Sida 1 av 1
backbox
Postat: 7 april 2010, 16:38
av smt50
hej jag undrar om en blackbox (fartbegränsare) fungerar bra och om polisen känner till den?
jag vet att där har varit andra trådar om detta men jag tycker inte att jag har fått något bra svar!
tack på förhand
Re: backbox
Postat: 7 april 2010, 16:41
av rajklo
smt50 skrev:hej jag undrar om en blackbox (fartbegränsare) fungerar bra och om polisen känner till den?
jag vet att där har varit andra trådar om detta men jag tycker inte att jag har fått något bra svar!
tack på förhand
Ifall polisen provkör mopeden så känner han att du har en blackbox ifall du har det ;)
Postat: 7 april 2010, 17:19
av DEA!!
Jag vet inte om den är till så bra nytta egentligen? Visst det beror ju på hur mycket mopeden är trimmad, men det känns faktiskt när den inte kan varva mer.
En polare körde urpluggad drac, när han slog på blackboxen och gasade fullt då så var gränsen oerhört tydlig. Det lät som om den skulle dö. Det sliter även på motorn att den inte kan varva ur så pass mycket, som den vill.
Postat: 7 april 2010, 17:28
av köttpaj
Kör man med hyfsat "diskret" trim och polisen påpekar att moppen inte varvar ur, kan man väl säga att den är cdi-strypt?

Postat: 7 april 2010, 18:12
av Osten R
tänkte samma

borde ju funka

Postat: 7 april 2010, 18:53
av fax110
Osten R skrev:tänkte samma

borde ju funka

om polisen aldrig kört en urpluggad och en cdi strypt kan det funka men när jag provade en black box på min urpluggade drac så vart jag tvungen att ha 5,5k som maxvarv och då gjorde den fortfarande 70 på mätaren om man låg på fullgas länge pga drevningen (13,51) som ändå inte är så mycket
Postat: 7 april 2010, 19:08
av köttpaj
fax110 skrev:Osten R skrev:tänkte samma

borde ju funka

om polisen aldrig kört en urpluggad och en cdi strypt kan det funka men när jag provade en black box på min urpluggade drac så vart jag tvungen att ha 5,5k som maxvarv och då gjorde den fortfarande 70 på mätaren om man låg på fullgas länge pga drevningen (13,51) som ändå inte är så mycket
Men med en tung polis på går det kanske betydligt långsammare?:P
Du får hoppas på en tjockis polis

Postat: 7 april 2010, 19:22
av fax110
köttpaj skrev:fax110 skrev:Osten R skrev:tänkte samma

borde ju funka

om polisen aldrig kört en urpluggad och en cdi strypt kan det funka men när jag provade en black box på min urpluggade drac så vart jag tvungen att ha 5,5k som maxvarv och då gjorde den fortfarande 70 på mätaren om man låg på fullgas länge pga drevningen (13,51) som ändå inte är så mycket
Men med en tung polis på går det kanske betydligt långsammare?:P
Du får hoppas på en tjockis polis

tyvär är jag själv väldigt lång bred stark osv

så en tjockis skulle nog vara desamma som jag hahah

Postat: 7 april 2010, 21:21
av yamaha2pwn
DEA!! skrev:Jag vet inte om den är till så bra nytta egentligen? Visst det beror ju på hur mycket mopeden är trimmad, men det känns faktiskt när den inte kan varva mer.
En polare körde urpluggad drac, när han slog på blackboxen och gasade fullt då så var gränsen oerhört tydlig. Det lät som om den skulle dö. Det sliter även på motorn att den inte kan varva ur så pass mycket, som den vill.
men en dt50 08 stryper varvet när man når 52 på mätaren (plus minus nån km/h) så även om man sätter i en fartbegränsare så kmr den spärren fortfarande vara kvar elr? och likadant fall man drar pluggen? kmr den fortfarande varv stoppa då? för isf äre ju ingen mening o ha plugg ens jöh

Postat: 7 april 2010, 22:20
av akratz
köttpaj skrev:fax110 skrev:Osten R skrev:tänkte samma

borde ju funka

om polisen aldrig kört en urpluggad och en cdi strypt kan det funka men när jag provade en black box på min urpluggade drac så vart jag tvungen att ha 5,5k som maxvarv och då gjorde den fortfarande 70 på mätaren om man låg på fullgas länge pga drevningen (13,51) som ändå inte är så mycket
Men med en tung polis på går det kanske betydligt långsammare?:P
Du får hoppas på en tjockis polis

de flesta poliser är väll tjockisar med tanke på allt fika

Postat: 8 april 2010, 09:23
av DEA!!
yamaha2pwn skrev:DEA!! skrev:Jag vet inte om den är till så bra nytta egentligen? Visst det beror ju på hur mycket mopeden är trimmad, men det känns faktiskt när den inte kan varva mer.
En polare körde urpluggad drac, när han slog på blackboxen och gasade fullt då så var gränsen oerhört tydlig. Det lät som om den skulle dö. Det sliter även på motorn att den inte kan varva ur så pass mycket, som den vill.
men en dt50 08 stryper varvet när man når 52 på mätaren (plus minus nån km/h) så även om man sätter i en fartbegränsare så kmr den spärren fortfarande vara kvar elr? och likadant fall man drar pluggen? kmr den fortfarande varv stoppa då? för isf äre ju ingen mening o ha plugg ens jöh

Nej är den cdi-strypt, så spelar det ingen roll om du har dragen plugg eller blackbox. den kommer att stanna där hur eller hur. Men fixar du så att cdi:n blir ostrypt så ska det gå ju ...

Postat: 8 april 2010, 09:35
av Thorsken
men vi säger att man kör ostrypt CDI så borde ju en blackbox vara perfekt

(bara blackbox o ostrypt cdi då,)
Postat: 8 april 2010, 10:08
av RacingTobbe
Hur gör man så att CDI:n blir ostrypt då ?

Postat: 8 april 2010, 10:24
av köttpaj
RacingTobbe skrev:Hur gör man så att CDI:n blir ostrypt då ?

Om du har Moric cdi-boxen kan du borra ett hål i O:et. Annars är det väl säkrast att köpa en ny, så inte originalet går sönder:)
Finns på twostroke:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9315
Guide för att strypa av CDI:
http://www.twostrokerider.se/artiklar/501
Postat: 8 april 2010, 10:25
av meanzick
har ni testat att gasa med blackbox på tomgång ?
ni måste typ lura polisen med att ni har vatten i hela motorn också då för det låter typ som det just då
