Boostbottle ??

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
mathiis
Elmoped
Inlägg: 135
Blev medlem: 31 augusti 2008, 19:37

Boostbottle ??

Inlägg av mathiis »

Jag köpte i Thailand en sak som jag tror är en boostbottle. Den ser exakt ut som en och har likadana fästen och ska sättas på samma plats osv (man ser det på boxen som den låg i) Tillverkarna är MotoR. Det konstiga är att den har två "hål" som går utifrån den. Brukar inte en vanlig Boostbottle ha en bara? :? när man blåser i det ena hålet så går luften ut i det andra hålet. På den så står det "racing gear cooled tank".
någon som har någon aning? :) kan skicka bild på hur den ser ut på msn.
Användarens profilbild
jimmie93
TSR Tjockisen
Inlägg: 503
Blev medlem: 8 augusti 2008, 14:07
Ort: hallsberg
Kontakt:

Inlägg av jimmie93 »

"racing gear cooled tank"
är inte det om man vill ha lustgas ir not? :)
Till compact Projektet

säljer ram/motor delar till ciao/Bravo/Baghee/compact/sachs
mathiis
Elmoped
Inlägg: 135
Blev medlem: 31 augusti 2008, 19:37

Inlägg av mathiis »

Jag har ingen aning, nån annan som vet?? :)
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

mathiis skrev:Jag har ingen aning, nån annan som vet?? :)
googla...?
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
mathiis
Elmoped
Inlägg: 135
Blev medlem: 31 augusti 2008, 19:37

Inlägg av mathiis »

Har gjort det, både på tillverkarna MotoR och racing gear cooled tank. Hittar ingenting.. :(

Frågar är, vågar jag borra hål i insuget och koppla in den? :?
någon som vet vad det är för något?
Viiktor7
Varnad
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 mars 2009, 19:26

Inlägg av Viiktor7 »

jag skulle nog köpt en riktig... :roll:
mathiis
Elmoped
Inlägg: 135
Blev medlem: 31 augusti 2008, 19:37

Inlägg av mathiis »

haha jag vet men fick den, ett sportluftfilter, två krom höjningsatser och några luftventiler för 60 kr.. liksom ingenting. tror bara den här tanken kostade 20 kr eller nått
Viiktor7
Varnad
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 mars 2009, 19:26

Inlägg av Viiktor7 »

Men räknar man med kvalitén så förstår man priset :lol:
mathiis
Elmoped
Inlägg: 135
Blev medlem: 31 augusti 2008, 19:37

Inlägg av mathiis »

där har du inte helt rätt, luftfiltret är exakt likadant som dem vi har hemma, höjningssatserna görs av samma metall och samma sak med däckventilerna,
Användarens profilbild
jimmie93
TSR Tjockisen
Inlägg: 503
Blev medlem: 8 augusti 2008, 14:07
Ort: hallsberg
Kontakt:

Inlägg av jimmie93 »

men annars sätter du bara en plugg i ena hålet?
Till compact Projektet

säljer ram/motor delar till ciao/Bravo/Baghee/compact/sachs
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

en sådan ?

Bild


"Designed originally for racing engines, today's compact production engines can also benefit from the used of GReddy's Radiator Bleed Tank. By mounting the tank high up in the engine compartment, you can be assured that of a fully filled system with room for air expansion, thus reducing chances of overheating due to air-lock. Hi-Pressure Radiator Cap included.

The air-removal tank is in parallel with the radiator. Once the thermostat opens, the hot coolant bypasses the radiator to pass through the tank, and is returned, hot, to the water pump inlet to re-enter the engine housing ports.
It's purpose is first to collect air/vapor in an upper, stagnant chamber. Then by thermal expansion of the fluid and gas, it purges the collected air into the vented overflow bottle by way of a 3rd hose that ends in the bottle below the coolant level. Air bubbles rise to the top and vent to the atmosphere. Upon cooling-contraction, coolant from the bottle is pulled back into the system.
The coolant that flows to the separation tank comes from the top of the thermostat housing, where a mini chamber is cast into the housing. The entry into this chamber can be seen after removing the fill cap as a 10mm hole. The only chamber exit is the hose to the separation tank. The purpose of the mini-chamber is to encourage any air that is passing below, from the open thermostat to the radiator, to rise up and be sent ( with coolant ) through the small bypass line to the separation tank."
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

aha den kom upp när jag sökte :wink:
mathiis
Elmoped
Inlägg: 135
Blev medlem: 31 augusti 2008, 19:37

Inlägg av mathiis »

den ser inte riktigt ut så, nipplarna är på varsin sida, och den ska placeras på variator skruvarna,
Låst