Sida 1 av 2
Rieju mrx
Postat: 8 maj 2010, 22:33
av snower
Jag har en Rieju mrx som jag dratt pluggen i kröken och bytt munstycke finns det ngn mer plugg som gör skillnad den gör bara 50 km/h
Re: Rieju mrx
Postat: 8 maj 2010, 22:34
av fax110
snower skrev:Jag har en Rieju mrx som jag dratt pluggen i kröken och bytt munstycke finns det ngn mer plugg som gör skillnad den gör bara 50 km/h
den borde göra mer än 50 redan nu men du kan väll dreva upp den
Postat: 8 maj 2010, 22:40
av Kire
Japp dreva om den och den lär gå mö fortare, upp mot 80.
Postat: 8 maj 2010, 22:45
av snower
Okej men luftburken gör den skillnad den kan vara strypt
Postat: 8 maj 2010, 22:47
av Kire
Okej men luftburken gör den skillnad den kan vara strypt
Ja den brukar väl vara strypt, men köp ett sportluftfilter och sätt dit så låter den lite goare me. Tror dock inte detta påverkar hastigheten så mkt. Vet inte hur dom nya burkarna ser ut men på min Drac så kunde man bara pluppa ut mer hål i den. Har inte den CDI box me? Den ska ju vara ostrypt me om den ska kunna varva ut.
Postat: 8 maj 2010, 22:50
av snower
okej men kan du få i friläge på varje växel?
Postat: 8 maj 2010, 22:50
av Twix_112
min mrx -05 gjorde 75 med dragen plugg
Postat: 8 maj 2010, 22:52
av Kire
okej men kan du få i friläge på varje växel?
Aa tror jag. Händer ibland mellan 4-5 på AM6 motorerna. Har själv hänt mig ibland.
Postat: 8 maj 2010, 22:54
av snower
5 och 6 får jag nästan bara i friläge på.
Postat: 8 maj 2010, 22:55
av Kire
5 och 6 får jag nästan bara i friläge på.
Du får peta i hårdare haha

