tja :P ja var tvungen å slipa lite på ekern som magneten skulle sitta på sen så den här grejen som ska mäta måste sitta ganska när magneten så du måste nog bygga en liten distans eller ngt från gaffelbenet ;)
Speedy 2 skrev:Mäter den bra då??
Vart köpte du din, jag ska köpa på Jula eller biltema. Tror du de funkar?
jag har en från biltema fungerar ganska bra men inte det bästa! lever sin egen värld efter ca 60km/H!
Satsa på sigma 800 ist den är gjord för mopeder mc och visar upp til 300km/H
Jag hade en cykeldator på , men kan säga att det blev ju inte skit bra. Körde lite lugnt i 20 kanske då hoppa den mellan 100-200 . Så då slängde ja skiten
dahlqvistlol skrev:Jag hade en cykeldator på , men kan säga att det blev ju inte skit bra. Körde lite lugnt i 20 kanske då hoppa den mellan 100-200 . Så då slängde ja skiten
haha
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
dahlqvistlol skrev:Jag hade en cykeldator på , men kan säga att det blev ju inte skit bra. Körde lite lugnt i 20 kanske då hoppa den mellan 100-200 . Så då slängde ja skiten
haha
dem brukar flippa ut.
Den enda som inte gjort det av mina är min Topeak Panorama.
Men då kostar den 1500 spänn nåt med numera.
jag hade en cykeldator som hastighetsmätare en gång i tiden, den funkade bara upp till ca 40 km/h sen pallade den inte mer. men den funkade perfekt när man bara gled lite sakta på stan
och då fäste jag den ena magneten i framgaffeln och den andra i fälgen, mellanrummet blev väl typ 3-5 mm.