Den som kommer få bötern är den som äger den, du kommer få böter med vissa påföljder.
Det kommer ta ett tag till du får bötern om om skickar den
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
haha ni får ju skylla er själva om ni stannar ja vet inte hur det blir eftersom att din kompis var 14 så får nog inte han någon skit men du kanske får det du kan ju lika gärna köra orginal om du endå ska stanna;)
vf var ni så dumma och stannade? om ni ändå inte hade någon reg skylt på så go for it för helvete och plus om moppen var trimmad så kunde ni ju säkert dra ifrån polisen och köra in på tätbyggda ställen
Henry skrev:Lätt av många att sitta nu och säga "ahh dumma ni var som stannade" men jag tvivlar på att ni skulle göra något annat i samma situation.
Iaf, det vanligaste blir att du får 1500 samt 6mån uppskjutet leg.
Sant som fan henry, man får ju en puls på 185 när man ser snuten i backspelgeln!
Dom stannade mig 6 gånger i somras( va tvungen att stanna körde på riks90) En gång stod han o stirrade på mitt ZX, höll på dö!!
jag blev jagad av snuten for en monad sen med mitt sp dom korde efter po trotarer o lyckades se reg skylten so korde jag till min pappas foretag o ner jag precis skulle ta in den so kom dom o tog mig efter en vecka ringde min pappa till snuten so sa dom att det blev ner lagt brist po bevis tack vare jag blev fast po vor mark
en kompis till mej hade en
Mrx tror jag de va den gick 100 nåting polisen kom till skolan och hämtade den sen så fick han 8000 i böter och vänta på körkort tills han blir 22!
Ja du måste besikta om den om det är en eu för du har brukat en oregistrerad lätt mc utan mc kort.
du får ungefär 1500 kr i böter bara.
min kompis blev tagen med urpluggat och drevat han fick 1500 och dreven blev tagna.
Tror inte heller de är så lätt o vara 14 och köra ifrån snuten om han precis skulle vända. för hjärtat går i 200 när man är liten och vet att man gör nått olagligt och har polisen framför en.
jag körde på rött och polisen höll på att köra in i sidan på mej, så dom körde efter mig och stanna mig sen så sa dom att dom kunde inte fälla mig för röljus körning för dom såg inte att jag körde på rött så jag fick 1500 för att hade månterat in skylten i hjulhuset,, körde me ett Yasuni hm rör som dom inte märkte
Jag blev tagen för ett halvår sen med en urpluggad EU-moppe, hadde flyttat in skylten, hade ingen backspegel, inget bakljus, inget halv ljus och det var kol svart ute plus att jag försökte smita från dom. Dom tog original röret och jag fick 1500 i böter. Jag fick tillbaka moppen 1 dag efter dom tog den. Det kostar 800 kr att reg. besikta en moppe. Dom får ta trim på EU-moppar eftersom det inte är registrerade delar. Du måste reg. besikta om du bytar ut nån del som påverkar ramen, motoreffekten eller gaffel längden.