Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 25 januari 2010, 17:12
Tjena
Jag har just köp mig en
Airsal 73cc racing
21mm dellorto
Polini luft
Men den varvar inte ut. Det är ostrypt CDI för det är det väl på Derbi DRD Racing 05. Jag bytte munstycke idag till 100 från 93 och det blev väl lite bättre. För litet munstycke än? För mycket luft? eller vad?[/url][/youtube]
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 25 januari 2010, 17:14
avgasrör ?
ja 100 kan vara för lite, körde 105 i en 19mm
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135 Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil
Inlägg
av bluerider94 » 25 januari 2010, 17:16
drev då?
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 25 januari 2010, 17:18
bensinskalle skrev: avgasrör ?
ja 100 kan vara för lite, körde 105 i en 19mm
Okej, men då skulle ju 100 kunna vara passligt men :s Så vad tror du det är? Jag kör med opluggat orgrör . Men när jag står med fritt i och ska varva så vill den inte varva ut helt..
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 25 januari 2010, 18:29
Unlimited Edition skrev: bluerider94 skrev: drev då?
14-53
kan ju vare en bedragande orsak.... men skit i förgasaren. reedsen han vara dåliga eller bestyckning... stumma den i 200 meter och sen kolla du stiftet.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
speedfightkillen
Varnad
Inlägg: 462 Blev medlem: 27 januari 2009, 17:01
Inlägg
av speedfightkillen » 25 januari 2010, 18:39
beckvall skrev: Unlimited Edition skrev: bluerider94 skrev: drev då?
14-53
kan ju vare en bedragande orsak.... men skit i förgasaren. reedsen han vara dåliga eller bestyckning... stumma den i 200 meter och sen kolla du stiftet.
de kan vara drevningen
ta 12 elt 13 fram de ahde jag gick uta satan:D
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 25 januari 2010, 18:39
beckvall skrev: Unlimited Edition skrev: bluerider94 skrev: drev då?
14-53
kan ju vare en bedragande orsak.... men skit i förgasaren. reedsen han vara dåliga eller bestyckning... stumma den i 200 meter och sen kolla du stiftet.
Förgasaren är NY och när ja kör fullt så fyrtaktar den liksom .. den bara plöm plöm plöm plöm och sen när den gjort så 1-3 sekunder så får den upp fart..
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 25 januari 2010, 19:18
speedfightkillen skrev: då får den för lite bensin
Men om dom fyrtaktar så får dom inte för mycket bensin, och stiftet är sotigt/vått.
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 25 januari 2010, 19:29
har du plockat katten i röret då?
Har du inte gjort de går den fett, är de helt opluggat är det förvånande att den skulle gå fett...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Daanne
Avstängd
Inlägg: 612 Blev medlem: 21 september 2008, 09:47
Ort: Uppsala
Inlägg
av Daanne » 25 januari 2010, 19:32
Om en moped står på tomgång så spelar fan inte dreven någon roll.
Om den fyrtaktar får den för mycket bensin
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 25 januari 2010, 20:06
Daanne skrev: Om en moped står på tomgång så spelar fan inte dreven någon roll.
Om den fyrtaktar får den för mycket bensin
Kan ni förklara lite närmare hur den beter sig när den fyrtaktar då?.
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 25 januari 2010, 20:09
speedfightkillen skrev: asså du måste ju ha ett trimm rör:P
Nu snackar vi inte om det, den skall funka för det.
speedfightkillen
Varnad
Inlägg: 462 Blev medlem: 27 januari 2009, 17:01
Inlägg
av speedfightkillen » 25 januari 2010, 20:22
fan de e ju abra kolla på tändstiftet hur de ser ut sen ser du ju om de ska vara störr elr mindre munstycke itne så svårt:P
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 25 januari 2010, 20:24
speedfightkillen skrev: fan de e ju abra kolla på tändstiftet hur de ser ut sen ser du ju om de ska vara störr elr mindre munstycke itne så svårt:P
Men jag kan ju inte köra fullt när jag kör in, och jag har extra olja oxo och då är det väl svartare?! så ganska svårt.
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 25 januari 2010, 20:44
Unlimited Edition skrev: speedfightkillen skrev: fan de e ju abra kolla på tändstiftet hur de ser ut sen ser du ju om de ska vara störr elr mindre munstycke itne så svårt:P
Men jag kan ju inte köra fullt när jag kör in, och jag har extra olja oxo och då är det väl svartare?! så ganska svårt.
