp till 40km men sedan sköt den på ganska bra.
Min gick så med lättare vikter och variator platta ( som hindrade vikterna att löpa längst ut.
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
Dredde skrev:Jo så är det. 80 ärliga vet jag inte, men 80 på moppemätare, ja.
Nej....visar hastighetsmätaren 80 så kan man ofta plocka bort 5-15 km/h. Jag har haft mopeder som visat 15km/h mer än vad mopeden i verkligheten gått. På en Boatioan jag hade visade 75 km/h på mätaren men när jag tog hastigheten på GPS var den rätta hasigheten 63km/h. Men det är inte bara mopder som visar fel, de flesta hastighetsmätare, även i bilar och på motorcyklar visar inte rätt.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Dredde skrev:Jo så är det. 80 ärliga vet jag inte, men 80 på moppemätare, ja.
Nej....visar hastighetsmätaren 80 så kan man ofta plocka bort 5-15 km/h. Jag har haft mopeder som visat 15km/h mer än vad mopeden i verkligheten gått. På en Boatioan jag hade visade 75 km/h på mätaren men när jag tog hastigheten på GPS var den rätta hasigheten 63km/h. Men det är inte bara mopder som visar fel, de flesta hastighetsmätare, även i bilar och på motorcyklar visar inte rätt.
Fyfan va skumt! Spelar ingen roll hur snabbt jag kört. Men varje gång jag ska mäta någon av mina mopeder utan den där vindrutehållaren så visar den alltid max 63 km/h.. En gång klockade jag 65 km/h efter ett jävla bra tag. Annars står min Packardbell alltid på max 63km/h
De gäller både min 70cc Runner och min effekt CPI SM med 13x62.
Kan de vara fel på våra GPS'er?
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
Dredde skrev:Jo så är det. 80 ärliga vet jag inte, men 80 på moppemätare, ja.
Nej....visar hastighetsmätaren 80 så kan man ofta plocka bort 5-15 km/h. Jag har haft mopeder som visat 15km/h mer än vad mopeden i verkligheten gått. På en Boatioan jag hade visade 75 km/h på mätaren men när jag tog hastigheten på GPS var den rätta hasigheten 63km/h. Men det är inte bara mopder som visar fel, de flesta hastighetsmätare, även i bilar och på motorcyklar visar inte rätt.
Fyfan va skumt! Spelar ingen roll hur snabbt jag kört. Men varje gång jag ska mäta någon av mina mopeder utan den där vindrutehållaren så visar den alltid max 63 km/h.. En gång klockade jag 65 km/h efter ett jävla bra tag. Annars står min Packardbell alltid på max 63km/h
De gäller både min 70cc Runner och min effekt CPI SM med 13x62.
Kan de vara fel på våra GPS'er?
Jag hade det problemet på en moped jag hade men det var inte GPS:ens fel. Hur jag än trimmade moppen så varvade den bättre och bättre och acca mera, men enligt GPS översteg inte hstigheten 58km/h och gick inte särskilt jämt och fint. Jag kunde inte fatta vad som var problemet, plötsligt fick jag veta att det fanns något som hette CDI_box på moppen som kunde vara strypt, något som inte fanns på mopder förr i tiden. Men när jag bytat CDI till trimbox så hände det saker och ting. Då visade GPS 82km/h.
Men Gps som stannar vid en hastighet och inte vill visa över denna har jag aldrig haft. Jag använder ofta GPS i bil och kollar hur mycket fel hastighetsmätaren slår när jag bytat bil. De flesta bilar jag haft visar som regel alltid ca 5km/h mer än verkliga hastigheten. Men jag har haft bilar som visat 6-8 km/h för mkt fel .
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:
Nej....visar hastighetsmätaren 80 så kan man ofta plocka bort 5-15 km/h. Jag har haft mopeder som visat 15km/h mer än vad mopeden i verkligheten gått. På en Boatioan jag hade visade 75 km/h på mätaren men när jag tog hastigheten på GPS var den rätta hasigheten 63km/h. Men det är inte bara mopder som visar fel, de flesta hastighetsmätare, även i bilar och på motorcyklar visar inte rätt.
Fyfan va skumt! Spelar ingen roll hur snabbt jag kört. Men varje gång jag ska mäta någon av mina mopeder utan den där vindrutehållaren så visar den alltid max 63 km/h.. En gång klockade jag 65 km/h efter ett jävla bra tag. Annars står min Packardbell alltid på max 63km/h
De gäller både min 70cc Runner och min effekt CPI SM med 13x62.
Kan de vara fel på våra GPS'er?
Jag hade det problemet på en moped jag hade men det var inte GPS:ens fel. Hur jag än trimmade moppen så varvade den bättre och bättre och acca mera, men enligt GPS översteg inte hstigheten 58km/h och gick inte särskilt jämt och fint. Jag kunde inte fatta vad som var problemet, plötsligt fick jag veta att det fanns något som hette CDI_box på moppen som kunde vara strypt, något som inte fanns på mopder förr i tiden. Men när jag bytat CDI till trimbox så hände det saker och ting. Då visade GPS 82km/h.
Men Gps som stannar vid en hastighet och inte vill visa över denna har jag aldrig haft. Jag använder ofta GPS i bil och kollar hur mycket fel hastighetsmätaren slår när jag bytat bil. De flesta bilar jag haft visar som regel alltid ca 5km/h mer än verkliga hastigheten. Men jag har haft bilar som visat 6-8 km/h för mkt fel .
Om mopeden står på tomgång och varvar så jävla mycket att de låter som skiten varvar som en F1 bil, aldrig slår i något varvstopp, orkar varva ut totalt i samma när man liggen o maxar den i 6ans växel..
Då finns de ingen CDI strypning. Då varvar den som den ska!
Om mopeden inte varvar ut ordentligt, så är de dags att byta CDI.
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
aa juste... Mamma har exakt en sådan på bilden, den gör 55-60 på mätaren, på raka.
Då har jag inte gjort något med den. Så tror verkligen inte att den gör 80 då