Det är så att jag är "ganska" tung, ligger runt 95kg och jag undrar om det kommer gå mycket långsammare när jag skaffar trim? Har sett några som kör med "min" kommande "Setup" och mopparna går då runt 85km/h sägs det.. Det är Gianelli + 19mm förgasare + 13/53..
Och jag undrar hur fan moppen skall orka dra mig i den hastigheten?
Hur mycket i fart skilljer de rent generellt mellan typ 20 kg?
pruttrick skrev:Om du trimmar moppen kommer den inte gå långsammare än om du inte trimmar, eller!?:P
Gå ner i vikt för fa-an!
Men omg... Asså om en som väger 75kg kör min moppe och kommer upp i, ja säg 85km/h då, och dedan jag kör kommer jag upp i typ 60 eller? .. Hoppas du fattar..
Vill inte gå ner i vikt, gymmat regelbundet i 3,5 år nu så atteh..
i uppförsbackar går de ju långsammare men på rakan gör den säker 80 om den gör 85 men någon 20 kg lättare.. min gör typ 85 med thrower, ostrypt cdi och 13/52 drev.. med skjuts på gör den väl 75-80 och då är det iaf 50-70 kg tyngre
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
bluerider94 skrev:i uppförsbackar går de ju långsammare men på rakan gör den säker 80 om den gör 85 men någon 20 kg lättare.. min gör typ 85 med thrower, ostrypt cdi och 13/52 drev.. med skjuts på gör den väl 75-80 och då är det iaf 50-70 kg tyngre
äsch går inte så jävla segare.... körde med mk thrower , ostrypt cdi och 14/65 drev , toppfarten var 70 ungefär och jag körde med mig cirka 75? + 2 polare också hehe och de blev cirka 170kg så derbin fick köras med en vikt på cirka 240kg och den orkade i uppförsbacke med samma hastighet också...
jag säger att det göt mkt skilnad! min polare väger faktiskt 20kg mindre än mig och han hadde den setuppen. när jag körde den så varvade den inte ut och var klen men när han körde så gick den som satan. fan han hadde 15/53 i drevning och motard
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Om man åker två normal tunga personer i 15års åldern 60-65 så går det faktiskt inte så mycket segare, iallafall inte när jag körde trimmat. Och då kan du tänkta på att du ska ta bort ungefär 40kg också eftersom båda på mopeden blir 120. Så var inte orolig du hänger på dom andra!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
beckvall skrev:jag säger att det göt mkt skilnad! min polare väger faktiskt 20kg mindre än mig och han hadde den setuppen. när jag körde den så varvade den inte ut och var klen men när han körde så gick den som satan. fan han hadde 15/53 i drevning och motard
men det är ju för att mopeden blivit så klen pga den extrema drevingen.. då är det inte konsigt.. men har du ca 13/53 så är det obetydlig skillnad
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
-TeddaN- skrev:Om man åker två normal tunga personer i 15års åldern 60-65 så går det faktiskt inte så mycket segare, iallafall inte när jag körde trimmat. Och då kan du tänkta på att du ska ta bort ungefär 40kg också eftersom båda på mopeden blir 120. Så var inte orolig du hänger på dom andra!
Skåningens-handelsbod skrev:Har man bara tillräckligt med kusar så brukar vikten ha ganska liten betydelse.
Väger själv c.a 90-95 kg och moppen gör 130+ för det.
stadig tjej på 95kg sen undrar jag vad du har för moppe som gör 130+ och med vilken setup?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"