Tjena alla moppe mäniskor

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!
BondenT
Elmoped

Tjena alla moppe mäniskor

Inlägg av BondenT »

Tjenare jag skrev förut och frågade om stunting men jag vep inte jag har som tappat lusten för att härom dan så var jag och min kompis och körde i skogen och jag körde piaggio liberty s. Märket på moppen och jag baila ju så klart och slog sönder hela stöt kåpan på sidan så nu vill jag köpa en billig Honda mt5 a från Blocket eller nåt men jag vat inte om det är brA att köra stunt/cross med en sån eller om det kostar en för mögenhet att köpa nya sakr till en sån får det är ju inte presis den nyaste moppen.
Jag undrar om vad det är för straff för trimning alltså om man bara drar pluggen för det är ju en 30 moppe och det är ju Inge kul att köra cross i 30
jag undrar också om hur långt tid det tar att plugga i och ur en moppe om man bara tar pluggen som sitter på typ lungan eller vad man nu kallar det längst fram o-ringen eller nåt sådant och hur mycke fortare går en Honda mt5 a om man bara tar bort pluggen på lungan /o-ringen eller vad det nu heter.
Är jätte tacksam för svar på mina frågor tack i förskott
Tack för stödet
Användarens profilbild
Robban_91_dakotan
Elmoped

Inlägg av Robban_91_dakotan »

Bara för att en Honda MT5;a är en 30 moppe behöver den absoult inte bara gå i 30km/h. En 30 moppe gör normalt mellan 40-50 om den inte är strypt på nåt j*vla sätt. Min puch är en 30 moppe i bra skick, (original) men gör 45. Det kan bero på hur bra motorn är. Är den helt slut så gör den kanske 30, men är den i bra skick går den garanterat fortare, om det inte är något annat problem som t.ex felinställt munstycke, brytare, igensotning osv. Om du drar pluggen på en mt5 kommer du säkert upp över 50, beroende på vilket drev du använder också såklart.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Robban_91_dakotan skrev:Bara för att en Honda MT5;a är en 30 moppe behöver den absoult inte bara gå i 30km/h. En 30 moppe gör normalt mellan 40-50 om den inte är strypt på nåt j*vla sätt. Min puch är en 30 moppe i bra skick, (original) men gör 45. Det kan bero på hur bra motorn är. Är den helt slut så gör den kanske 30, men är den i bra skick går den garanterat fortare, om det inte är något annat problem som t.ex felinställt munstycke, brytare, igensotning osv. Om du drar pluggen på en mt5 kommer du säkert upp över 50, beroende på vilket drev du använder också såklart.
om du mäter med gps så får du se att den inte går i 45..

Ontopic:

om man stryper av en mt5 på alla strypningar så går den inte bra, om du har org cylinder.

köp en billig Rieju drac och stryper av den ist :)
Skriv svar