Nämen när bytte du växelolja sist?
Postat: 8 maj 2010, 22:59
av snower
Tar i så hårt det bara går känns som växlarna är skrot böt olja igår.
Postat: 8 maj 2010, 23:04
av Kire
Tar i så hårt det bara går känns som växlarna är skrot böt olja igår.
Märkligt. Hoppas det inte är nåt i växellådan som är paj.
Postat: 8 maj 2010, 23:06
av snower
Det måste de vara :S
Postat: 8 maj 2010, 23:13
av snower
Det måste finnas ngn strypning till.
Postat: 8 maj 2010, 23:17
av bensinskalle
byt avgasrör så rör de mer på sig, bara att acceptera.
Och att växeln är trög är normalt, det är ju en AM6 låda och dom kan vara fucked up så att säga.
Postat: 8 maj 2010, 23:19
av snower
Okej men vad ska man köpa för prisvärt rör?
Växeln är inte trög jag får i nollan oftare än jag får i 6 det är som friläget går i först.
Postat: 9 maj 2010, 00:12
av guth
bensinskalle skrev:byt avgasrör så rör de mer på sig, bara att acceptera.
Och att växeln är trög är normalt, det är ju en AM6 låda och dom kan vara fucked up så att säga.
eeh ja.. lådan är ju inte gjord för att lägga i 6an typ i 40 så det säger ju sig självt... testa trimma så minimerar du det reajält
Postat: 9 maj 2010, 00:35
av kallepalle
om du lägger i 6:an när den ska läggas i (dvs typ 60+) så får du inte i friläge. det beror på lådans konstruktion.
Postat: 9 maj 2010, 00:57
av TK_DRAC
om du har dem nyaste riejuna så har dem strypt tändning så kan vara det. Annars ska dem ju göra 70-80 beroende på drev osv..
Postat: 9 maj 2010, 08:55
av snower
Jaha det kan ju vara därför.
RRX/MRX/SMX
Plugg i delningen av kröken.
Luftburk
Snålt bestyckad
Det är bara luftburken jag inte checkat men om jag tar bort den kan det göra stor skillnad då? det måste finnas ngn strypningen till.
Guida mig hur jag tar bort det.
Postat: 9 maj 2010, 09:04
av Kire
Vilken årsmodell är det?
Postat: 9 maj 2010, 09:05
av snower
Jag har bara tagit bort det i delningen av kröken kan det sitta ngn Plugg i början av kröken också som ger ändå mer effekt?
Insuget kanske det sitter ngt på med.
Postat: 9 maj 2010, 09:06
av snower
05
Postat: 9 maj 2010, 09:13
av Kire
05
Okej är det power up modelen? Om det är power up modelen så har du ECU (Strypt tändning). Har du inte det så har du vanlig CDI box som du ska byta till ostrypt.
Postat: 9 maj 2010, 09:14
av Riiikard
Postat: 9 maj 2010, 09:24
av snower
ECU (Strypt tändning) lätt att ta bort strypning?
Postat: 9 maj 2010, 10:05
av DEA!!
Vad är det för årsmodell på den?
En ostrypt Rieju ska göra betydligt mer än 50km/h.
Är det en 08 & framåt? Isåfall har du en strypt ecu. Men då ska du ha en "Power Up-motor" för att den ska vara ecu-strypt. Alltså AM7 motorn.
Vill du strypa av den så är det så att du ska borra i den lilla boxen. EXAKTA mått krävs!! Annars får du betala x antal tusen för en ny.
Sen blåser du det mesta!
Rieju FTW!!
Postat: 9 maj 2010, 12:14
av kallepalle
snower skrev:ECU (Strypt tändning) lätt att ta bort strypning?
du har inte ecu box. dem kom på modellerna 08 --->.
nånting är fel för dig. har du bestyckat om den? min rrx gjorde 80 på määtarn urpluggad, så nånting är galet för dig iaf.
Postat: 9 maj 2010, 16:10
av snower
Okej, för det enda som är defekt är elen.
Den måste göra 70 iaf.
Kan inte ngn rabbla upp alla strypningar och vad man ska ha för storlek på munstycket när man tagit bort alla strypningar.
insuget är det enda jag inte kollat.
Postat: 9 maj 2010, 16:29
av Kire
Delningen vid kröken
Luftburken
CDI-boxen
Säga vilket munstycke du ska ha är svårt att säga men köp en sats och testa dig fram. Är ju olika från motorer till motorer.
Postat: 9 maj 2010, 19:08
av kallepalle
är det 12 eller 16mm förgasare?
cdi boxen är inte strypt. ska iaf inte vara det.
pluggen i krökdelningen.
plugg i luftburken. (du märker ingen skillnad om du drar den)
med dragen avgasplugg ska du ha munstycke strl runt 100.
Postat: 9 maj 2010, 19:24
av snower
Okej 12 mm.
Jag kanske ska köpa effekt rör lågvarvigt mk och dreva upp.
Postat: 9 maj 2010, 20:38
av KarlssoN^
DEA!! skrev:Vad är det för årsmodell på den?
En ostrypt Rieju ska göra betydligt mer än 50km/h.
Är det en 08 & framåt? Isåfall har du en strypt ecu. Men då ska du ha en "Power Up-motor" för att den ska vara ecu-strypt. Alltså AM7 motorn.
Vill du strypa av den så är det så att du ska borra i den lilla boxen. EXAKTA mått krävs!! Annars får du betala x antal tusen för en ny.
Sen blåser du det mesta!
Rieju FTW!!
+ att cylindern är pluggad
Postat: 9 maj 2010, 20:58
av CalleNajs
min rrx 06(samma motor) har jag urpluggad orginal rör med drd pro slutdämpare o Hebo sportfilter drevad lite blygt och har 90 munstycke men måste choka på högre varv

Postat: 9 maj 2010, 21:35
av kallepalle
callebajs skrev:min rrx 06(samma motor) har jag urpluggad orginal rör med drd pro slutdämpare o Hebo sportfilter drevad lite blygt och har 90 munstycke men måste choka på högre varv

kan jag förstå. har 88 i min rrx 07 med endast dragen luiftplugg.