problem efter ramlager byte + liten fråga

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Notn4
Svårstartad skrothög

problem efter ramlager byte + liten fråga

Inlägg av Notn4 »

tjena, jag böt mina gamla ramlager till nya C3 idag och fick ihop allt helt bra men sen så ville inte veven snurra helt som den ska :S

den går mycket trögare och tyngre nu än va den gjorde för. är det något lager som ja inte lyckats få helt intryckt i lagerspåret? skulle hälst inte ta o klyva blocken igen :(

btw det är en AM6 minarelli motor om det hjälper, så kom me tips om hur ja ska fortsätta och om möjligt hur ja fixar det utan att klyva :)

har också en liten snabbis fråga, kan man på nått vis "fixa" termosteten? typ min är rätt skitig och kan väl vara därför den funkar ibland och ibland inte? typ dränka i bensin så allt skabb försvinner?

thx.
Bild
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

det blir alltid tyngre precis när du bytt lager men de fixar sig efter en "inkörning"
Notn4
Svårstartad skrothög

Inlägg av Notn4 »

ja vet att de blir lite tyngre men tycker att min går för tungt :S men om lagren inte blivid helt intryckta i lager"hålen" så trycker veven in dom? eller kan dom pressa mot veven på nått sätt? vill inte riskera med att plocka ihop hela motorn och sen köra 5km och sen höra jävliga ljud och ha rasade ramlagrar :S
Bild
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

det är nog omöjligt att sätta lagran fel då veven är konad så när du sätter ihop blocket trycks dem på plats i velket fall som helst å som jag sa innan så är de alltid så när man satt i nya grejer.. men ställ den på tomgång 1 timme så dem hinner slita in sig lite innan du drar ut å kör.. jag e nästan 100 på att de inte kommer hända något.. va likadant för mig..
Låst