Vad behöver man mer?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Tiepkoffeh
Elmoped

Vad behöver man mer?

Inlägg av Tiepkoffeh »

Hej! Har bestämt mig för att behålla mopeden nu :oops:

Har bestämt mig för att trimma den lite också.
Har ett Gianelli rör och 50cc Airsal cyllinder, vad behöver jag mer?
Ska jag köpa nytt drev? Ostrypt CDI? osv osv
Det är en Derbi Senda Xtreme 06 om det hjälper :3 Skulle också vilja veta hur mycket en 50cc Airsal cyllinder klarar i hastighet och varvtal och vad veven klarar. För när jag bara hade röret på så kom den up i 80 kmh och sen så ströps varvtalen och jag kunde inte gasa förrens den sjunkigt.

Om det är något specielt som finns i massa olika märken skulle jag vilja ha tips om vilket som är bäst.

Mvh, Krille
Bild
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Re: Vad behöver man mer?

Inlägg av Henry »

Tiepkoffeh skrev:Hej! Har bestämt mig för att behålla mopeden nu :oops:

Det är en Derbi Senda Xtreme 06 om det hjälper :3 Skulle också vilja veta hur mycket en 50cc Airsal cyllinder klarar i hastighet och varvtal och vad veven klarar. För när jag bara hade röret på så kom den up i 80 kmh och sen så ströps varvtalen och jag kunde inte gasa förrens den sjunkigt.

Om det är något specielt som finns i massa olika märken skulle jag vilja ha tips om vilket som är bäst.

Mvh, Krille
Airsal 50 går precis som en originalcylinder.

Köp ny cdi och drevning.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Re: Vad behöver man mer?

Inlägg av derbi_senda93 »

Tiepkoffeh skrev:Hej! Har bestämt mig för att behålla mopeden nu :oops:

Mvh, Krille
Precis som Henry säger, Airsal 50cc går som originalcylinder.
Byt till en ostrypt cdi och dreva 13-53 så kommer det bli bra! ;)
Veven är det ingen fara med, bara att tuta och köra.
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

varför så mkt grejer? min moppe gjorde ärliga 80 med endast trimrör :o
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

min polares airsal 50 gav stor skillnad :S han hade en drac med airsal 50 och dos salidos med plugg i och han drog min polares Derbi med Hebo rör urpluggat
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

det är bara en lite större avgasport på dem så det ger inte mkt men du kan ju byta upp dig i förgasare å sen skulle inte en 70cc va fel.. sport 70cc kan du köra på orginalveven...
Tiepkoffeh
Elmoped

Inlägg av Tiepkoffeh »

Så jag kan bara gasa på hur mycket som helst med ostrypt cdi? Kommer den gå hur många varv som helst eller vart kommer den röda pinnen peka mot? Tack för alla svaren föressten :D
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Tiepkoffeh skrev:Så jag kan bara gasa på hur mycket som helst med ostrypt cdi? Kommer den gå hur många varv som helst eller vart kommer den röda pinnen peka mot? Tack för alla svaren föressten :D
Beror ju på förhållande setup vad den kommer varva, men den kommer inte stoppa vid 10tusen varv, så den kan teoretisk sätt gå hur långt som helt, även fast den inte kommer göra det...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

det beror ju på vilken cylinder och vilket rör du har och hur den är inställd.. men max varv kanske 12000 UNGEFÄR...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

-TeddaN- skrev:
Tiepkoffeh skrev:Så jag kan bara gasa på hur mycket som helst med ostrypt cdi? Kommer den gå hur många varv som helst eller vart kommer den röda pinnen peka mot? Tack för alla svaren föressten :D
Beror ju på förhållande setup vad den kommer varva, men den kommer inte stoppa vid 10tusen varv, så den kan teoretisk sätt gå hur långt som helt, även fast den inte kommer göra det...
tändningen pallar ju bara till en viss gräns så du kan ju inte varva oändligt :S
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Mura skrev:
-TeddaN- skrev:
tändningen pallar ju bara till en viss gräns så du kan ju inte varva oändligt :S
Men asså, det jag försökte förklara för han är att den kommer inte varvstoppa utan den kommer kunna varva fullt ut :wink:
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Mura skrev:min polares airsal 50 gav stor skillnad :S han hade en drac med airsal 50 och dos salidos med plugg i och han drog min polares Derbi med Hebo rör urpluggat
Då måste din polares Derbi gått sjukt jävla dåligt.
f.d TSR-Crew
Tiepkoffeh
Elmoped

Inlägg av Tiepkoffeh »

Menade inte att den kune varva oändligt med min setup

50 Airsal
Gianelli
Ostrypt CDI
13-53 drev

Så om den kommer klara upp till 12k med setupen kommer själva moppen klara att varva så mycket? Och ungefär hur många km skulle den orka med 12k rpm
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Tiepkoffeh skrev:Menade inte att den kune varva oändligt med min setup

50 Airsal
Gianelli
Ostrypt CDI
13-53 drev

Så om den kommer klara upp till 12k med setupen kommer själva moppen klara att varva så mycket? Och ungefär hur många km skulle den orka med 12k rpm
Tills den värmenyper? :P
Tiepkoffeh
Elmoped

Inlägg av Tiepkoffeh »

Vill heslt undvika det :3
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Tiepkoffeh skrev:Vill heslt undvika det :3
Du har väll termostat? isåfall visar den om den blir för varm..
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

går inte att säga hur långt man kan köra för det beror på vad du har för munstycke och sånt
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Du kommer att behöva större munstycke också!
Men den cylindern kommer inte att göra någon större skillnad, vill du spara pengar så är det ju där du gör det :idea:
Årets Styrelsemedlem 2013
Tiepkoffeh
Elmoped

Inlägg av Tiepkoffeh »

Det konstiga är att jag har 94 i munstycke även när jag hade strypt rör hörde inget bludder eller något alls :3 Och när min gamla cylinder skar så hadejag samma, fick inget tecken på att den blev för varm, kanske var cyllindern som var dålig. Just nu så kan jag ligga i 75kmh och när jag drar till 80 så stoppas det pga CDIn D: Så jag behöver inget sportluftfilter med?

:D
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Tiepkoffeh skrev:Det konstiga är att jag har 94 i munstycke även när jag hade strypt rör hörde inget bludder eller något alls :3 Och när min gamla cylinder skar så hadejag samma, fick inget tecken på att den blev för varm, kanske var cyllindern som var dålig. Just nu så kan jag ligga i 75kmh och när jag drar till 80 så stoppas det pga CDIn D: Så jag behöver inget sportluftfilter med?

Men sportluft kommer det låta mer och dra mer soppa! endel säger att den blir starkare men det märks knappt :wink:
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

-TeddaN- skrev:
Tiepkoffeh skrev:Det konstiga är att jag har 94 i munstycke även när jag hade strypt rör hörde inget bludder eller något alls :3 Och när min gamla cylinder skar så hadejag samma, fick inget tecken på att den blev för varm, kanske var cyllindern som var dålig. Just nu så kan jag ligga i 75kmh och när jag drar till 80 så stoppas det pga CDIn D: Så jag behöver inget sportluftfilter med?

Men sportluft kommer det låta mer och dra mer soppa! endel säger att den blir starkare men det märks knappt :wink:

det sägs att det ger + 2km/h :lol: men ahh drar mer bensin och låter mer :P OCH lättare att det kommer in skit/vatten i motorn/cylindern/förgasare m.m
MAN MADE HELL
Låst