Luftfilter WTF?! HJÄLP!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Luftfilter WTF?! HJÄLP!

Inlägg av RamboXII »

Hur "installerar" jag mitt nya luftfilter http://www.startuning.se/?pages=product&id=1143 det nuvarande luftfiltret på min
Derbi Senda X-Treme SM50 från 2005 är som en svart låda med ett tjockt gummirör som går till motorn. Det går en massa slangar och sladdar till och från det. Jag blir inte klok på hur fan denna nya lilla sak ska kunna ersätta allt detta och vart slangarna tar vägen. SNÄLLA HJÄLP OCH FÖRKLARA FÖR MEJ!!! :!: [/b]
Användarens profilbild
Luthemaister
Svårstartad skrothög

Inlägg av Luthemaister »

det är välla bara att ta bort luftburken och dess slangar å sätta dit filtret istället....använder du orginalrör?
yamaha går bra xD
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Luftfilter

Inlägg av RamboXII »

Luthemaister skrev:det är välla bara att ta bort luftburken och dess slangar å sätta dit filtret istället....använder du orginalrör?
Jag e inte jättebra på mopeder och sånt men jag har allt i original.
Slangarna du säger jag ska ta bort som går til lluftfiltret vad ska jag göra med dom? Vad händer om jag tar bort dom? Var har dom för funktion? Vart går slangarna?
Foppa
Svårstartad skrothög

Re: Luftfilter

Inlägg av Foppa »

RamboXII skrev:
Luthemaister skrev:det är välla bara att ta bort luftburken och dess slangar å sätta dit filtret istället....använder du orginalrör?
Slangarna du säger jag ska ta bort som går til lluftfiltret vad ska jag göra med dom? Vad händer om jag tar bort dom? Var har dom för funktion? Vart går slangarna?
En slang nog till ett luftintag som sitter på insidan av moppen, den kan du ta bort eller stuppa den någonstans där den inte syns! sen är det inga mer slanagar men kablarna ska du nog koppla till batteriet!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Finns en salng från luftburken och den leder till din egr ventil. plugga igen den bara.

Men om du har org rör så råder jag dig att inte använda filtret.
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Inlägg av RamboXII »

Foppa skrev:
RamboXII skrev:
En slang nog till ett luftintag som sitter på insidan av moppen, den kan du ta bort eller stuppa den någonstans där den inte syns! sen är det inga mer slanagar men kablarna ska du nog koppla till batteriet!
'

Sist jag kollade var det några stycken slangar och nån kabel till batteriet men vad hände rom jag tar bort dom?
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Luftfilter

Inlägg av RamboXII »

Henry skrev:Finns en salng från luftburken och den leder till din egr ventil. plugga igen den bara.

Vaddå originalrör. Menar du avgasröret då elelr? För det ska jag byta till ett nytt för detta e sönderrostat efter den förra ägaren.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

RamboXII skrev:
Henry skrev:Finns en salng från luftburken och den leder till din egr ventil. plugga igen den bara.

Vaddå originalrör. Menar du avgasröret då elelr? För det ska jag byta till ett nytt för detta e sönderrostat efter den förra ägaren.

Ska du bara ha effektrör?

Lira fortfarande på burken.
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Inlägg av RamboXII »

Henry skrev:
RamboXII skrev:

Jag ska ha helt nytt avgassystem men helst inget trimm för då slaktar föräldrarna hela moppen. Men jag ska ha ljuddämpare
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

RamboXII skrev:
Henry skrev:
RamboXII skrev: Vaddå originalrör. Menar du avgasröret då elelr? För det ska jag byta till ett nytt för detta e sönderrostat efter den förra ägaren.

Jag ska ha helt nytt avgassystem men helst inget trimm för då slaktar föräldrarna hela moppen. Men jag ska ha ljuddämpare
amen vafan skaffa ett effekt rör som ser ut som orginal:P
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Inlägg av RamboXII »

hyosungsf50 skrev:
RamboXII skrev:
Henry skrev:

amen vafan skaffa ett effekt rör som ser ut som orginal:P
Går inte luftfiltret använda utan effektrör? Kan man inte ha original, e mest bara ute efter belysningen i det :P^^
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Skaffa et par dioder istället, bra och billigare.
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

dioder

Inlägg av RamboXII »

Henry skrev:Skaffa et par dioder istället, bra och billigare.
Nej jag vill ha mitt kromade luftfilter med grönt lyse, kan man ej ha det på original-rör elelr vad ni kallar det?
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Inlägg av RamboXII »

Henry skrev:
RamboXII skrev:

Nu har jag bytt luftfilter...
Snart ska jag köpa ett Giannelli 2T effektrör o Ljuddämpare (Giannelli)
Kommer den gå bra sen? Kommer den låta högt?
TINAC
Elmoped
Kontakt:

filter

Inlägg av TINAC »

det borde bara vara o rycka alla slangar o dra bort burken o sätta dit filtret...
jag har ett likadant filter (på min scooter) fast ja satte en bricka i loppet för o minska luften istället för o skruva på förgasaren :P
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Re: filter

Inlägg av RamboXII »

TINAC skrev:det borde bara vara o rycka alla slangar o dra bort burken o sätta dit filtret...
jag har ett likadant filter (på min scooter) fast ja satte en bricka i loppet för o minska luften istället för o skruva på förgasaren :P
Äää..... va?
Fattar inte ett skit om vad du snackar om för jag e inte så bra på moppar, men jag kan altså ta bort hela EGR:en när jag fixat nytt avgassystem?
TINAC
Elmoped
Kontakt:

filter

Inlägg av TINAC »

somsagt så är luftburken bara ett annat intag till motorn så byt ut de mot filtret :roll:
Sendarn
Elmoped

Inlägg av Sendarn »

Jag tog bort den originala luftburken och sen använde jag "den tjocka slangen" som går till förgasarn och satte på luftfiltret på den slangen :lol: funkar skitbra...
Kan passa på att rekommendera Hebo power luftfiltren :P :D
Senda Sm -05 :) - Slider!
Låst