Beta rr (ktm motor)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
CharlieCOm
Elmoped

Beta rr (ktm motor)

Inlägg av CharlieCOm »

Hej undrar om man kan köpa AM6 delar till en beta med ktm motor?
Vet att det inte skulle passa rakt av men skulle det funka? alltså inga problem för motorn och ha ett rör samt förgasare för AM6 motorn?
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Detta är jag inte säker på, men jag skulle inte tro det eftersom det är två olika motorer...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
CharlieCOm
Elmoped

Inlägg av CharlieCOm »

-TeddaN- skrev:Detta är jag inte säker på, men jag skulle inte tro det eftersom det är två olika motorer...
okey, vet du någon sida som säljer trim till just den här modellen? har en -01
Bild
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

är det samma fäste till röret spelar det absolut ingen roll.. förgasaren hänger det bara på att den passa insuget.. men övriga delar inne i motorn passar nog inte
som koppling vev och sånt.. inte cylinder heller
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

CharlieCOm skrev:
-TeddaN- skrev:Detta är jag inte säker på, men jag skulle inte tro det eftersom det är två olika motorer...
okey, vet du någon sida som säljer trim till just den här modellen? har en -01
Nej, vad jag har hört är det svårt och ganska dyra delar till ktms motor..
CharlieCOm
Elmoped

Inlägg av CharlieCOm »

bluerider94 skrev:är det samma fäste till röret spelar det absolut ingen roll.. förgasaren hänger det bara på att den passa insuget.. men övriga delar inne i motorn passar nog inte
som koppling vev och sånt.. inte cylinder heller
så om man köper rör och förgasare så ska det funka som det ska? eventuella moddar 8)
Bild
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

cylinder och trimm till ktm motorn är sjukt dyrt! lammeller=1100kr cylinder=några 1000

men har ktm motorn samma fäste för röret som AM6 har så passar det ju.. men sen är det ju inte säkert om du köper ett överliggande att det passar in med ramen.. det kanske tar i något.. sen med underliggande bör det inte ta i något, men det är ju inte säkert men sen upphängningen kommer du nog få modifiera
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
CharlieCOm
Elmoped

Inlägg av CharlieCOm »

bluerider94 skrev:cylinder och trimm till ktm motorn är sjukt dyrt! lammeller=1100kr cylinder=några 1000

men har ktm motorn samma fäste för röret som AM6 har så passar det ju.. men sen är det ju inte säkert om du köper ett överliggande att det passar in med ramen.. det kanske tar i något.. sen med underliggande bör det inte ta i något, men det är ju inte säkert men sen upphängningen kommer du nog få modifiera
att det är dyrt vet jag. Nu har jag blivit lite klokare, men tack för snabba svar :)
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

bluerider94 skrev:cylinder och trimm till ktm motorn är sjukt dyrt! lammeller=1100kr cylinder=några 1000

Du har rätt, det är mycket som kan vara i vägen, den ska inte bara passa cylindern..
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

ta reda på årsmoddelen på motorn. sen beställer de KTM 80 eller om de va 65. grejer :D
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
CharlieCOm
Elmoped

Inlägg av CharlieCOm »

beckvall skrev:ta reda på årsmoddelen på motorn. sen beställer de KTM 80 eller om de va 65. grejer :D
det är en -01a och jag tror att det är 65 :) ska det passa rakt av?
Bild
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Är det till rätt motorfamilj passar det rakt av :) Dessutom är det betas motor, inte ktms
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Låst