kinamoppe startar inte..

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
mathiis
Elmoped

kinamoppe startar inte..

Inlägg av mathiis »

Hej! Jag har fått en moppe av min flickväns pappa. Den har blivit stulen tre gånger och stått stilla i ett år, därav är den i mycket dåligt skick..

jag rengjort den, bytt batteri, nytt oljefilter, rensat tanken och fyllt på med ny bensin, bytt luftfilter.

Men den startar ändå inte :( jag har kollat och soppan går igenom alla slangar till förgasaren, däremot kommer det ingen bensin till tändstiftet som är helt torrt. Tändskiftet är i ett okej skick.

När man startar så låter det som vanligt men den tänder inte. Har bytt allt jag kommer på och har stått och kickat i ca 15 min. Men den startar inte :? vad beror det på? skit i förgasaren? dåligt tändstift? kom gärna med hjälp!!!

MVH mathiis
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Alsen »

Kolla att tändstiftet eller tändningen överhuvud taget fungerar genom att skruva av tändstiftet. Sätt sedan fast tändstiftet i tändkabeln, och håll sedan tändstiftet mot ramen som jordar. Får du en bra gnista så funkar iallafall den biten.

Du sa att det inte kommer fram bensin till cylindern? Rengör isåfall förgasaren... Finns guider här på forumet. Lycka till! :D
Stage6 in my heart <3
NRG POWER <3
mathiis
Elmoped

Inlägg av mathiis »

Alsen skrev:Kolla att tändstiftet eller tändningen överhuvud taget fungerar genom att skruva av tändstiftet. Sätt sedan fast tändstiftet i tändkabeln, och håll sedan tändstiftet mot ramen som jordar. Får du en bra gnista så funkar iallafall den biten.

Du sa att det inte kommer fram bensin till cylindern? Rengör isåfall förgasaren... Finns guider här på forumet. Lycka till! :D
Okej, tack så mycket för hjälpen! :D hoppas kunna sälja kinan till våren och få in lte extra cash till andra moppen :)
Låst