Derbi Senda går konstigt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög

Derbi Senda går konstigt

Inlägg av köttpaj »

Tjaooo
kompisens Derbi Senda 05 med Giannellikrök och originalljuddämpare går lite konstigt. Från att man står stilla till cirka 6000rpm går den bra, sedan börjar den blöddra som fan tills man kommer över 8000rpm, då drar den iväg!
Är det här resultatet av giannellikrök kombinerat med originalljuddämpare, eller är den bara fel bestyckad?
Killen köpte moppen idag, så vet inte hur stort munstycket är som sitter i nu är:)
Bud3r
Elmoped

Re: Derbi Senda går konstigt

Inlägg av Bud3r »

köttpaj skrev:Tjaooo
kompisens Derbi Senda 05 med Giannellikrök och originalljuddämpare går lite konstigt. Från att man står stilla till cirka 6000rpm går den bra, sedan börjar den blöddra som fan tills man kommer över 8000rpm, då drar den iväg!
Är det här resultatet av giannellikrök kombinerat med originalljuddämpare, eller är den bara fel bestyckad?
Killen köpte moppen idag, så vet inte hur stort munstycket är som sitter i nu är:)
Det är ju vid 6000-7000 rpm dom brukar dra iväg som fan, kanske har med originaldämparen o göra ^^
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög

Inlägg av köttpaj »

Bud3r skrev:
Det är ju vid 6000-7000 rpm dom brukar dra iväg som fan, kanske har med originaldämparen o göra ^^
den har ingen varvräknare så varvtalen är inte så exakta, men det med att den blöddrar då? :?
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

köttpaj skrev:
Bud3r skrev:
den har ingen varvräknare så varvtalen är inte så exakta, men det med att den blöddrar då? :?
Okej :/ det är normalt att den går lite konstigt precis innan den drar iväg, men det är ju att den vill sticka om man drar mer än halvgas o under halvgas går den som vanligt typ, Men den ska ju "blöddra" för det
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

inställnigsfel skulle ja tro :) testa lite random munstycken
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög

Inlägg av köttpaj »

Bud3r skrev:
köttpaj skrev:
Bud3r skrev: Det är ju vid 6000-7000 rpm dom brukar dra iväg som fan, kanske har med originaldämparen o göra ^^
Okej :/ det är normalt att den går lite konstigt precis innan den drar iväg, men det är ju att den vill sticka om man drar mer än halvgas o under halvgas går den som vanligt typ, Men den ska ju "blöddra" för det
Guth skrev:inställnigsfel skulle ja tro testa lite random munstycken
aa, får byta munstycke, tack för hjälpen!
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

har inget med ljuddämparen att göra om inte någon har satt en plugg i den xD men det är nog bara å ställa in den. Testa lite olika munstycken.
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög

Inlägg av köttpaj »

TK_DRAC skrev:har inget med ljuddämparen att göra om inte någon har satt en plugg i den xD men det är nog bara å ställa in den. Testa lite olika munstycken.
Aha vad bra, Tack :D
speedfightkillen
Varnad

Inlägg av speedfightkillen »

kan va orginal dämparn den har pluggar i sig -.-
Fikon
Elmoped

Inlägg av Fikon »

Hade samma problem med min. Det har med inställningarna att göra. Kolla tändstiftet och byt lite random munstycke.
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög

Inlägg av köttpaj »

speedfightkillen skrev:kan va orginal dämparn den har pluggar i sig -.-
Säker? :P Originalröret har blindtarm, så vet ej om det sitter plugg i dämparn med, hmmmm ^^
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

jag har kört med varvmätare och giannelli röret. min drog från 2k-6.5 och sen blödra den lite och gick dåligt till 8k-12 då den värkligen arbetar! ska vara så men kolla stiftet.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

det sitter 3 pluggar i röret som typ liknar rör
det är det i alla fall i min veteranare xP
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Låst