Sida 1 av 2

kawasaki KX 60 vs Fiddy 110 ??

Postat: 26 februari 2010, 17:25
av Pekkari13
tjenna

vilken går hårdast i längden av en kx 60 och en fiddy 110cc ingen värsting fiddy menar jag nu :)

Re: kawasaki KX 60 vs Fiddy 110 ??

Postat: 26 februari 2010, 17:29
av nippertippan
Pekkari13 skrev:tjenna

vilken går hårdast i längden av en kx 60 och en fiddy 110cc ingen värsting fiddy menar jag nu :)
110 cc:n håller bättre i snurran.
Och drar troligtvis mindre med bensin med.
OCH som går att hitta delar till.
KX60 är gammal som gatan och troligen svindyr i delar -om du hittar några.

Postat: 26 februari 2010, 17:31
av Pekkari13
ja men menar vilken som går bäst, asså om dom skulle tävla t.ex. :) å om de är samma förare m.m :wink:

Postat: 26 februari 2010, 17:36
av aerox-sami
tror kx60 för alla kx har grymt axx sjävl har man en kx80 gammal som gatan ;) den har grymt axx !! :D

Postat: 26 februari 2010, 17:37
av nippertippan
Pekkari13 skrev:ja men menar vilken som går bäst, asså om dom skulle tävla t.ex. :) å om de är samma förare m.m :wink:
dem går rätt så jämnt mot varandra. KX60 är inte direkt vass av sig. Mer en leksak för ungar.

talar man om KX80 och upp så blir det dock andra sånger. även om en rejält rapp fiddy rår på dem.

Postat: 26 februari 2010, 17:51
av aerox-sami
min älskling kx80 :D

Postat: 26 februari 2010, 18:06
av nippertippan
aerox-sami skrev:min älskling kx80 :D
Jämför du storleken mellan en KX60 och en KX80 så är KX80 1 1/2 gånger så stor jämfört med 60 cc:n.
Och typ närmare dubbla effekten
KX60 är för ungar upp till 6-7 år nånting i storlek.
Allt är betydligt vassare på 80 cc:n, fjädring, motor, vassare bromsar, mm, ja allt. KX60 är en leksak, KX80 inklassat tävlingsredskap.

Postat: 26 februari 2010, 18:15
av kallepalle
Skåningens-handelsbod skrev:
Pekkari13 skrev:ja men menar vilken som går bäst, asså om dom skulle tävla t.ex. :) å om de är samma förare m.m :wink:
dem går rätt så jämnt mot varandra. KX60 är inte direkt vass av sig. Mer en leksak för ungar.

talar man om KX80 och upp så blir det dock andra sånger. även om en rejält rapp fiddy rår på dem.

en vass 110cc fiddy kanske man får upp i 16-18hk?

en kx80 har ju fler än så.

Postat: 26 februari 2010, 18:29
av nippertippan
kallepalle skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
Pekkari13 skrev:ja men menar vilken som går bäst, asså om dom skulle tävla t.ex. :) å om de är samma förare m.m :wink:
dem går rätt så jämnt mot varandra. KX60 är inte direkt vass av sig. Mer en leksak för ungar.

talar man om KX80 och upp så blir det dock andra sånger. även om en rejält rapp fiddy rår på dem.

en vass 110cc fiddy kanske man får upp i 16-18hk?

en kx80 har ju fler än så.
19-21 hk idag med lite god vilja och mycket godis i spisen. så dem går bra men kostar därefter.
Å andra sidan är inte KX80:n heller helt gratis att äga. Vad håller en kolv? runt 20 driftstimmar? men nu talade vi från början om en KX60, som är en leksak för småbarn. Och redan en hygglig fiddy på 110 cc äger hjulen av en KX60, men de allra billigaste 110 cc åker man fan ifrån med en småtrimmad moppe ju. såna man bara köper för att plundra på motorn till kinamoppen.

Postat: 26 februari 2010, 18:40
av Pekkari13
okej, de var jag å min kompis som slog vad om vilken som går hårdast :)

Postat: 26 februari 2010, 18:43
av nippertippan
Pekkari13 skrev:okej, de var jag å min kompis som slog vad om vilken som går hårdast :)
Och vem var det som vinner?

