det händer ibland och när det händer så händer ingenting när jag sätter på tändningen. Ibland hjälper det med att jag skakar på moppen lite. Ngn kabel som ligger fel?
HJÄLP
Senast redigerad av jelleman den 4 juni 2010, 23:16, redigerad totalt 1 gånger.
Ja... Jag hade samma fel på min moppe fast krånglade pga (skadat) Tändkabel/tändhatt du borde kanske kolla det. Om det e inget fel med det så är det tändningslåset.
ljukang skrev:Ja... Jag hade samma fel på min moppe fast krånglade pga (skadat) Tändkabel/tändhatt du borde kanske kolla det. Om det e inget fel med det så är det tändningslåset.
igår kollade jag tändhatt och tändkabeln, hela vägen. Jag hittade två kablar som inte var ihopsatta som de skulle. Jag är säker på att de skulle sitta ihop, så de är ihopsatta nu.
Senare hittade jag även en till kabel. typ en sorts sockerbit fast bara ena delen. Jag letade efter den andra delen som den skulle vara ihopsatt med (antar jag?), men hittade inget.
Lånar tråden lite. Polarns cpi aragon gp brukar dö när man ligger på högt varv och släpper gasen då måste man vrida nyckel fram och tillbaks så funkar det men jävligt störande ifall man åker längre sträckor..
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "
Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
kolla så att det inte ligger någon kabel som har nötits upp som ligger mot ramen eller nå och "kortsluter" allt, så vare för mig när jag inte fick någon gnista.