ce-godkänt rör?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped

ce-godkänt rör?

Inlägg av Zkiller »

tja vet inte om det är fel post men jag undrar om det är lagligt ha ett ce-godkänt effektrör som är pluggat på en klass 2 moppe? tacksam för svar :D
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Ja men du måste besiktiga om mopeden med röret på, sedan är det bara att tuta och köra :wink:

Dock ska detta ligga i rör-tråden?
Senast redigerad av -TeddaN- den 24 januari 2010, 13:50, redigerad totalt 1 gånger.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
mummel
Varnad

Inlägg av mummel »

Ja de är det om du besiktigar mopeden med röret på
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

isf måste du besikta om moppen men de kommer antagligen inte funka även om de e ce-godkänt för att trimrör saknar katallysator/blindtarm
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Robiin937 skrev:isf måste du besikta om moppen men de kommer antagligen inte funka även om de e ce-godkänt för att trimrör saknar katallysator/blindtarm
blindtarm är ju inte samma sak som katalysator?
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
mummel
Varnad

Inlägg av mummel »

köper du tex ett nytt effektrör så är de bara att åka till besikningen och besikta om moppen, men du måste ha pluggen i. moppen kommer gå mycket slöare me pluggat effektrör än pluggat orginalrör.
Aerox93
Varnad

Inlägg av Aerox93 »

Som någon nämde att man kanske inte går igenom för att caten inte funkar är mycket möjligt. Men blindtarm och dom två sakerna har inget med varandra att göra. Utan de är ju en seperat slang som går till en annan del i moppen som tar hand om avgasreningen, och den nippeln saknar alla effektrör vad jag vet. Men de är inte omöjligt. Men kom ihåg att du enligt lag inte får köra dit den, utan den ska komma släp ;)
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Aerox93 skrev:Som någon nämde att man kanske inte går igenom för att caten inte funkar är mycket möjligt. Men blindtarm och dom två sakerna har inget med varandra att göra. Utan de är ju en seperat slang som går till en annan del i moppen som tar hand om avgasreningen, och den nippeln saknar alla effektrör vad jag vet. Men de är inte omöjligt. Men kom ihåg att du enligt lag inte får köra dit den, utan den ska komma släp ;)
det du tänker på heter egr eller nånting blind tarmen är som ett extra rör som går 10-15 cm rakt ut och 1-2 cm brett från avgasröret som är ihopklämt längst ut och det är där för att störa avgaspulserna.
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped

Inlägg av Zkiller »

ok tack alla :D
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Guider ;) finns ton av det
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

strunta i att besikta de är bara tuta och köra bara den går orgonal så är de iongen snut som bryr sig ^^
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

man brukar behöva byta vikter å kopplingsfjädrar med även om du kör de stryp...
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

Jag ringde till bilprovningen när jag skulle besiktiga mitt rör men de sa att man inte behöver besiktiga om inte polisen sagt att man ska göra det ;) så bara ut och köra och om polisen stoppar dig så kanske de tycker att du ska besiktiga om den och då gör du det :)
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

Robiin937 skrev:isf måste du besikta om moppen men de kommer antagligen inte funka även om de e ce-godkänt för att trimrör saknar katallysator/blindtarm
säker? mitt originalrör har då varken katta eller bildtarm :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Men dom säger ju att pluggade effektrör går sämre än original-röret :roll:
Men du kanske bara vill ha det för utseendets skulle ? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

DEA!! skrev:Men dom säger ju att pluggade effektrör går sämre än original-röret :roll:
och de kan jag värkligen intyga att dom gör! min Derbi gick kanske 40 med pluggar giannelli :roll: och den orkade fan inget.... sen gjorde jag en "trat" plugg och lite större då gick den som orginal moppe^^ men strunta i att besikta jag har kört förbi bra många poliser med pluggar trim rör och dom bryr sig inte :D
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

beckvall skrev:
DEA!! skrev:Men dom säger ju att pluggade effektrör går sämre än original-röret :roll:
och de kan jag värkligen intyga att dom gör! min Derbi gick kanske 40 med pluggar giannelli :roll: och den orkade fan inget.... sen gjorde jag en "trat" plugg och lite större då gick den som orginal moppe^^ men strunta i att besikta jag har kört förbi bra många poliser med pluggar trim rör och dom bryr sig inte :D
Jag har kört förbi och blivit stoppad av polisen med opluggat effektrör och polisen har antingen inte brytt sig eller så har de stoppat mig och tagit alkotest och kollat leg. Bara man stannar direkt och är vänlig så låter en oftast gå :D om de inte har sätt en när man legat och kört i 80 :P
Användarens profilbild
rajklo
Svårstartad skrothög

Inlägg av rajklo »

Har oxå opluggat effektrör och låg i 70 upp för en backe och blev stannad av civil snuten. Men dom gjorde inget dom sa bara att ja skulle köra lugnt hem och då låg ja i mina ärliga 30 km/h hem xD
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

rajklo skrev:Har oxå opluggat effektrör och låg i 70 upp för en backe och blev stannad av civil snuten. Men dom gjorde inget dom sa bara att ja skulle köra lugnt hem och då låg ja i mina ärliga 30 km/h hem xD
Ja, man får hoppas att det är sånna snutar man blir stoppad av :D
Låst