Postat: 26 februari 2010, 19:57
av KoNG
kx:an absolut den går hårdast!

Postat: 26 februari 2010, 20:41
av nippertippan
KoNG skrev:kx:an absolut den går hårdast!
KX60??? Skämtar du?
Den leksaken?
KX80 börjar röra på sig.

Postat: 26 februari 2010, 20:50
av chifen
Skåningens-handelsbod skrev:
KoNG skrev:kx:an absolut den går hårdast!
KX60??? Skämtar du?
Den leksaken?
KX80 börjar röra på sig.
kx60 ligger på 15hk std. det gör inte 110cc fiddyn, en vanlig 110cc fiddy ligger på ca 9-10hk. kx60 kommer att vara kvickare och så är det med den saken :) En 110cc fiddy är också en leksak ;)

Postat: 26 februari 2010, 20:50
av KoNG
Skåningens-handelsbod skrev:
KoNG skrev:kx:an absolut den går hårdast!
KX60??? Skämtar du?
Den leksaken?
KX80 börjar röra på sig.
Läs topic, vilken av dessa går Hårdast!

Postat: 26 februari 2010, 20:56
av nippertippan
KoNG skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
KoNG skrev:kx:an absolut den går hårdast!
KX60??? Skämtar du?
Den leksaken?
KX80 börjar röra på sig.
Läs topic, vilken av dessa går Hårdast!
En bra fiddy spöar en KX60
KX60 är för småbarn!15 häst? hahahahahaha....... Knappast på bakhjulet.
8-10 idag när den ofta är skutkörda, dem är ju fan äldre än gatan nu för bövelen. ryker mer än dem går.
Jepp, jämföra leksak mot leksak, Men ingen av dem håller. Höll på att få en KX60 kastad efter mig när jag erbjöds en sådan och inte ville ha den.

Postat: 26 februari 2010, 21:10
av chifen
Skåningens-handelsbod skrev:
KoNG skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: KX60??? Skämtar du?
Den leksaken?
KX80 börjar röra på sig.
Läs topic, vilken av dessa går Hårdast!
En bra fiddy spöar en KX60
KX60 är för småbarn!15 häst? hahahahahaha....... Knappast på bakhjulet.
8-10 idag när den ofta är skutkörda, dem är ju fan äldre än gatan nu för bövelen. ryker mer än dem går.
Jepp, jämföra leksak mot leksak, Men ingen av dem håller. Höll på att få en KX60 kastad efter mig när jag erbjöds en sådan och inte ville ha den.
Ursäkta men hur gamla tror du kx60 är? Sista årsmod är väl 2004 om jag inte missminner mig. Det är ju ungefär 15 häst på samma vis som att det är 9-10 i 110cc fiddys :) Tillverkaren anger alltså det och det mäts oftast i motorn och inte på bakhjulet.

Sedan dina 19-21hk i en 110cc fiddy är ju inte direkt realistiska heller, absolut inte för en mätning på bakhjulet. Det blir en litereffekt på 190hk från en fyrtaktare UTAN ÖVERLADDNING!! Hur mycket varv tror du själv behövs för detta? Det är siffror som dagens värsta 600cc hojar kämpar för att komma upp i och de har avancerade insprutssystem, 4ventilsteknik, ramair (oftast), vattenkylning (ger i sig inte mer effekt men ger hållbarare effekt om man säger så och möjlighet till högre effekt) och varvar 14-15 000 rpm

Postat: 26 februari 2010, 21:39
av aerox-sami
kx60 kommer vinna punkt slut ! så är det bara även om den är för småbarn så är den såklart den bästa !! vist kong kawasaki power ;)

Postat: 26 februari 2010, 21:45
av nippertippan
chifen skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
KoNG skrev: Läs topic, vilken av dessa går Hårdast!
En bra fiddy spöar en KX60
KX60 är för småbarn!15 häst? hahahahahaha....... Knappast på bakhjulet.
8-10 idag när den ofta är skutkörda, dem är ju fan äldre än gatan nu för bövelen. ryker mer än dem går.
Jepp, jämföra leksak mot leksak, Men ingen av dem håller. Höll på att få en KX60 kastad efter mig när jag erbjöds en sådan och inte ville ha den.
Ursäkta men hur gamla tror du kx60 är? Sista årsmod är väl 2004 om jag inte missminner mig. Det är ju ungefär 15 häst på samma vis som att det är 9-10 i 110cc fiddys :) Tillverkaren anger alltså det och det mäts oftast i motorn och inte på bakhjulet.

