Sida 1 av 1
Byta lågfarts munstycke
Postat: 21 januari 2010, 16:58
av g-ounze
Tjena!
Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts

Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
Re: Byta lågfarts munstycke
Postat: 21 januari 2010, 17:11
av Alsen
g-ounze skrev:Tjena!
Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts

Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
Man vinner inte så mycket effekt på att byta det... dock kan man få bort den så kallade "ketchup-effekten" om man bytar det. Om du inte vet vad det innebär så är det när moppen blöddrar en jävla massa precis när man drar iväg. Har för mig att det ska finnas någon guide om det här någonstans

Postat: 21 januari 2010, 17:35
av TK_DRAC
brukar aldrig behöva byta de...
Re: Byta lågfarts munstycke
Postat: 21 januari 2010, 17:37
av g-ounze
Alsen skrev:g-ounze skrev:Tjena!
Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts

Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
Man vinner inte så mycket effekt på att byta det... dock kan man få bort den så kallade "ketchup-effekten" om man bytar det. Om du inte vet vad det innebär så är det när moppen blöddrar en jävla massa precis när man drar iväg. Har för mig att det ska finnas någon guide om det här någonstans

Sånt får jag jääävligt sällan

kanske om man gasar-bromsar-gasar-bromsar-gasar-bromsar

Och sen drar fullgas o ska köra iväg =) inte annars
Kan de vara att jag är trim kung och har skills på att ställa in föggar? (a)
Re: Byta lågfarts munstycke
Postat: 21 januari 2010, 17:41
av fax110
Alsen skrev:g-ounze skrev:Tjena!
Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts

Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
Man vinner inte så mycket effekt på att byta det... dock kan man få bort den så kallade "ketchup-effekten" om man bytar det. Om du inte vet vad det innebär så är det när moppen blöddrar en jävla massa precis när man drar iväg. Har för mig att det ska finnas någon guide om det här någonstans

vet inte vad ni menar när ni säger ketchup effekt men jag menar då absolut inte att mopeden blöddrar massa på låga varv när man säger ketchup effekt. jag menar att först går den på låga varv ett tag sen tvär studsar den upp och all effekten kommer .
typ ................... WHAAAAAAMMMM.
att den blöddrar när du gasar bromsar gasar bromsar osv är ju för att du surar ner den samma sak som om man har en cross moppe och kör på 6an på fullgas när man borde kört på 1 eller 2 och sen växlar ner
Re: Byta lågfarts munstycke
Postat: 21 januari 2010, 17:43
av TK_DRAC
fax110 skrev:Alsen skrev:g-ounze skrev:Tjena!
Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts

Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
Man vinner inte så mycket effekt på att byta det... dock kan man få bort den så kallade "ketchup-effekten" om man bytar det. Om du inte vet vad det innebär så är det när moppen blöddrar en jävla massa precis när man drar iväg. Har för mig att det ska finnas någon guide om det här någonstans

vet inte vad ni menar när ni säger ketchup effekt men jag menar då absolut inte att mopeden blöddrar massa på låga varv när man säger ketchup effekt. jag menar att först går den på låga varv ett tag sen tvär studsar den upp och all effekten kommer .
typ ................... WHAAAAAAMMMM.
det tycker jag med ketchup effekt är att den inte har någon effekt på låga varv sen när den kommer upp i varv så drar den iväg som fan
