Det är så att batteriet inte laddas upp när jag kör... Nu undrar jag varför?.. Jag bytte batteri i höstas men batteriet vill inte laddas upp... all el funkar bra annars när motorn är igång, men batteriet är knas:S elstarten fungerar alltså inte...
Någon som har en fundering på vad som kan vara fel???
Mät och kolla ifall spänningen på batteriet är högre när motorn är igång.
Om inte så laddar den inte, då är det troligtvis generatorn eller laddningsrelät. Lycka till.
Har du kollat säkringarna till batteriet? om någon av dom är av så fungerar ingenting om du inte kör. Fungerar blinkers när du står stilla och sätter igång tändningen?
Nej asså, Elen funkar fint när motorn är igång, och batteriet ligger på 12 volt när moppen är igång, men så fort som ja stänger av den så blir batteriet typ 3-4 volt... :S
okej men har du kollat säkringarna?, Jo det brukar fungera då men om du står med tändningen på utan att motorn är igång, fungerar blinkersen då? och tickar dom inte fel?
OK, jag ska kolla säkringen... men hur ser man om den är sönder? och vart kan jag köpa en lika dan säkring?? typ preem eller? är inte helt säker på vart säkringen sitter men jag tror jag vet...
på polsladdarna, kablarna som går in till batteriet, på någon av dom ska det sitta en liten box av någon typ eller inget alls utan bara säkringen. Men du ser nog när du kollar, det är som en liten liten glasbehållare med en tråd innuti, om den är av så har säkringen gått och det finns att köpa nya på t.ex. OKQ8
OK, Säkringen var INTE sönder, men ja bytte ändå... Satte i en ny på 15 watt eller va fasen de va:P på min polares Peugot Speedfight så är den på 5, och den säkringen som satt i där innan, så var den 20... Batteriet laddas itne upp iallafall detta suger :(:(
Ok, Jag har bytt batteri i höstas till ett sprillans nytt, så batteriet ska de inte vara nått fel på, men då är de troligen generatorn -.- Men vad kan man göra då? Nån som har nått bra tips? Blir de inte skit dyrt om man lämnar in den?