Sedan dina 19-21hk i en 110cc fiddy är ju inte direkt realistiska heller, absolut inte för en mätning på bakhjulet. Det blir en litereffekt på 190hk från en fyrtaktare UTAN ÖVERLADDNING!! Hur mycket varv tror du själv behövs för detta? Det är siffror som dagens värsta 600cc hojar kämpar för att komma upp i och de har avancerade insprutssystem, 4ventilsteknik, ramair (oftast), vattenkylning (ger i sig inte mer effekt men ger hållbarare effekt om man säger så och möjlighet till högre effekt) och varvar 14-15 000 rpm
110 cc? 150 cc nånting!
Blir ingen k*ksugarkawa här så länge jag lever
2004 är stenålder när det kommer till crossar. en 1-2 år gammal ses som rena museiföremålet.

Postat: 26 februari 2010, 22:06
av aerox-sami
ähh KAWASAKI WINNER !! tyst nu :D

Postat: 26 februari 2010, 22:14
av nippertippan
aerox-sami skrev:ähh KAWASAKI WINNER !! tyst nu :D
Skojar du? här ger vi osss inte. Inte ge sig för Hirohito om dem töntarna! Släng en atombomb till på dem!

Postat: 26 februari 2010, 22:29
av KoNG
Alla har ju missuppfattat frågan, det är den som går HÅRDAST i LÄNGDEN, alltså 2taktaren KX:an! fiddyn går både mjukare och renare

Postat: 26 februari 2010, 22:35
av volvo_adde
Trött på skitsnacket kawan går bättre än en sketen kina fiddy herregud inget snack om saken.

Postat: 26 februari 2010, 22:51
av nippertippan
volvo_adde skrev:Trött på skitsnacket kawan går bättre än en sketen kina fiddy herregud inget snack om saken.
istället för att tjöta, släng en atombomb till mot japanerna, vem fan vill ha en sunkig skrammelsaki?
nä, Nuke 'em again!
*driver hejdlöst med Volvo_adde*
KoNG skrev:Alla har ju missuppfattat frågan, det är den som går HÅRDAST i LÄNGDEN, alltså 2taktaren KX:an! fiddyn går både mjukare och renare
har troligen högre toppfart än KX:en med i realiteten. aldrig sett en KX60gå fortare än 80 typ, fast det räcker väl rätt bra för ungarna antar jag? men desto fler Fiddys vart uppe i 100 knyck. så saker och ting kan ses ur olike perspektiv.

Postat: 26 februari 2010, 23:27
av antis
Jag har en kina fiddy 110cc. Hade en cykel dator på den för länge sen och fick upp den i ca 80 km/h tror jag. Ca 8-10 hk i den. Den senaste kx60 skulle dra en sån fiddy iaf. Kanske inte med häst längder. Men tänk på att det är en tävlingsmaskin som är trimad till nästan max. Så jag skulle iaf tro att det skulle bli ganska jämnt. Min kompis hade en kx80. Den spöa skiten ur min fiddy i både axx och toppfart. Dock inte så konstigt :)

Postat: 26 februari 2010, 23:39
av nippertippan
antis skrev:Jag har en kina fiddy 110cc. Hade en cykel dator på den för länge sen och fick upp den i ca 80 km/h tror jag. Ca 8-10 hk i den. Den senaste kx60 skulle dra en sån fiddy iaf. Kanske inte med häst längder. Men tänk på att det är en tävlingsmaskin som är trimad till nästan max. Så jag skulle iaf tro att det skulle bli ganska jämnt. Min kompis hade en kx80. Den spöa skiten ur min fiddy i både axx och toppfart. Dock inte så konstigt :)
en modern fiddy idag ligger på sällan under 125 cc
bortåt en 140 cc är mer normalt numera.

