Jag vill ju självklart få det så billigt som möjligt och har läst i andra trådar vad det skulle kunna kosta..
Men för att få det så billigt som möjligt, hur ska jag göra?
Hur ska jag göra för att börja?
Måste man anmäla sig till trafikskolan eller hur bär man sig åt?
Skulle vilja ha så mycket info som möjligt
vilka böcker jag måste ha o.s.v
Mvh Jakob
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Du går in på transportstyrelsens sida och bokar uppkörning och uppskrivning privat.
Riskkurs får du ta med körskolan.
Köp körkortsboken om du inte redan har den+mc-boken och läs, men jag rekommenderar starkt att köpa och göra trafikskolans data test för de ä jävligt bra förberedelse inför provet.
Övningsköra gör du själv hemma förutsatt att nån av dina föräldrar har mc-kort.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Du går in på transportstyrelsens sida och bokar uppkörning och uppskrivning privat.
Riskkurs får du ta med körskolan.
Köp körkortsboken om du inte redan har den+mc-boken och läs, men jag rekommenderar starkt att köpa och göra trafikskolans data test för de ä jävligt bra förberedelse inför provet.
Övningsköra gör du själv hemma förutsatt att nån av dina föräldrar har mc-kort.
syrran har tagit bilkörkort så de är de ända böckerna jag har....
pappa har mc kort men ingen mc måste han ha mc för att få köra?
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
freij skrev:
Jag vet inte har inte fattat det riktigt:P hoppas bara att det är 1an..
Men säg till om du hittar ngt för jag hittar inte om det är 1 och 2an..
Mvh jerry
aa man måste göra både risk 1an och risk 2an
Till Mc måste man bara göra risk 1an, Risk 2an är ju HALKUTBILDNING för bil
okej tack då vet jag då blir det dyrt:P men antagligen har dom väl räknat ut hela risk 2an på alla mc kort med tanke på att man bara måste köra upp när man ska ta mellan kort om man har lätt sen tidigare:)
Jag sa fel i mitt förra inlägg, sorry. Jag är också inne på att ta A1 kort, Men det verkar som om trafikskolorna, Transportstyrelsen bara vill mjölka oss på pengar Risk2:an kostar normalt 3500:-, och sen måste man göra risk 1an och risk 2an innan man får göra teoriprovet och körprovet
KarlzzoN1911 skrev:Jag sa fel i mitt förra inlägg, sorry. Jag är också inne på att ta A1 kort, Men det verkar som om trafikskolorna, Transportstyrelsen bara vill mjölka oss på pengar Risk2:an kostar normalt 3500:-, och sen måste man göra risk 1an och risk 2an innan man får göra teoriprovet och körprovet
Only in Sweden......
Men om ni går in på gillingebanans hemsida så har dom egna priser för risk 2an för bara 2000 och man får låna allt:) jävligt skönt tycker jag 1500 mindre iaf:)
bensinskalle skrev:Myndigheterna är ju cp skadade som tar så in i helvete betalt hela tiden. Visst de är nyttigt med säkerhetskurser men nån jävla gräns får de vara...
Finns något som heter "göra om", man behöver inte "lägga till" hela tiden.
Har man fått A1 kort är det bara att köra upp för A sen bluerider
Det är väl lite det dom räknat ut oxå att dom tar ut kostnaden på alla A kort från lätt till tung... fast fortfarande sjukt:O
bluerider94 skrev:ja, han har kort men ingen mc.. får han sitta bakpå eller får hur gör man? Han kanske får köra trimmad moppe bakom?
ja du får ju skjutsa honom B)
Man får väll inte skjutsa på lätt mc om man inte är 18? eller har jag fel?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten