Sida 1 av 1
Blackbox Stroke-Fartbegränsare(Mini) hur fungerar den?
Postat: 12 februari 2010, 16:55
av M-Ljungberg
hur fungerar Stroke - Fartbegränsare (Mini) mer exakt!
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12431 önskar svar och om det är bra val för små trimm och om polisen letar mycket efter just Blackbox?!
Re: Blackbox Stroke-Fartbegränsare(Mini) hur fungerar den?
Postat: 12 februari 2010, 17:12
av köttpaj
Skulle du bli stannad av polisen och de provkör moppen och de säger att den verkar ha blackbox, ("stryper" vid högre varv) kan du ju bara säga att den är cdi-strypt original och den ska gå så, eller?:P
Postat: 12 februari 2010, 17:13
av Tuta
Den stryper vid ett visst varvtal och polisen brukar oftast märka det så fort dom provkör

Postat: 12 februari 2010, 17:16
av köttpaj
Tuta skrev:Den stryper vid ett visst varvtal och polisen brukar oftast märka det så fort dom provkör

Fungerar inte en cdi-strypning exakt likadant?:D
Postat: 12 februari 2010, 17:20
av Tuta
köttpaj skrev:Tuta skrev:Den stryper vid ett visst varvtal och polisen brukar oftast märka det så fort dom provkör

Fungerar inte en cdi-strypning exakt likadant?:D
Dom brukar gå skit av blackbox men inte lika dåligt med cdi-strypning, ingen aning varför

Postat: 12 februari 2010, 17:32
av bensinskalle
cdi strypning stryper på högre varv dessutom, en blackbox som stryper på 10k gör inte såå mycke nytta för då är man uppe över 50 ändå om moppen är trimmad

Postat: 12 februari 2010, 17:46
av Tullis
Säg bara att den stryper vid så låga varv pga plugg i avgasröret. Min moppe stryper vid 6k rpm av mitt rör.
Postat: 12 februari 2010, 18:23
av guru
bensinskalle skrev:cdi strypning stryper på högre varv dessutom, en blackbox som stryper på 10k gör inte såå mycke nytta för då är man uppe över 50 ändå om moppen är trimmad

Hade för mej att man kunde bestämma det själv vissa har ju inställningar och allt eller e jag bara ute och cyklar?
Sen märker verkligen inte alla poliser om du har blackbox beror helt på var du bor t.ex där jag bor kan dom inte ett skit om mopeder så det e ganska lugnt om den går vid 50

Postat: 14 februari 2010, 16:30
av M-Ljungberg
Tullis skrev:Säg bara att den stryper vid så låga varv pga plugg i avgasröret. Min moppe stryper vid 6k rpm av mitt rör.
okej men det finns ju ingen plugg på nyare Derbi ?

Postat: 14 februari 2010, 17:43
av M-Ljungberg
M-Ljungberg skrev:Tullis skrev:Säg bara att den stryper vid så låga varv pga plugg i avgasröret. Min moppe stryper vid 6k rpm av mitt rör.
okej men det finns ju ingen plugg på nyare Derbi ?

tack för alla svar!

men tror ni de e värt det?

Postat: 14 februari 2010, 19:27
av KarlssoN^
M-Ljungberg skrev:M-Ljungberg skrev:Tullis skrev:Säg bara att den stryper vid så låga varv pga plugg i avgasröret. Min moppe stryper vid 6k rpm av mitt rör.
okej men det finns ju ingen plugg på nyare Derbi ?

tack för alla svar!

men tror ni de e värt det?

ja, om du har tur så tror dom dig ju.
Postat: 14 februari 2010, 19:48
av fax110
problemet är ju bara att om du utan blackboxen kör urpluggat och bra inställt osv moppen toppar ganska bra du har lite halv tung drevning och moppen varvar 12k ca och så har du ungefär 80's munstycke . då när du slår i bboxen som kanske ligger på 6k eller ännu mindre varv för att du ska få ner den i 30-50 så kommer mopeden gå skit pga munstycke och hosta och poffa som fan och dessutom acca lika dåligt som om du hade en 50cc moped motor i en bulldozer och försökte välta ett höghus. och dessutom om du har för hög drevning kommer mopeden efter en bra bit ändå få upp ganska hög hastighet.
så de funkar inte igentligen om du inte kör på för låg drevning för litet munstycke och väldigt lite trimmad