Postat: 27 februari 2010, 02:07
av Henry
Skåningens-handelsbod skrev: 2004 är stenålder när det kommer till crossar. en 1-2 år gammal ses som rena museiföremålet.
Seriöst, hur fan kan du sitta och ljuga bara sådär rätt ut?
Du har ju för fan ingen koll alls människa.

Postat: 27 februari 2010, 02:28
av nippertippan
Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: 2004 är stenålder när det kommer till crossar. en 1-2 år gammal ses som rena museiföremålet.
Seriöst, hur fan kan du sitta och ljuga bara sådär rätt ut?
Du har ju för fan ingen koll alls människa.
Utvecklingen går med stormsteg på det området. så redan 2 år gammal teknologi är rena stenåldern. det gäller Alla motorcyklar, utom möjligtvis glidarhojar som allmänt är rätt low tech. Vissa märken och modeller skall man gå mycket varsamt fram med i modernisering f.ö. så inte arvet går åt helvete i dem.


Man får vara glad om en modell överlever ett modellår utan att modifieras vidare.

PS: en modern cross idag är en oerhört tekniskt framstående maskin med spetsteknologi i massor av delar, och i synnerhet på fjädringssidan. Dessutom med den moderna 4t-tekniken med insprut och hela konkarongen så badar dem i hi tech.

Postat: 27 februari 2010, 10:49
av Frukt Soda
Skåningens-handelsbod skrev:
volvo_adde skrev:Trött på skitsnacket kawan går bättre än en sketen kina fiddy herregud inget snack om saken.
istället för att tjöta, släng en atombomb till mot japanerna, vem fan vill ha en sunkig skrammelsaki?
nä, Nuke 'em again!
*driver hejdlöst med Volvo_adde*
KoNG skrev:Alla har ju missuppfattat frågan, det är den som går HÅRDAST i LÄNGDEN, alltså 2taktaren KX:an! fiddyn går både mjukare och renare
har troligen högre toppfart än KX:en med i realiteten. aldrig sett en KX60gå fortare än 80 typ, fast det räcker väl rätt bra för ungarna antar jag? men desto fler Fiddys vart uppe i 100 knyck. så saker och ting kan ses ur olike perspektiv.
Så nu för tiden mäter man i hastighet vilken maskin som går bäst?
Kopplar inte riktigt det lilla du...

En kx60,sx60 och ja alla 60cc 2-takt crossar smeker skiten ur en fiddy i alla väder.

Tycker du ska köra en själv eller bege dej till en cross tävling innan du yttrar dej mer inom detta..

Postat: 27 februari 2010, 11:17
av aerox-sami
helt rätt ja en kx80 går ju typ 100km/h :P roligt att leka med en sån fast har inte kört på länge :D

Postat: 27 februari 2010, 11:31
av felle95
jag har kört cross innan och haft både China fiddys och honda kvalitet cross.
så jag säger bara en sak ska du köpa en cross så ska det vara kvalitet alltså honda yamaha eller kx 60 osv. fiddyn kommer lägga av om det är lite lera på cross bannan medans kx 60 kommer antagligen starta och köra i alla väder oavsett hur mycket lera det är på bannan. så satsa på en kx 60. :D

Postat: 27 februari 2010, 11:36
av Henry
Skåningens-handelsbod skrev: Utvecklingen går med stormsteg på det området. så redan 2 år gammal teknologi är rena stenåldern. det gäller Alla motorcyklar, utom möjligtvis glidarhojar som allmänt är rätt low tech. Vissa märken och modeller skall man gå mycket varsamt fram med i modernisering f.ö. så inte arvet går åt helvete i dem.


Man får vara glad om en modell överlever ett modellår utan att modifieras vidare.

PS: en modern cross idag är en oerhört tekniskt framstående maskin med spetsteknologi i massor av delar, och i synnerhet på fjädringssidan. Dessutom med den moderna 4t-tekniken med insprut och hela konkarongen så badar dem i hi tech.

Herregud, du tror inte att jag vet lite mer om detta än dina konstiga lögner?

En 2år gammal hoj är inte stenålders, det är mycket vanligt att en hoj ser precis likadan ut upp till 3år. Man ändrar bara småsaker på den.
Så du tror att det är enorm skillnad på fjädring på en 08 och 09?
Visste du att 08 Honda absolut inte har samma problem som 09 Honda med att stötdämparen går varm?
Är insprut jätte hightech? Har för fan funnits sen 80-talet om inte tidigare och består av en spridare, lmm och ett hus. Ja jävlar vad hightech, kanske för din hjärna men troligen inte för oss andra.

