Sida 1 av 1
variatorringen
Postat: 13 mars 2008, 21:26
av mrxrider
tja
jo alså jag undrar omd et är nåt spec jag ska tänka på när jag ska ta bort variatorringen(tror det är en neos alså jag är absolut inte nån noob idiot jag har hållt på sen jag var 11 bara att jag är lite osäker på just variatorn och jag ska trimma en kompis moppe med ringen så är det nått spec jag ska tänka på?nått som lätt dampar eller som måste sitta på spc sätt? HAR LÄST ARTIKLARNA ICH MEKAT VARIATOR INNAN bar inte dragit just ringen man behöver vväll inte byta vikter eller munstycke heller?
tack för SERIÖSA svar inga gissningar!

Postat: 13 mars 2008, 21:32
av fjegge
Du behöver inte bytta nåt när du drar variatorringen...
Postat: 13 mars 2008, 21:36
av MrHelmersson
Jag har en aerox och det är samma motor och jag körde ibörjan med dragen v-ring, inte ett ända problem med något gick bättre avstrypt än orginal. så mitt råd till dig är att bara dra v-ringen och ut och kör du kanske får göra någon liten justering på förgasaren men det är lätt ordnat.

Postat: 14 mars 2008, 21:49
av Sendarajder
MrHelmersson skrev:Jag har en aerox och det är samma motor och jag körde ibörjan med dragen v-ring, inte ett ända problem med något gick bättre avstrypt än orginal. så mitt råd till dig är att bara dra v-ringen och ut och kör du kanske får göra någon liten justering på förgasaren men det är lätt ordnat.

ja men jag tror neos har strypt insug också asså en moppe funkar ju bäst utan alla jävla strypningar det är bara svenskarna som ska vara så jävla perfekta och sätta hastighets gränsen på 45km/h vilket är löjligt söligt och nä man ska inte göra några förgasar inst säg också till din kompis att dra pluggen i avgas röret då kommer den gå fin fint snabbt men den kommer ju också slösa lite mer bensin hehe:p
Postat: 14 mars 2008, 21:53
av eriksson2k
min drar ungefär sisådär en halv tank på 8km. värt varända krona.
Postat: 15 mars 2008, 01:53
av Kolvringen
hyosungsf50 skrev:MrHelmersson skrev:Jag har en aerox och det är samma motor och jag körde ibörjan med dragen v-ring, inte ett ända problem med något gick bättre avstrypt än orginal. så mitt råd till dig är att bara dra v-ringen och ut och kör du kanske får göra någon liten justering på förgasaren men det är lätt ordnat.

ja men jag tror neos har strypt insug också asså en moppe funkar ju bäst utan alla jävla strypningar det är bara svenskarna som ska vara så jävla perfekta och sätta hastighets gränsen på 45km/h vilket är löjligt söligt och nä man ska inte göra några förgasar inst säg också till din kompis att dra pluggen i avgas röret då kommer den gå fin fint snabbt men den kommer ju också slösa lite mer bensin hehe:p
Han bad om tips hur variatorn funkade, och hur han kunde trimma den där.
Inte hela din jävla livshistoria.
Postat: 15 mars 2008, 09:00
av eriksson2k
Han bad om tips hur variatorn funkade, och hur han kunde trimma den där.
Inte hela din jävla livshistoria.
Han bad inte om din äckliga kommentar?
Du kanske behöver byta munstycke. jag tror det är bäst så

Postat: 15 mars 2008, 12:32
av Sendarajder
Kolvringen skrev:hyosungsf50 skrev:MrHelmersson skrev:Jag har en aerox och det är samma motor och jag körde ibörjan med dragen v-ring, inte ett ända problem med något gick bättre avstrypt än orginal. så mitt råd till dig är att bara dra v-ringen och ut och kör du kanske får göra någon liten justering på förgasaren men det är lätt ordnat.

ja men jag tror neos har strypt insug också asså en moppe funkar ju bäst utan alla jävla strypningar det är bara svenskarna som ska vara så jävla perfekta och sätta hastighets gränsen på 45km/h vilket är löjligt söligt och nä man ska inte göra några förgasar inst säg också till din kompis att dra pluggen i avgas röret då kommer den gå fin fint snabbt men den kommer ju också slösa lite mer bensin hehe:p
Han bad om tips hur variatorn funkade, och hur han kunde trimma den där.
Inte hela din jävla livshistoria.
ja men om du skulle vara lite mer aktiv på svensk lektionerna så skulle du kunna läsa att man inte behöver göra några förgasar inställningar på moppen men eftersom du skolkar från svensk lektionerna hela tiden så kan du väl inte läsa vad där står
Postat: 15 mars 2008, 12:42
av lillnick3
hyosungsf50 skrev:Kolvringen skrev:hyosungsf50 skrev:
ja men jag tror neos har strypt insug också asså en moppe funkar ju bäst utan alla jävla strypningar det är bara svenskarna som ska vara så jävla perfekta och sätta hastighets gränsen på 45km/h vilket är löjligt söligt och nä man ska inte göra några förgasar inst säg också till din kompis att dra pluggen i avgas röret då kommer den gå fin fint snabbt men den kommer ju också slösa lite mer bensin hehe:p
Han bad om tips hur variatorn funkade, och hur han kunde trimma den där.
Inte hela din jävla livshistoria.
ja men om du skulle vara lite mer aktiv på svensk lektionerna så skulle du kunna läsa att man inte behöver göra några förgasar inställningar på moppen men eftersom du skolkar från svensk lektionerna hela tiden så kan du väl inte läsa vad där står
Haha de e nog du som ska va me på lektionerna. I det svenska språket andvänder man ., Å stor bokstav
Postat: 15 mars 2008, 12:54
av Sendarajder
lillnick3 skrev:hyosungsf50 skrev:Kolvringen skrev:
Han bad om tips hur variatorn funkade, och hur han kunde trimma den där.
Inte hela din jävla livshistoria.
ja men om du skulle vara lite mer aktiv på svensk lektionerna så skulle du kunna läsa att man inte behöver göra några förgasar inställningar på moppen men eftersom du skolkar från svensk lektionerna hela tiden så kan du väl inte läsa vad där står
Haha de e nog du som ska va me på lektionerna. I det svenska språket andvänder man ., Å stor bokstav
ofta så jävla moget!