WINDOWS 7 PING FIX:
Jag led länge när jag spelade FPS spel som, CS och COD att mitt ping blev extremt ostabilt och hoppade från normala 30 till uppemot 250ms (har 8mbit)
Jag skyllde allt på våran internet-leverantör och dom kontrollerade allt, men allt var som det skulle.
Jag började efter att tag störa mej rejält och kom över svaret:
Tryck på start: Hantera sedan "den här datorn" Tjänster och program/Tjänster/Multimedia Class Scheduler
högerklicka och tryck egenskaper, och sen under "startmetod" välj Inaktivera och tryck OK.
"multimedia Class Scheduler" kan ni läsa om i den vänstra spalten om ni inte vet vad den gör.
Hur som helst, nu är pinget stabilt!
MEN! Nu fungerar inte ljudet pga "windows audio" är beroende av tjänsten "Multimedia class scheduler".
Här är hur du gör för att "windows Audio" blir oberoende och ditt ping fortfarande förblir lågt och stadigt:
Öppna regedit, leta upp: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/Audiosrv
och i "DependOnService" ta bort alla entries förutom RpcSs och starta sedan om din dator.
Jag fick dock ett "argt" fönster som sa att det inte va möjligt att ändra appsen i entries, men efter att
jag startat om datorn fungerade det endå korrekt.
Hoppas allt var till hjälp, om det är ngt ni undrar över så kan ni mail:a mej på "
megafabian94@hotmail.com"