Har du sedan hört talas om att man flyttar över utrustning till andra hojar? Så som rör, fjädring osv. Vilket gör att man kan skita i hur "bra" nästa årsmodell är för den kommer aldrig upp i samma prestanda som din egna hoj med dina saker.
Sedan handlar det mycket om föraren i motocross, iprincip alla hojar som är friska i chassi och motor från 04a och uppåt är kapabla till att konkurrera med nya hojar, visste du det?
Nä, såklart att du inte visste det för du vet fan ingenting. Så knip igen för fan och sluta med att sprida dina falska lögner hela tiden.

Postat: 27 februari 2010, 12:28
av nippertippan
Frukt Soda skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
volvo_adde skrev:Trött på skitsnacket kawan går bättre än en sketen kina fiddy herregud inget snack om saken.
istället för att tjöta, släng en atombomb till mot japanerna, vem fan vill ha en sunkig skrammelsaki?
nä, Nuke 'em again!
*driver hejdlöst med Volvo_adde*
KoNG skrev:Alla har ju missuppfattat frågan, det är den som går HÅRDAST i LÄNGDEN, alltså 2taktaren KX:an! fiddyn går både mjukare och renare
har troligen högre toppfart än KX:en med i realiteten. aldrig sett en KX60gå fortare än 80 typ, fast det räcker väl rätt bra för ungarna antar jag? men desto fler Fiddys vart uppe i 100 knyck. så saker och ting kan ses ur olike perspektiv.
Så nu för tiden mäter man i hastighet vilken maskin som går bäst?
Kopplar inte riktigt det lilla du...

En kx60,sx60 och ja alla 60cc 2-takt crossar smeker skiten ur en fiddy i alla väder.

Tycker du ska köra en själv eller bege dej till en cross tävling innan du yttrar dej mer inom detta..
finns många parametrar på det där är vad jag vill säga. gå fort, resp acca bra, det kräver olika inställningar. därför är frågan konstigt ställd.
Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Utvecklingen går med stormsteg på det området. så redan 2 år gammal teknologi är rena stenåldern. det gäller Alla motorcyklar, utom möjligtvis glidarhojar som allmänt är rätt low tech. Vissa märken och modeller skall man gå mycket varsamt fram med i modernisering f.ö. så inte arvet går åt helvete i dem.


Man får vara glad om en modell överlever ett modellår utan att modifieras vidare.

PS: en modern cross idag är en oerhört tekniskt framstående maskin med spetsteknologi i massor av delar, och i synnerhet på fjädringssidan. Dessutom med den moderna 4t-tekniken med insprut och hela konkarongen så badar dem i hi tech.

Herregud, du tror inte att jag vet lite mer om detta än dina konstiga lögner?

En 2år gammal hoj är inte stenålders, det är mycket vanligt att en hoj ser precis likadan ut upp till 3år. Man ändrar bara småsaker på den.
Så du tror att det är enorm skillnad på fjädring på en 08 och 09?
Visste du att 08 Honda absolut inte har samma problem som 09 Honda med att stötdämparen går varm?
Är insprut jätte hightech? Har för fan funnits sen 80-talet om inte tidigare och består av en spridare, lmm och ett hus. Ja jävlar vad hightech, kanske för din hjärna men troligen inte för oss andra.

Har du sedan hört talas om att man flyttar över utrustning till andra hojar? Så som rör, fjädring osv. Vilket gör att man kan skita i hur "bra" nästa årsmodell är för den kommer aldrig upp i samma prestanda som din egna hoj med dina saker.
Sedan handlar det mycket om föraren i motocross, iprincip alla hojar som är friska i chassi och motor från 04a och uppåt är kapabla till att konkurrera med nya hojar, visste du det?
Nä, såklart att du inte visste det för du vet fan ingenting. Så knip igen för fan och sluta med att sprida dina falska lögner hela tiden.

HÅLL KÄFTEN!!!!!!!!!


Sluta böga dig.