Kör motorn varm en gång, sen tål den att du pinar ur för inställningen
Men du har inte svarat på om du har katten kvar?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 25 januari 2010, 20:44
Unlimited Edition skrev: speedfightkillen skrev: fan de e ju abra kolla på tändstiftet hur de ser ut sen ser du ju om de ska vara störr elr mindre munstycke itne så svårt:P
Men jag kan ju inte köra fullt när jag kör in, och jag har extra olja oxo och då är det väl svartare?! så ganska svårt.
Inte mycket hjälp på detta forum, kanske gå över till moppenet igen? -.-
Daanne
Avstängd
Inlägg: 612 Blev medlem: 21 september 2008, 09:47
Ort: Uppsala
Inlägg
av Daanne » 26 januari 2010, 00:00
Om du bara vill umgås häng här, Om du vill ha hjälp utav kunnigare häng med till mnf
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 26 januari 2010, 05:57
Daanne skrev: Om du bara vill umgås häng här, Om du vill ha hjälp utav kunnigare häng med till mnf
Det verkar så (:
Muffä
Dikes-körarN
Inlägg: 1081 Blev medlem: 16 mars 2009, 07:19
Inlägg
av Muffä » 26 januari 2010, 07:15
Unlimited Edition skrev: Daanne skrev: Om du bara vill umgås häng här, Om du vill ha hjälp utav kunnigare häng med till mnf
Det verkar så (:
men för fasen, du måste ju förklara bättre istället?
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135 Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil
Inlägg
av bluerider94 » 26 januari 2010, 07:51
en anledning till att den inte varvar kan vara att det inte är effektrör.. ditt orginalrör kanske inte är så högvarvigt
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631 Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!
Inlägg
av -TeddaN- » 26 januari 2010, 07:56
Daanne skrev: Om du bara vill umgås häng här, Om du vill ha hjälp utav kunnigare häng med till mnf
Äsch skitsnack! det finns gott om kunniga medlemmar här, men att du förklarar problemet bättre underlättar kanske lite för dom! Men håll er till topic nu, inget snack om vilken moppesida du skall hålla dig till, för det väljer du själv...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 26 januari 2010, 09:30
Ja ja har ju fortfarande inte fått veta nåt om katten(?)
Som muffä säger, kan du inte beskriva problemet så är de ingen idé att hjälpa dig över huvud taget.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Robiin937
Avstängd
Inlägg: 997 Blev medlem: 2 november 2008, 18:55
Kontakt:
Inlägg
av Robiin937 » 26 januari 2010, 12:14
mnf har fler kunniga
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 26 januari 2010, 14:39
Robiin937 skrev: mnf har fler kunniga
Jag får klara mig själv. Tack o hej
Robiin937
Avstängd
Inlägg: 997 Blev medlem: 2 november 2008, 18:55
Kontakt:
Inlägg
av Robiin937 » 26 januari 2010, 15:49
du e lite efterbliven eller?
du säger själv at tde blev bättre när du bytte upp munstycke, byt upp mer då? var ligger problemet? fixa de själv o lär dig
Unlimited Edition
Elmoped
Inlägg: 112 Blev medlem: 17 januari 2010, 18:37
Ort: FINLAND
Kontakt:
Inlägg
av Unlimited Edition » 26 januari 2010, 16:06
Robiin937 skrev: du e lite efterbliven eller?
du säger själv at tde blev bättre när du bytte upp munstycke, byt upp mer då? var ligger problemet? fixa de själv o lär dig
sug min *fult ord* <3
Robiin937
Avstängd
Inlägg: 997 Blev medlem: 2 november 2008, 18:55
Kontakt:
Inlägg
av Robiin937 » 26 januari 2010, 16:18
Håll dig till cykeln <3
blir nog bäst så
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631 Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!
Inlägg
av -TeddaN- » 26 januari 2010, 16:23
Unlimited Edition skrev: Robiin937 skrev: du e lite efterbliven eller?
du säger själv at tde blev bättre när du bytte upp munstycke, byt upp mer då? var ligger problemet? fixa de själv o lär dig
sug min *fult ord* <3
tänk på vad du säger!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !