moppen dör när man gasar

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Rahm
Elmoped

moppen dör när man gasar

Inlägg av Rahm »

tja!
igår när jag åkte hem från jobbet som ligger ca 2 mil från där jag bor så stannade jag och pratade med en polare utanför mitt hem och hade moppen igång samtidigt, men sedan när ja skulle köra iväg så tvär dog den, testade med elstarten men de funkade inte så jag testade att kicka igång så tillslut så fick jag igång den och då tänkte jag att då är det väll lungt men imorse när jag skulle ta den till jobbet så lyckades jag få igång den med elstarten men så fort jag rörde gasen så stendog den och jag var tvungen att kicka igång den men den dör när man rör gasen men den funkar fint på tomgång.
jätte tacksam för all hjälp och tips jag kan få. Ps den gick som en klocka på väg hem från jobbet plus att den bara har gått 22mil Ds.

mvh//Rahm
Senast redigerad av Rahm den 19 maj 2010, 19:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
wotan
Svårstartad skrothög

Re: baotian hjälp

Inlägg av wotan »

Rahm skrev:tja!
igår när jag åkte hem från jobbet som ligger ca 2 mil från där jag bor så stannade jag och pratade med en polare utanför mitt hem och hade moppen igång samtidigt, men sedan när ja skulle köra iväg så tvär dog den, testade med elstarten men de funkade inte så jag testade att kicka igång så tillslut så fick jag igång den och då tänkte jag att då är det väll lungt men imorse när jag skulle ta den till jobbet så lyckades jag få igång den med elstarten men så fort jag rörde gasen så stendog den och jag var tvungen att kicka igång den men den dör när man rör gasen men den funkar fint på tomgång.
jätte tacksam för all hjälp och tips jag kan få. Ps den gick som en klocka på väg hem från jobbet plus att den bara har gått 22mil Ds.

mvh//Rahm
den kan ha blivit sur?
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Köp ny moppe!

Inlägg av jesper178 »

Sälj baotian skiten och köp en slider eller aerox om du ska ha en scooter

Det är bättre att lägga pengar på något bra än något som pajjar 24/7
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Re: Köp ny moppe!

Inlägg av bensinskalle »

jesper178 skrev:Sälj baotian skiten och köp en slider eller aerox om du ska ha en scooter

Det är bättre att lägga pengar på något bra än något som pajjar 24/7
Väldigt relevant hörredu, och aerox/ slider pajar minst lika ofta som baotian. De är i regel relativt driftsäkra.

Och 95% av alla begagnade jävla aerox har ju något moppefucko varit och pillat på... :roll:

Till TS:

Kolla så förgasaren sitter fast ordentligt så det inte kommer in tjuvluft. Kan vara så att automatchoken ( om det finns på moppen ) har hängt sig.

Sen vill jag att du ändrar rubriken till ett som inte bryter mot reglerna.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Rahm
Elmoped

Inlägg av Rahm »

sorry rubriken fixad.
ska kolla förgasaren senare när ja knegat klart.

sedan känns det ju som att det är lite onödigt att införskaffa en aerox när moppen bara används för att ta mej mellan jobbet och hemmet, men jag är tacksam för alla svar.

tack
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Rahm skrev:sorry rubriken fixad.
ska kolla förgasaren senare när ja knegat klart.

sedan känns det ju som att det är lite onödigt att införskaffa en aerox när moppen bara används för att ta mej mellan jobbet och hemmet, men jag är tacksam för alla svar.

tack
spruta startgas på insuget och om varvet då förändras, då drar den tjuvluft :)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

själv tycker jag tycker jag att det borde va så att det är skit i huvudmunstycket, då funkar den fint på tomgång då den får soppa igenom lågfartsmunstycket och så fort du gasar bara dör den = störst chans att det är skit i huvudmunstycket.
ta loss förgasaren och blås rent ÖVERALLT. sätt ihop och säg om det blev bättre :)
Låst