Sida 1 av 1

min Derbi drd racing ska gå snabbare tips på diskret trim !

Postat: 9 mars 2010, 23:12
av felle95
hej nu har jag köpt min Derbi drd racing 09 och den gör ca 45 och nu vill jag ha upp den i ca 50 +
har letat här på forumet nu ett tag och har inte hittat så mycket av det jag söker :(
så jag bestämde mig för att göra en tråd om mitt lilla bekymmer.
så snälla säg vad jag ska göra för att få den att gå ca 50+ med bra axx.
skriv gärna hur man gör de olika sakerna och förklara typ som ni pratar med en tre åring :D så är ni snälla, mopeden är helt original hoppas ni kan hjälpa mig vill även att trimmet ska vara så dolt som möjligt.
jag kommer inte att strypa av röret men hoppas att det går att få upp den i 50+ med bra axx ändå.

jag säger det igen snälla snälla hjälp mig!!!!!!!!

Postat: 10 mars 2010, 09:03
av DEA!!
Jag vet inte hur det är på Derbi drd racing, men med tanke på att det är en 09 och den gör 45 km/h så borde den vara vdi-strypt på ett eller annar sätt, hur man fixar det vet jag dessvärre inte :?
Sen är det ju att dreva, det är ganska dolt och gör inte några 70km/h, så det kan hjälpa en liten liten bit på vägen om du vill ha upp den i 50+ :P
Om du har någon plugg i luftburken, kan du ju dra den och sätta dit ett passande munstycke, gör inte heller någon megaskillnad. Men Den får mer bränlse med tanke på munstycket och det ger lite :wink:

Postat: 10 mars 2010, 13:22
av guth
borra i pluggen :)
suger att dreva org mopeder

Postat: 10 mars 2010, 15:54
av felle95
ok jag funderade lite på det med dra luftpluggen och byta munstycke men vet ni om det är 5 eller 6 mm munstycke ?
och vad menar ni med borra i pluggen ?

Postat: 10 mars 2010, 15:59
av bensinskalle
läs reglerna och ändra sedan ditt topic!

Postat: 10 mars 2010, 16:00
av Zibb
felle95 skrev:ok jag funderade lite på det med dra luftpluggen och byta munstycke men vet ni om det är 5 eller 6 mm munstycke ?
och vad menar ni med borra i pluggen ?
asså du har en plugg i avgasröret och öppnar du upp i kröken så ser du en plugg (om det nu finns det vill säga)

annars kanske köpa nytt rör. Ett effektrör. Nytt drev.

Vet inte hur mycket du vill att den ska gå men du skrev 50+

Postat: 10 mars 2010, 16:02
av MinikeV
Bäst är nog att borra upp pluggen lite och byta upp sig lite i munstycke :P

Postat: 10 mars 2010, 16:27
av klurrs_derbi_drd_racing
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... trypningar
Där har du alla strypningar (samma som drd pro)
o sen kan du dreva upp nått kugg annars är det inget o göra...

ps. finns ingen plugg att borra upp så det kan du juh glömma direkt!

DEA!!
Jag vet inte hur det är på Derbi drd racing, men med tanke på att det är en 09 och den gör 45 km/h så borde den vara vdi-strypt på ett eller annar sätt, hur man fixar det vet jag dessvärre inte Confused
Sen är det ju att dreva, det är ganska dolt och gör inte några 70km/h, så det kan hjälpa en liten liten bit på vägen om du vill ha upp den i 50+ Razz
Om du har någon plugg i luftburken, kan du ju dra den och sätta dit ett passande munstycke, gör inte heller någon megaskillnad. Men Den får mer bränlse med tanke på munstycket och det ger lite Wink
Nej dom är inte cdi-strypta
Drd kan varva fritt!

Postat: 10 mars 2010, 16:51
av felle95
vill att den ska gå ca 55 nästan 60 med bra axx och kraft
nu känns det som att den inte orkar varva ut på 6an
tror dreven är för tunga 11/52 original.

Postat: 10 mars 2010, 17:08
av bluerider94
det är visst plugg på drd.. den sitter i mynningen mellan cylindern och röret. för att borra den måste du slipa bort svetslopporna som den sitter fast med sen ta och borra upp pluggen eller ta bort den helt.. tar du bort den helt går den nog så bra som du vill att den ska gå=)

Postat: 10 mars 2010, 17:17
av felle95
men jag vill fortfarande inte rör a röret eller byta rör finns det inte någon annan utväg att få den att gå i 55-60

Postat: 10 mars 2010, 17:21
av guth
felle95 skrev:men jag vill fortfarande inte rör a röret eller byta rör finns det inte någon annan utväg att få den att gå i 55-60
tyvärr :)!

Postat: 10 mars 2010, 17:26
av felle95
ok
men att dra luft pluggen byta munstycke andra drev, kanske fila upp pluggen i röret lite kommer den gå ca 50 55 då ?

kom med förslag på drivning och munstyck är ni snälla :D

Postat: 10 mars 2010, 21:26
av bensinskalle
ryck förgasarbrickan så kommer nog motorn att bli lite piggare ;)

+ sätt i 80-85 munstycke


Men fortfarande ingen ändring på rubriken?

Postat: 10 mars 2010, 22:17
av felle95
var sitter förgasarbrickan ?
är det den som sitter mellan förgasaren och luftburken.
typ i vid luftinsuget på förgasaren. rätta mig om jag har fel :D
vad ska jag ha för rubrik då ? tycker den jag har nu beskriver vad tråden innehåller ganska bra.

Postat: 10 mars 2010, 22:41
av bluerider94
felle95 skrev:var sitter förgasarbrickan ?
är det den som sitter mellan förgasaren och luftburken.
typ i vid luftinsuget på förgasaren. rätta mig om jag har fel :D
vad ska jag ha för rubrik då ? tycker den jag har nu beskriver vad tråden innehåller ganska bra.
ja, den "guldiga" brickan som sitter där... ta bort den byt upp några storlekar i munstycke..

Postat: 10 mars 2010, 22:46
av felle95
tack så mycket för ett snabbt och bra svar :D

Postat: 11 mars 2010, 09:09
av Ropen94
Mopeden är ju ganska ny.. Så jag rekommenderar att du kör in den om du inte har gjort det?

Postat: 11 mars 2010, 13:12
av felle95
ja jag är medveten om det men tack iallfal :wink:

Postat: 11 mars 2010, 19:24
av bensinskalle
om du läser reglerna så hajar du ;)

Men ordet hjälp är forbidden. Men skit i de den här gången, tänk på de tills nästa gång

Postat: 11 mars 2010, 20:05
av felle95
nu har jag ändrat rubrik hoppas den är godkänd