tjuvluft?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp

tjuvluft?

Inlägg av Osten R »

hej har ett problem med min Derbi drd limited med setupp

barikit 74cc
24mm PWK
mk pro race rör
barikit insug
och malossi membran och luftfilter

felet är att när du har legat på full gas på en raka tex och ska bromsa ner så när jag drar in kopplingen så ligger den på kansken 4-6k varv förfarande
och den varvar inte ner förens du släpper kopplingen igen eller ibland ifall du gasar lite .
bytte nyss rör från scr sm till pro racet och under tiden hadde jag orginal rör då var de ännu värre och de steg i varv. kan möjligtvis vara att den drar tjuvluft imellan insuget/membranet och blocket eller vad kan det annars vara?

tacksam för svar :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

kan vara tjuvluft, kolla med startgas..

annars är det fel inställd luftskruv
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

hög tomgång? annars är de något vid insuget/membran elr cylinderfotspackningen...
smt50
Elmoped

Inlägg av smt50 »

den kan vara för litet munstycke om den går ner på varv när du gasar lite för då släpper du ju in bensin till den ju :D
du kan ju testa ?
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Osten R »

den går ju helt som den ska på tomgång de är bara när jag gasar på sen drar in kopplingen och rullar så de är la tjuvluft antar jag. men de är detta jag har http://www.twostroke.se/picview.asp?pid=12462 och de böjs när man skruvar åt på malossi membranet som äv av plast så jag vet inte hur jag ska få det tätt :?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Osten R skrev:den går ju helt som den ska på tomgång de är bara när jag gasar på sen drar in kopplingen och rullar så de är la tjuvluft antar jag. men de är detta jag har http://www.twostroke.se/picview.asp?pid=12462 och de böjs när man skruvar åt på malossi membranet som äv av plast så jag vet inte hur jag ska få det tätt :?
kolla om det läcker först med startgas
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Osten R »

ska göra de när jag får på röret för pajade liksom gängorna till skruvarna som går ut ur cylindern :? ska prova få loss dom med en pollygrip senare har ingen egen så ska låna en :P
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Osten R skrev:ska göra de när jag får på röret för pajade liksom gängorna till skruvarna som går ut ur cylindern :? ska prova få loss dom med en pollygrip senare har ingen egen så ska låna en :P
okej :P

Edit:mitt 900:e inlägg 8)
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Osten R »

grattis ^^
Låst