tändningen krånglar på cdi aragon

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
jelleman
Elmoped

tändningen krånglar på cdi aragon

Inlägg av jelleman »

tjena
min tändning krånglar på min CPI Aragon 08.

det händer ibland och när det händer så händer ingenting när jag sätter på tändningen. Ibland hjälper det med att jag skakar på moppen lite. Ngn kabel som ligger fel?

HJÄLP
Senast redigerad av jelleman den 4 juni 2010, 23:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

Säkert glapp i nån kabel?
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

ändra rubriken. ta bort ordet hjälp, sen läser du igenom reglerna så du kan dom!..

säkert glapp från tändningslåset.
jelleman
Elmoped

Inlägg av jelleman »

Maltyboy skrev:Säkert glapp i nån kabel?
det är det säkert, men vilka/vilken är frågan...
jelleman
Elmoped

Inlägg av jelleman »

2stroke4ever skrev:ändra rubriken. ta bort ordet hjälp, sen läser du igenom reglerna så du kan dom!..

säkert glapp från tändningslåset.
är ny här. vet du hur man kan kolla de?
ljukang
Elmoped

Inlägg av ljukang »

Ja... Jag hade samma fel på min moppe fast krånglade pga (skadat) Tändkabel/tändhatt du borde kanske kolla det. Om det e inget fel med det så är det tändningslåset.
jelleman
Elmoped

Inlägg av jelleman »

ljukang skrev:Ja... Jag hade samma fel på min moppe fast krånglade pga (skadat) Tändkabel/tändhatt du borde kanske kolla det. Om det e inget fel med det så är det tändningslåset.
igår kollade jag tändhatt och tändkabeln, hela vägen. Jag hittade två kablar som inte var ihopsatta som de skulle. Jag är säker på att de skulle sitta ihop, så de är ihopsatta nu.

Senare hittade jag även en till kabel. typ en sorts sockerbit fast bara ena delen. Jag letade efter den andra delen som den skulle vara ihopsatt med (antar jag?), men hittade inget.
jelleman
Elmoped

Inlägg av jelleman »

är fixat nu, det visade sig att den var dålig skruv som satt i pluspolen i batteriet, vilket ledde till att det blev glapp!
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av eggi »

Lånar tråden lite. Polarns cpi aragon gp brukar dö när man ligger på högt varv och släpper gasen då måste man vrida nyckel fram och tillbaks så funkar det men jävligt störande ifall man åker längre sträckor..
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

kolla så att det inte ligger någon kabel som har nötits upp som ligger mot ramen eller nå och "kortsluter" allt, så vare för mig när jag inte fick någon gnista.
Låst