Tekniken går framåt och inte ens r*varslen som du kan hindra det.
Ett tecken på det är ju att 2t mer och mer fasas ut. Till min stora gädje.
Kommer att dansa av glädje när sista 2t-modellen fasas ut, hahahaha.

folk har i alla tider förädlat sina hojar oavsett sport så det är inget nytt. Även inom skitkastaråkat som kallas motocross.
sportbögar har jag hållit mig borta ifrån sedan 2003 tack o lov.
hatar sport, sport på TV, och är hjärtligt glad att jag aldrig tittat på OS en enda minut på TV. tittar inte ens på motorsport ärligt sagt.

Postat: 27 februari 2010, 12:47
av Henry
Skåningens-handelsbod skrev: HÅLL KÄFTEN!!!!!!!!!

Sluta böga dig.

Tekniken går framåt och inte ens r*varslen som du kan hindra det.

folk har i alla tider förädlat sina hojar oavsett sport så det är inget nytt. Även inom skitkastaråkat som kallas motocross.
sportbögar har jag hållit mig borta ifrån sedan 2003 tack o lov.
hatar sport, sport på TV, och är hjärtligt glad att jag aldrig tittat på OS en enda minut på TV. tittar inte ens på motorsport ärligt sagt.
Du är ju rubbad på riktigt, läste du ens vad jag skrev?
Vad grundar du på att jag bögar mig? Att du blev totalt ägd och inte kan svara med bra motargument är väl snarare lite mer riktigt?
Patetiskt...

Jag har ägt mer moderna crosshojar än vad du någonsin kommer kunna drömma om så jag har koll lilla du. Jag vet att utvecklingen går frammåt. Men att kalla en hoj som är 1-2år gammal för stenålders och att man kan kassera den är bara skitsnack. Kolla tex på min KX125, förädlad med de värsta på marknaden. Du tror att en ny 125a är vassare och bättre? Pfff, dröm.

Lås in din dator i en garderob och sluta skriv om skit du inte vet något om. Du skulle göra alla en tjänst.

(Förövrigt skiter jag helt fullständigt i vad du tycker om sport, varför tar du ens upp det? Var det för att du blev totalt ägd och måste prata om något annat, något som du har lika lite koll på?
Vad anser du är rätt? Att vara en svettig arbetslös gammal tant som glider runt på en kinamoppe och leker cool på moppeforum? )

Postat: 27 februari 2010, 12:52
av nippertippan
Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: HÅLL KÄFTEN!!!!!!!!!

Sluta böga dig.

Tekniken går framåt och inte ens r*varslen som du kan hindra det.

folk har i alla tider förädlat sina hojar oavsett sport så det är inget nytt. Även inom skitkastaråkat som kallas motocross.
sportbögar har jag hållit mig borta ifrån sedan 2003 tack o lov.
hatar sport, sport på TV, och är hjärtligt glad att jag aldrig tittat på OS en enda minut på TV. tittar inte ens på motorsport ärligt sagt.
Du är ju rubbad på riktigt, läste du ens vad jag skrev?
Vad grundar du på att jag bögar mig? Att du blev totalt ägd och inte kan svara med bra motargument är väl snarare lite mer riktigt?
Patetiskt...

Jag har ägt mer moderna crosshojar än vad du någonsin kommer kunna drömma om så jag har koll lilla du. Jag vet att utvecklingen går frammåt. Men att kalla en hoj som är 1-2år gammal för stenålders och att man kan kassera den är bara skitsnack. Kolla tex på min KX125, förädlad med de värsta på marknaden. Du tror att en ny 125a är vassare och bättre? Pfff, dröm.

Lås in din dator i en garderob och sluta skriv om skit du inte vet något om. Du skulle göra alla en tjänst.
Kommer aldrig att köpa en cross, har inte velat äga en (hade i min ungdom, det räckte), och den dagen jag skaffar en är det sju helgfria söndagar i en vecka.
Att köpa en cross är enbart löjligt, den går ju bara att ha på crossbanan ju. hade hellre slängt pengarna i sjön.
Dessutom inga fler 2t i hela mitt framtida liv.

kör hellre kinamoppe än larvar mig med en crossjävel. inte ens en fiddy kommer in i huset, jo, för att plundras på drivlinan.