Postat: 14 februari 2010, 19:50
av KarlssoN^
fax110 skrev:problemet är ju bara att om du utan blackboxen kör urpluggat och bra inställt osv moppen toppar ganska bra du har lite halv tung drevning och moppen varvar 12k ca och så har du ungefär 80's munstycke . då när du slår i bboxen som kanske ligger på 6k eller ännu mindre varv för att du ska få ner den i 30-50 så kommer mopeden gå skit pga munstycke och hosta och poffa som fan och dessutom acca lika dåligt som om du hade en 50cc moped motor i en bulldozer och försökte välta ett höghus. och dessutom om du har för hög drevning kommer mopeden efter en bra bit ändå få upp ganska hög hastighet.
så de funkar inte igentligen om du inte kör på för låg drevning för litet munstycke och väldigt lite trimmad

eller så bygger man en ryck-spärr i ljuddämparen så man rycker i ett snöre så är den pluggad igen

men det blir ju lite så med munstycket igen :/
Postat: 14 februari 2010, 20:01
av fax110
KarlssoN^ skrev:fax110 skrev:problemet är ju bara att om du utan blackboxen kör urpluggat och bra inställt osv moppen toppar ganska bra du har lite halv tung drevning och moppen varvar 12k ca och så har du ungefär 80's munstycke . då när du slår i bboxen som kanske ligger på 6k eller ännu mindre varv för att du ska få ner den i 30-50 så kommer mopeden gå skit pga munstycke och hosta och poffa som fan och dessutom acca lika dåligt som om du hade en 50cc moped motor i en bulldozer och försökte välta ett höghus. och dessutom om du har för hög drevning kommer mopeden efter en bra bit ändå få upp ganska hög hastighet.
så de funkar inte igentligen om du inte kör på för låg drevning för litet munstycke och väldigt lite trimmad

eller så bygger man en ryck-spärr i ljuddämparen så man rycker i ett snöre så är den pluggad igen

men det blir ju lite så med munstycket igen :/
ja men för att lösa munstycket kan man ju ta en reglerbart munstycke set med ratt nånstans där man kan höja och sänka soppan, detta är till crossar/skotrar och relativt old style nu men man kan nog hitta något liknande och modda dit
Postat: 14 februari 2010, 20:04
av KarlssoN^
fax110 skrev:KarlssoN^ skrev:fax110 skrev:problemet är ju bara att om du utan blackboxen kör urpluggat och bra inställt osv moppen toppar ganska bra du har lite halv tung drevning och moppen varvar 12k ca och så har du ungefär 80's munstycke . då när du slår i bboxen som kanske ligger på 6k eller ännu mindre varv för att du ska få ner den i 30-50 så kommer mopeden gå skit pga munstycke och hosta och poffa som fan och dessutom acca lika dåligt som om du hade en 50cc moped motor i en bulldozer och försökte välta ett höghus. och dessutom om du har för hög drevning kommer mopeden efter en bra bit ändå få upp ganska hög hastighet.
så de funkar inte igentligen om du inte kör på för låg drevning för litet munstycke och väldigt lite trimmad

eller så bygger man en ryck-spärr i ljuddämparen så man rycker i ett snöre så är den pluggad igen

men det blir ju lite så med munstycket igen :/
ja men för att lösa munstycket kan man ju ta en reglerbart munstycke set med ratt nånstans där man kan höja och sänka soppan, detta är till crossar/skotrar och relativt old style nu men man kan nog hitta något liknande och modda dit
aa eller köpa en membran förgasare så slipper man munstycke problemet

men lite bökigt att underhålla bara
Och det du sa om tidigare borde ju inte hoffa poffa lr ? för att du sätter ju inget i avgasröret lr förgasaren så bboxen stryper ju bara varvtalet så det är samma som att inte gasa mkt. alltså samma inställningar men bara gasa mindre typ.
Postat: 14 februari 2010, 20:12
av fax110
KarlssoN^ skrev:fax110 skrev:KarlssoN^ skrev:eller så bygger man en ryck-spärr i ljuddämparen så man rycker i ett snöre så är den pluggad igen

