Sida 1 av 1

Startar ej,

Postat: 24 april 2010, 14:18
av xX93Xx
Tjena!

Jag har stött på lite problem efter jag bytt tändningen,
Det är en AM6 motor, ducati tändspole och leonelli cdi.

Det kommer fram bräsle, och det är bra komp, och det kommer gnista, ändå startar den inte..

Någon som vet vad som kan vara fel? Kan de va att den tänder vid fel tillfälle? och går det isåfall ställa in tändningen på något sätt? ;)

Tack i förhand =)

Mvh xX93Xx

Postat: 24 april 2010, 15:03
av Tullis
Du har ducati tändspole och leonelli cdi.
Tror du måste ha samma för att funka. Det är ju olika tändningar.
Så antingen ducati cdi och tändspole eller lionelli cdi och tändspole

Men eftersom du får gnista kan något annat vara lurt. Men troligen tänder den nog vid fel tillfälle.

Postat: 25 april 2010, 08:22
av xX93Xx
Okej, jag provade med en ducati cdi som jag lånde av en kompis innan. Och då var samma problem, det kommer gnista men den tänder inte..
Är det möjligt att ställa in tändningen så den tänder rätt på något sätt? Eller kan något annat vara fel?

Postat: 25 april 2010, 09:29
av Tullis
Det går inte ställa in på originaltändningen ( vad jag vet )
Är gnistan stark och är samma hela tiden?

Postat: 25 april 2010, 09:33
av mange94
Det kan vara kolven som är trasig, så var det för mig

Postat: 25 april 2010, 09:34
av Tullis
mange94 skrev:Det kan vara kolven som är trasig, så var det för mig
Men han hade komp?

Postat: 25 april 2010, 10:03
av xX93Xx
Okej, gnistan borde vara bra, jag har ju testat med 2 olika cdi och det har ju kommit gnista hela tiden. Men den borde väll tända lite även om gnistan Skulle vara lite dålig eller nåt?
Kolven är det inget fel på och det är bra komp.

Postat: 25 april 2010, 10:48
av Tullis
Ja det borde hända något. Starta upp i en sekund eller något. Testat springa ingång den?

Postat: 25 april 2010, 11:19
av Deluxe
Kollat jorden?

Postat: 26 april 2010, 18:12
av xX93Xx
Japp, men det gör den inte. Ja, det händer inget då heller.
Provade också med startgas innan och det funkade inte heller.

Jorden är det inget fel på.

Postat: 26 april 2010, 18:21
av willemedDERBIN
det låter som tändningen är fel inställd
du kan testa att vrida tädnplattan på något håll
inte mangeten som ligger över utan den som är under ska du vri åt något håll så ska du få en annan effekt :P

Postat: 1 maj 2010, 12:39
av xX93Xx
Menar du så? :)

Bild

Postat: 1 maj 2010, 13:40
av willemedDERBIN
ja typ :P
ett ett eller annat hål så ska du få en annan reaktion
och sen får du pröva dig fram vilket är det bästa för det jag tror det är att han tänder försent/för tidigt?
det kan var så så är det i alla fall på Derbi har jag för mig :P ?

Postat: 1 maj 2010, 14:18
av xX93Xx
Okej,
Japp, jag har kommit fram till att den tänder förtidigt/försent.

Finns det något speciellt ställe på tändplattan som krysskilen till svänghjulet ska peka på när kolven är i toppen läget? Eller nåt annat man kan gå efter? För det är ju rätt jobbigt att borra massa hål i tändplattan för att prova sig fram ;-)

Postat: 1 maj 2010, 14:38
av willemedDERBIN
jag har inga ideér ?
men du ska nog inte borra eller ngt :P
det ska finnas skruvar som håller fast den som du kan lossa den på så är det bara att vrida den ?

Postat: 1 maj 2010, 15:43
av xX93Xx
Men jag var tvungen att borra egna skruvhål för att få dit den första gången, och det går inte vrida den man måste göra fler skruvhål för att justera den ;-)

Postat: 1 maj 2010, 19:10
av willemedDERBIN
DET Ska det INTE vara :S
det måste vara något du ska vrida på :S
....
kan du vrida på magneterna dådå :S ?
för m,an ska kunna ställa in tändniningen i vilket fall som helst :P
men hur vet jag inte på din moppe :P

Postat: 1 maj 2010, 19:15
av fax110
willemedDERBIN skrev:jag har inga ideér ?
men du ska nog inte borra eller ngt :P
det ska finnas skruvar som håller fast den som du kan lossa den på så är det bara att vrida den ?
du måste ju ha fått med nån anvisning eller nånting om vart du skulle borra ? hur du än vrider och vänder på det kommer det ta dig x antal dagar om inte veckor att hitta rätt om du borrat hålen själv bara på random platser

Postat: 1 maj 2010, 19:21
av willemedDERBIN
det hade inte jag
min satt fast med skruvar så det var bara o lossa sen vrida

dock jag kör ju EBS050 så ^^

Postat: 2 maj 2010, 09:44
av xX93Xx
Men det måste väll finnas nåt man kan gå efter, för att ställa in tändningen rätt? ;-)

Postat: 8 juni 2010, 14:17
av mh(jesper)ride
men de kan inte va så att den har ståt min e sån när den har ståt måste ja springa i gång den

Postat: 8 juni 2010, 20:49
av roxon123
Kopplat kablarna på cdi boxen rätt??

har du en strypt ducati ska sladdarna sitta vit, röd, grön inte röd, vit, grön som på dom ostrypta

Postat: 8 juni 2010, 21:09
av Rabxorzz
kollat insug/membran?

Postat: 8 juni 2010, 21:52
av KarlssoN^
willemedDERBIN skrev:DET Ska det INTE vara :S
det måste vara något du ska vrida på :S
....
kan du vrida på magneterna dådå :S ?
för m,an ska kunna ställa in tändniningen i vilket fall som helst :P
men hur vet jag inte på din moppe :P
Nej, AM6 ställer tändningen automatiskt,med cdi:n

Postat: 9 juni 2010, 13:58
av willemedDERBIN
men hade han inte bytt det ?
för i sånna fall så kanske han inte gör det :/ ?

Postat: 9 juni 2010, 15:51
av fax110
willemedDERBIN skrev:men hade han inte bytt det ?
för i sånna fall så kanske han inte gör det :/ ?
jo han har bytt men när han fick tändplattan så hade den inga skruv hål så han borrade egna hål på måfå alltså går den inte vrida för att han inte gjort några spår för det,

men förövrigt som nån säger att AM6 ställer tändningen själv kan väll stämma

Postat: 9 juni 2010, 19:06
av willemedDERBIN
och jag tänkte över det och ja så måste det la va :P
men då undrar jag bara ...
varför :S ? xD