Sida 1 av 1

Ostrypt CDI

Postat: 13 mars 2010, 01:51
av primax
Tjenare, jag har ett mk thrower rör som min Derbi toppar runt 80 med.
Hur mkt fortare skulle den gå med ostrypt cdi också? behöver jag byta munstycke? Tar det lång tid/är det svårt? =) tack!

Re: Ostrypt CDI

Postat: 13 mars 2010, 02:04
av guth
primax skrev:Tjenare, jag har ett mk thrower rör som min Derbi toppar runt 80 med.
Hur mkt fortare skulle den gå med ostrypt cdi också? behöver jag byta munstycke? Tar det lång tid/är det svårt? =) tack!
jaa den skulle den. bli mycke roligare också :) måste suga när CDIn kommer in och styper vid de roliga!

nej de är inte svårt och borde gå max 1 timme på sin höjd :)

Postat: 13 mars 2010, 02:05
av primax
Hur märker man när cdi'n stryper? =o

Postat: 13 mars 2010, 02:12
av guth
primax skrev:Hur märker man när cdi'n stryper? =o
?? den slutar varva :) den låser på 10k, så du varvar aldrig mer. alltså så missar man mycke effekt

Postat: 13 mars 2010, 02:13
av primax
jag har tyvärr ingen varvmätare så jag är inte säker på om cdi'n ens är strypt.. är den det på alla modeller?

Postat: 13 mars 2010, 02:20
av guth
primax skrev:jag har tyvärr ingen varvmätare så jag är inte säker på om cdi'n ens är strypt.. är den det på alla modeller?
vetint säkert. men finns ju ett rätt så enkelt sätt att kolla,
stå på tomgången och hållfullgas i några sekunder, om CDIn är strypt kommer u märka de :)

Postat: 13 mars 2010, 02:21
av primax
okej får se i vår då :)

Postat: 13 mars 2010, 17:22
av Riiikard
primax skrev:okej får se i vår då :)
Årsmodell? Vilket Tändsystem har du?

Postat: 13 mars 2010, 17:38
av bensinskalle
Senda x-race och x-treme har strypt, drd:erna har ostrypt, 03-04:orna är olika, ännu tidigare också olika

Postat: 4 april 2010, 10:32
av rajklo
Det beror väl på :P Ducati brukar vara strypt men inte leonelli :)