men det blir ju lite så med munstycket igen :/
ja men för att lösa munstycket kan man ju ta en reglerbart munstycke set med ratt nånstans där man kan höja och sänka soppan, detta är till crossar/skotrar och relativt old style nu men man kan nog hitta något liknande och modda dit
aa eller köpa en membran förgasare så slipper man munstycke problemet

men lite bökigt att underhålla bara
Och det du sa om tidigare borde ju inte hoffa poffa lr ? för att du sätter ju inget i avgasröret lr förgasaren så bboxen stryper ju bara varvtalet så det är samma som att inte gasa mkt. alltså samma inställningar men bara gasa mindre typ.
den får ganska bra med soppa med ett 80's munstycke och full gas vid 6k varv så den går lite som den går
Postat: 14 februari 2010, 20:14
av KarlssoN^
fax110 skrev:KarlssoN^ skrev:fax110 skrev:
ja men för att lösa munstycket kan man ju ta en reglerbart munstycke set med ratt nånstans där man kan höja och sänka soppan, detta är till crossar/skotrar och relativt old style nu men man kan nog hitta något liknande och modda dit
aa eller köpa en membran förgasare så slipper man munstycke problemet

men lite bökigt att underhålla bara
Och det du sa om tidigare borde ju inte hoffa poffa lr ? för att du sätter ju inget i avgasröret lr förgasaren så bboxen stryper ju bara varvtalet så det är samma som att inte gasa mkt. alltså samma inställningar men bara gasa mindre typ.
den får ganska bra med soppa med ett 80's munstycke och full gas vid 6k varv så den går lite som den går
aha nu förstår jag hur du menar

glöm de ja sa

Postat: 15 februari 2010, 17:26
av M-Ljungberg
KarlssoN^ skrev:fax110 skrev:KarlssoN^ skrev: aa eller köpa en membran förgasare så slipper man munstycke problemet

men lite bökigt att underhålla bara
Och det du sa om tidigare borde ju inte hoffa poffa lr ? för att du sätter ju inget i avgasröret lr förgasaren så bboxen stryper ju bara varvtalet så det är samma som att inte gasa mkt. alltså samma inställningar men bara gasa mindre typ.
den får ganska bra med soppa med ett 80's munstycke och full gas vid 6k varv så den går lite som den går
aha nu förstår jag hur du menar

glöm de ja sa

tack för alla svar! men jag får se hur jag gör! men det borde funka!

Postat: 15 februari 2010, 17:39
av fax110
bara man inte trimmar allt för mycket funkar det ju och vad man får för polis spelar också väldigt stor roll
Postat: 15 februari 2010, 17:52
av M-Ljungberg
fax110 skrev:bara man inte trimmar allt för mycket funkar det ju och vad man får för polis spelar också väldigt stor roll
ja men jag ska inte övertrimma!

ja! men min kompis har en a-traktor 740, som det står e kapad i pappren men e inte de! och har enkel låda gör 100 km/h på andra växeln med od:n på!

hehe och han har blivit stoppad 3 eller 4 ggr och inte fått böta minsta lill!

så det borde vara lungt lr?

Postat: 15 februari 2010, 18:36
av fax110
M-Ljungberg skrev:fax110 skrev:bara man inte trimmar allt för mycket funkar det ju och vad man får för polis spelar också väldigt stor roll
ja men jag ska inte övertrimma!

ja! men min kompis har en a-traktor 740, som det står e kapad i pappren men e inte de! och har enkel låda gör 100 km/h på andra växeln med od:n på!

hehe och han har blivit stoppad 3 eller 4 ggr och inte fått böta minsta lill!

så det borde vara lungt lr?

hoppar du får samma poliser som han då

Postat: 15 februari 2010, 19:58
av M-Ljungberg
fax110 skrev:M-Ljungberg skrev:fax110 skrev:bara man inte trimmar allt för mycket funkar det ju och vad man får för polis spelar också väldigt stor roll
ja men jag ska inte övertrimma!

ja! men min kompis har en a-traktor 740, som det står e kapad i pappren men e inte de! och har enkel låda gör 100 km/h på andra växeln med od:n på!

hehe och han har blivit stoppad 3 eller 4 ggr och inte fått böta minsta lill!

så det borde vara lungt lr?

hoppar du får samma poliser som han då

hehe aa! han har haft så jäv*la mycket med tur !
