Sida 1 av 1

2takt som 4taktar!

Postat: 18 maj 2010, 20:04
av aerox11
hej har en aerox 30-moppe med setupen: urpluggat gianelli reverse, dragen v-ring, 4,5g vikter, 10 str större munstycke.

gick skit fint när ja skulle åka förut men ställde bort den i nån timme och när ja skulle köra iväg sen igen så när jag drog fullgas så 4takta den och varva inte ur man fick typ ha fullgas länge innan den drog iväg + att den dör direkt ja slutar gasen. men om ja börjar fint på gasen och ökar till fullgas då går de:S

kom med förslag har ju gått jättebra förut:S

Postat: 18 maj 2010, 20:08
av erkan94
Verkar som att den får för mycket bensin eller luft

Postat: 18 maj 2010, 20:11
av aerox11
de är de som är konstigt för hade 88 org och bytte upp mig till 98 :S borde inte vara det kan det vara kopplingsfjädrar.

har gått skitbra förut:(

Postat: 18 maj 2010, 20:14
av speedfightkillen
dra i 82 då funkar den :)

Postat: 18 maj 2010, 20:16
av aerox11
kan väl inte ha mindre än orginal hlr xD

Postat: 18 maj 2010, 20:19
av erkan94
Hade din original aerox 88 i munstycke? :S vad har du för förgasare? 88 låter ju riktigt för en org moppe

Håller med speedfightkillen, sätt på 82 eller mindre och testa

Postat: 18 maj 2010, 20:21
av speedfightkillen
jag har typ samma setup o drog i 82 då funkade de skit rba :)

Postat: 18 maj 2010, 20:57
av beckvall
någonsin testatt att göra ren förgasaren? och sedan bestycka om den. då får du en eaxkt bestyckning.

Postat: 19 maj 2010, 21:20
av J3NSM3NS
aerox11 skrev:de är de som är konstigt för hade 88 org och bytte upp mig till 98 :S borde inte vara det kan det vara kopplingsfjädrar.

har gått skitbra förut:(
tror inte att du hade 88 org, är moppen begagnad? isf har förra ägaren bytt munstycke.