vad för rör till en gubbtrimmad kymco zx

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
lmob
Elmoped

vad för rör till en gubbtrimmad kymco zx

Inlägg av lmob »

dragen v-hylsa och nu funderar jag på avgasrör. det är en -05 med en typ egr slang och blindrör.
vad kan den göra med effectrör.... vill inte göra större ingrepp och munstycke original 85?, det får väl bli ett större men vad....
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Re: vad för rör till en gubbtrimmad kymco zx

Inlägg av bluerider94 »

lmob skrev:dragen v-hylsa och nu funderar jag på avgasrör. det är en -05 med en typ egr slang och blindrör.
vad kan den göra med effectrör.... vill inte göra större ingrepp och munstycke original 85?, det får väl bli ett större men vad....
har en likadan fast äldre.. men ta ett leovince zx rör till den, byt upp munsycke till kanske 92 eller liknande.. för att få den att gå jämnare så köp dig ett par gula kopplingsfjädrar eller "CITY-fjädrar"

Annars finns det technigas next-r rör till dem också men det är högvarvigare än vad zx röret är
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

gör som bluerider säger. den kommer göra nånstans runt 75 ärliga km/h då. glöm bara inte att byta variatorvikter också. dom brukar oftast följa med röret.

dock är detta felpost. finns samlingstrådar för tex avgasrör, variator, cylinder och munstycken.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst