Chacha, jag undrar vad det är för strypning i luftburken?:P Alltså är den så kallade "skorstenen" eller vad det heter?;) Och måste man byta munstycke då också?:)
Mvh viktor
ja, det är som klister den sitter i.. dock väldigt inödigt att göra då den kommer få mer luft och du kommer behöva byta upp i munstycke.. jag gjorde det på min Derbi och då gick den bara till 3an med orginalmunstycket.
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Riiikard skrev:Mjoo .. Låter goare med Sportluftfilter
Ser klent ut när man kommer och det låter som fan, sen går den skit slött....
Säger det samma
Finns en i byn som har TK och han har drevat ner den som fan! 11/70 (Eller 72 kankse de va) iaf, tat ut ljudämpar ullen + sportluftfilter och borrat hål i ljuddåmparen.. Idiotiskt imo, låter som fan sen kommer han förbi och det går inte särskilt fort
DEA!! skrev:som TeddaN säger drar mer bensin & låter mer.
Men den kommer även att bli starkare! Ingen hel hk vi pratar om då, men men
blir den starkare för att den får mer luft=för lite bensin?
Om man har passande munstycke till dragen plugg i luftburken!
Så blir det mer bränsle tillförsel o det gör den en mindre aning starkare !
ja, men då är det ju mer än bara dra luftpluggen.. då kanske du måte beställa ett nytt munstycke och så.. bara dra luftpluggen va frågan och det gör den inte starkare.. och jag vette fan om den blir starkare för att den får mer luft även om man byter munstycke..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
sstenmark skrev:Nu har jag tagit bort luftpluggen iaf Men jag antar att det bara ska vara som ett "stort" hål dära, eller?
Hur går mopeden nu då? Går det något fortare ? är den starkare ?
Haha, jag har inte hunnit testa så mkt ännu, men den går bättre iaf Det är ju lixom -24 i kiruna, och det går inte så bra att köra med mina Smt däck ute just nu Blir att fixa det till sommarn tror jag
sstenmark skrev:Nu har jag tagit bort luftpluggen iaf Men jag antar att det bara ska vara som ett "stort" hål dära, eller?
Haha, jag har inte hunnit testa så mkt ännu, men den går bättre iaf Det är ju lixom -24 i kiruna, och det går inte så bra att köra med mina Smt däck ute just nu Blir att fixa det till sommarn tror jag
haha jaha, du bor där uppe ^^ Men dock så här det faktist 19.9- här i Skaraborg
Riiikard skrev:
haha jaha, du bor där uppe ^^ Men dock så här det faktist 19.9- här i Skaraborg