bonnbiv skrev:Vad är ditt problem? Jag har gjort det besiktningen GODKÄNNER det INTE för att det ska vara otgärdat som det var från början. VIll vet hur pluggen ser ut Tack inte svar från nån proffsig 15åring.
vet inte vad ditt problem är ? har ju redan svarat på din fråga, det sitter en katalysator där och dom går inte bygga själv om du inte möjligt vis kan kapa sönder en bil katalysator och använda ''cellerna'' där i men det vet jag inte om det går och då är pluggen formad som en lång kona med katalysator celler i konan. och jag skrev att du skulle läsa om katalysatorer men om du verkligen inte orkar och bara kan sitta där å dampa på folk ska jag skriva lite snabbt om vad jag fan på internet.
Den vanligaste tekniska tillämpningen för katalysatorer är för katalytisk avgasrening i bilar eller andra tekniska system där avgaser uppstår. I denna typ av katalysatorer katalyserar platina, palladium eller rodium omvandlingen av kolmonoxid, kolväten och kväveoxider till koldioxid, syrgas, vattenånga och kvävgas.
och detta ger dig lägre effekt eftersom pluggen är en lång kona med ett litet hål i slutet och är bra mot miljön för att det sitter katalysator material i din plugg
(kopierat från internet)
förstår du nu eller ska jag måsta komma med en bok om katalysatorer till din hand?