ryker som fan efter avstänging

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
mummel
Varnad

ryker som fan efter avstänging

Inlägg av mummel »

--------------------------------------------------------------------------------

Tjena bytte packboxarna i vattenpumpen i lördags på gileran, men idag efter jag hade åkt en mil typ så märkte jag när ja stängde av moppen ätt det pyste som när man öppnar en läskflaska, och det kom ut massor rök ur ljuddämparn :S cylindern är lagom varm så ja tror inte den kokar. men va kan de va för fel?
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

vilkrn färg är röken? om vit så läcker den kylarvatten någonstans.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

antagligen så läcker den in vatten i vevhuset. Då brukar de ryka en del...
mummel
Varnad

Inlägg av mummel »

röken är grå/vit och ja vet att det läcker kylarvatten nånstans, men det ryker bara när jag stänger av moppen, men om jag åker korta sträckor så läcker det inget o ryker. Bara när ja kör långa sträckor
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Om du är hundra procent säker på att det inte rycker när du kör också kan det ju ha med packningar o göra. Tycker du ska ta dig en titt och identifiera först var det verkligen läcker ut. Och e det en slang som har brustit så är det definitivt rök när du kör om denna landar i vevhusen.
mummel
Varnad

Inlägg av mummel »

ska ta mig en sväng till imorrn funkar de inte då så lämnar ja nog den till en verkstad :D
jimmyx
Elmoped

Inlägg av jimmyx »

ungefär så va de för mig. lämnat in moppen för byte av endel saker såsom ny cylinder. sem körde jag ca 1 mil, å när jag stanna så rök de as mö. de hade läckt kylarvätska ur cylindern. ringde å sa att dom fick kolla upp detta. de kom fram till att de hade blitt "lufthål" så att inte kylar vätskan kom in i cylindern eller nått. så öppnade locket till kylarvätskan, starta moppen å börja gasa, stängde sen av den å så kom de bubblor upp i kylarvätsketanken. sen fick man göra så några gånger, å så funka de sen ;)
mummel
Varnad

Inlägg av mummel »

har bytt topplockspackning och luftat kylstsystemet, så nu har det slutat pysa, och ryka som fan, ska bara fixxa en rundad skruv till topplocket, för det läcker ur lite vatten
Låst