rasslade till i moppen har helt tappat comp osvosv. (Slider)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
rowbn
Elmoped

rasslade till i moppen har helt tappat comp osvosv. (Slider)

Inlägg av rowbn »

hejhej, idag skulle jag åka iväg på min moppe... kom 100 meter sen tyckte jag att den lät lite konstigt i varren. stannade för att kolla då började hela moppen låta konstigt och den började vibrera hur mycket som hellst sen dog den. när jag stannade stod kicken rakt ner, när jag drog upp kicken och skulle känna om det fanns någon comp, fanns det verkligen ingen comp alls !! och när jag testade el-starten rasslade de bara till sen åker kicken ner fullt och stannar där. visst kan det inte bara vara att den har skurit måste vara att vevlager och allt är slut? och då är det väll bara att byta vev och allting. moppen har gått hur bra som hellst 60 mil men idag ville den inge mera.
¨
hade s6 pro rör
s6 500cc sport cylinder mm...
Yamaha Slider 2009 (AC)
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Re: rasslade till i moppen har helt tappat comp osvosv. (Sli

Inlägg av TK_DRAC »

rowbn skrev:hejhej, idag skulle jag åka iväg på min moppe... kom 100 meter sen tyckte jag att den lät lite konstigt i varren. stannade för att kolla då började hela moppen låta konstigt och den började vibrera hur mycket som hellst sen dog den. när jag stannade stod kicken rakt ner, när jag drog upp kicken och skulle känna om det fanns någon comp, fanns det verkligen ingen comp alls !! och när jag testade el-starten rasslade de bara till sen åker kicken ner fullt och stannar där. visst kan det inte bara vara att den har skurit måste vara att vevlager och allt är slut? och då är det väll bara att byta vev och allting. moppen har gått hur bra som hellst 60 mil men idag ville den inge mera.
¨
hade s6 pro rör
Yamaha Slider 2009 (AC)
Veven klarade väl inte av din 500cc cylinder;) nee men antagligen ett vevlager som gått..
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Re: rasslade till i moppen har helt tappat comp osvosv. (Sli

Inlägg av Muffä »

TK_DRAC skrev:
rowbn skrev:hejhej, idag skulle jag åka iväg på min moppe... kom 100 meter sen tyckte jag att den lät lite konstigt i varren. stannade för att kolla då började hela moppen låta konstigt och den började vibrera hur mycket som hellst sen dog den. när jag stannade stod kicken rakt ner, när jag drog upp kicken och skulle känna om det fanns någon comp, fanns det verkligen ingen comp alls !! och när jag testade el-starten rasslade de bara till sen åker kicken ner fullt och stannar där. visst kan det inte bara vara att den har skurit måste vara att vevlager och allt är slut? och då är det väll bara att byta vev och allting. moppen har gått hur bra som hellst 60 mil men idag ville den inge mera.
¨
hade s6 pro rör
Yamaha Slider 2009 (AC)
Veven klarade väl inte av din 500cc cylinder;) nee men antagligen ett vevlager som gått..
har han tur är det bara kolvringarna har jag för mig?:S
Låst