Sida 1 av 1

PWK frågor

Postat: 27 april 2010, 20:44
av Osten R
hej införskafade igår en 24mm pwk förgasare och nu har jag två frågor.

Bild

första är ifall man kan koppla oljeblandning i nipeln som pilen pekar åt. jag är tveksam för att den sitter åvanpå och orginal sitter den på sida och om man inte kan så kan man då koppla den till insuget istället?

nu till andra frågan. Va tror ni jag skulle ha mest nytta av för munstyckes sats? har ingen anning om vad jag kommer behöva för munstycke tyll min settup med denna fögen

settup:
barikit 74cc
scr corse 24mm PWK
malossi membran
nått luftfilter

och jo en till är det lång eller kort gängat tändstift till Derbi?

tacksam för alla komentarer :)

Postat: 27 april 2010, 20:45
av Osten R
sorry att inte bilden funkar :?

Postat: 27 april 2010, 20:46
av beckvall
du behöver en munstyckes satts melan 90 och 115 skulle tippa på att 100 är bra och du ska köra på BR9ES stift. och kör inte med oljepump! veven kommer gå åt helvete och lika så kolven.

Postat: 27 april 2010, 20:49
av Osten R
asså varför då den får la lika bra smörjning ifall man spänner olje vajern en aning? för jag pallar inte med att blanda i tanken :? klart att de går ifall jag måste

Postat: 27 april 2010, 21:27
av Daanne
Är ingen olje anslutning på 24mm PWK förgasare.

Postat: 28 april 2010, 21:51
av Osten R
ne men en vakum anslutning och frågan är ifall den skulle kuna funka till oljan?

Postat: 28 april 2010, 21:57
av JagHarEnDerbi
du ska nog inte försöka med det, jag blandar 3-4dl olja i 5 liter bensin och min scooter har inte skurit än...

Postat: 28 april 2010, 22:17
av Osten R
men de står ju på ts hemsida att man måste blanda i tanken ifall man VÄLJER att inte använda den som olje anslutning... skulle gärna villa veta ifall det går eller ifall de är helt omöjligt eftersom att den sitter uppepå :?

Postat: 28 april 2010, 22:35
av KarlssoN^
JagHarEnDerbi skrev:du ska nog inte försöka med det, jag blandar 3-4dl olja i 5 liter bensin och min scooter har inte skurit än...
tror inte du blanda 3-4 dl på 5 liter för det är 8 %

Postat: 29 april 2010, 06:38
av 2stroke4ever
KarlssoN^ skrev:
JagHarEnDerbi skrev:du ska nog inte försöka med det, jag blandar 3-4dl olja i 5 liter bensin och min scooter har inte skurit än...
tror inte du blanda 3-4 dl på 5 liter för det är 8 %
haha fy fan vilken blandning! :o

du ska ha 1,5dl på 5liter om du vill ha tre %. dvs om du kör trimmat.

Postat: 29 april 2010, 14:47
av bensinskalle
Osten R skrev:men de står ju på ts hemsida att man måste blanda i tanken ifall man VÄLJER att inte använda den som olje anslutning... skulle gärna villa veta ifall det går eller ifall de är helt omöjligt eftersom att den sitter uppepå :?
Pumpen fungerar utmärks om du kan spänna den så pass.

Är det en vacuumanslutning så ska du inte använda den för dom nipplarna är mycket grövre än oljenipplarna och då blir det fel flöde/ motstånd osv.

Postat: 29 april 2010, 19:59
av willemedDERBIN
för annars ska du nog göra såhär?
du försöker hitta ngt insug eller ngt som det finns en inbygd oljesnippel( eller det som sitter mellan förgasaren och reedventilenrna) och med tanke med du kör trimmat så rekomenderar jag att du kör på hög oljde flöde för bästa livsläng på cylindern

det är vad jag kör med :P
säg om jag är korkad eller inte ^^ ?

Postat: 29 april 2010, 20:43
av speedfightkillen
JagHarEnDerbi skrev:du ska nog inte försöka med det, jag blandar 3-4dl olja i 5 liter bensin och min scooter har inte skurit än...
jävlar du har tjock blandning:P

Postat: 29 april 2010, 20:44
av david347
speedfightkillen skrev:
JagHarEnDerbi skrev:du ska nog inte försöka med det, jag blandar 3-4dl olja i 5 liter bensin och min scooter har inte skurit än...
jävlar du har tjock blandning:P
hahah aa något:O kan ju inte gå bra asså :P

Postat: 29 april 2010, 21:11
av Osten R
men jag har provat nu med att koppla den till insugs nipeln där den passade utmärk men de är en massa bubblor i slangen så jag blandade i lite olja i tanken och tog en runda och se ifal dom försvan men de gjorde dom inte :? nån som vet hur man kan fixa de?

Postat: 29 april 2010, 21:28
av beckvall
är ju bara att köra det. eller om du lägger övertryck i oljetanken så de rinner effter?