Tjaooo
kompisens Derbi Senda 05 med Giannellikrök och originalljuddämpare går lite konstigt. Från att man står stilla till cirka 6000rpm går den bra, sedan börjar den blöddra som fan tills man kommer över 8000rpm, då drar den iväg!
Är det här resultatet av giannellikrök kombinerat med originalljuddämpare, eller är den bara fel bestyckad?
Killen köpte moppen idag, så vet inte hur stort munstycket är som sitter i nu är:)
köttpaj skrev:Tjaooo
kompisens Derbi Senda 05 med Giannellikrök och originalljuddämpare går lite konstigt. Från att man står stilla till cirka 6000rpm går den bra, sedan börjar den blöddra som fan tills man kommer över 8000rpm, då drar den iväg!
Är det här resultatet av giannellikrök kombinerat med originalljuddämpare, eller är den bara fel bestyckad?
Killen köpte moppen idag, så vet inte hur stort munstycket är som sitter i nu är:)
Det är ju vid 6000-7000 rpm dom brukar dra iväg som fan, kanske har med originaldämparen o göra ^^
Det är ju vid 6000-7000 rpm dom brukar dra iväg som fan, kanske har med originaldämparen o göra ^^
den har ingen varvräknare så varvtalen är inte så exakta, men det med att den blöddrar då?
den har ingen varvräknare så varvtalen är inte så exakta, men det med att den blöddrar då?
Okej :/ det är normalt att den går lite konstigt precis innan den drar iväg, men det är ju att den vill sticka om man drar mer än halvgas o under halvgas går den som vanligt typ, Men den ska ju "blöddra" för det
inställnigsfel skulle ja tro testa lite random munstycken
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Bud3r skrev:
Okej :/ det är normalt att den går lite konstigt precis innan den drar iväg, men det är ju att den vill sticka om man drar mer än halvgas o under halvgas går den som vanligt typ, Men den ska ju "blöddra" för det
Guth skrev:inställnigsfel skulle ja tro testa lite random munstycken
TK_DRAC skrev:har inget med ljuddämparen att göra om inte någon har satt en plugg i den xD men det är nog bara å ställa in den. Testa lite olika munstycken.
jag har kört med varvmätare och giannelli röret. min drog från 2k-6.5 och sen blödra den lite och gick dåligt till 8k-12 då den värkligen arbetar! ska vara så men kolla stiftet.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!