yamaha neos 03 smäller i avgasröret och 4taktar hjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sebastianlund
Elmoped

yamaha neos 03 smäller i avgasröret och 4taktar hjälp!

Inlägg av sebastianlund »

Hej, jag har en neos 03 den går ganska bra när den är kall men när man har kört ett tag så börjar det smälla i avgasröret då och då samt 4taktar den..

Men om jag hoppar lite med fronten så slutar den och så går den bra en stund igen...

Hur kan jag lösa detta? Svara fort snälla :?
speedfightkillen
Varnad

Inlägg av speedfightkillen »

byt ner ca 5 st i munstycke :)
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

så var det ungefär med min när min rör hade sotat sönder, men testa att sota ur röret och kolla om det blir någon skillnad
Dodavovidod
Elmoped

Inlägg av Dodavovidod »

puttrish skrev:så var det ungefär med min när min rör hade sotat sönder, men testa att sota ur röret och kolla om det blir någon skillnad
om han har sot i röret vore den som en död fisk den skulle dö om han gasade men vf det smäller vet jag inte :O det beror sig på hur det smäller... det kan vara att den inte tänder all bensin så rester som kommer ut smäller i röret med luften utifrån.... och att den 4taktar alla scootrar är väll 4taktare ? >.< (inte riktigt mitt forum men har varit med om det där med röret att det sotar igen )
Användarens profilbild
abk
Elmoped

Inlägg av abk »

Dodavovidod skrev:
om han har sot i röret vore den som en död fisk den skulle dö om han gasade men vf det smäller vet jag inte :O det beror sig på hur det smäller... det kan vara att den inte tänder all bensin så rester som kommer ut smäller i röret med luften utifrån.... och att den 4taktar alla scootrar är väll 4taktare ? >.< (inte riktigt mitt forum men har varit med om det där med röret att det sotar igen )
Långt ifrån alla scootrar är 4takt, de flesta billiga äckliga kinamopeder är 4takt just nu, de bättre märkena har fortfarande 2takt.
Nya Neos är 4takt, men en -03 är 2takt.

Till TS:
Om jag inte minns fel har du för stort munstycke, byt ner 5.
sebastianlund
Elmoped

tack

tack, så det ända som behövs göras är att byta munstycke? :)
sebastianlund
Elmoped

puttrish skrev:så var det ungefär med min när min rör hade sotat sönder, men testa att sota ur röret och kolla om det blir någon skillnad

Sorry, är lite noob men hur sotar man ur det?
sebastianlund
Elmoped

speedfightkillen skrev:byt ner ca 5 st i munstycke :)

kam man inte ställa in nålen så att den får mindere soppa? :)
Låst