Aerox 08 orkar inte uppförsbackar

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
MAn6e
Elmoped

Aerox 08 orkar inte uppförsbackar

Inlägg av MAn6e »

Hej. finns det någon som kan försöka hjälpa mej att lista ut problemet varför min aerox inte orkar upp för längre och brantare uppförsbackar? den har också en tendens att fastna på ett lågt varvtal och har svårt att gå upp. annars går den som en klocka på raksträckor när den inte fastnar i varvtalet. det är en 08:a och har gått ca 850 mil, är tacksam för svar och hjälp =) :D
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

HUR brant?

kan ju va så att den är för svag helt enkelt, dom går inte 50 hur marken än ser ut ^^
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
MAn6e
Elmoped

Inlägg av MAn6e »

alltså inte hur brant som helst xD men alltså den orkar inte i korta lite brantare backar eller lite längre mindre branta backar, verkar typ som att den inte kommer ner till den lägsta växeln eller liknande :S
MAn6e
Elmoped

Inlägg av MAn6e »

den orkar typ bara klara sej upp för korta mindre branta backar, när den inte orkar så får man hoppa av och leda den å verkar den knappt orka dra sej själv upp för backen
Fahlman
Elmoped

Inlägg av Fahlman »

att den fastnar på låga varv kan bero på slutkörda / fel kopplingsfjädrar så att den inte orkar växla.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

Kolla kompet kan va cylindern som e slut. Rengör förgasrae och luftfilter så det inte är pga av massa skit. Annars kan det ju vara att kopplingsfjädrana/vikterna är slitna.
Låst